Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 15.04.2024 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

Závodní tým I.S.R. Racing na prahu sezony v GT OPEN

Závodní tým I.S.R. Racing po loňském triumfu v ESET Cupu pro letošní rok zvolil postup do šampionátu International GT OPEN patřícího mezi prestižní série určené pro vozy specifikace GT3. Český tým bude spoléhat na osvědčenou techniku v podobě vozu Audi R8 GT3, ve třídě PRO-AM se za volantem budou střídat Filip Salaquarda s Liborem Milotou.

I.S.R. Racing Po loňském úspěšném tažení středoevropskou zónou FIA v ESET Cupu se tým I.S.R. Racing rozhodnul pro přestup do silně obsazené evropské série International GT OPEN vypsané výhradně pro vozy specifikace GT3 a mířící na okruhy, které hostí či hostily závody formule 1. Jezdeckou sestavu tvoří první dva jezdci v pořadí ESET Cupu a loňstí rivalové Filip Salaquarda a Libor Milota, kteří budou společně bojovat o vavříny ve třídě PRO-AM.

Zatímco Salaquarda má s vozem Audi R8 GT3 mnohaleté zkušenosti na evropské scéně, pro Milotu jde o vůz se zcela jiným konceptem proti předchozímu náčiní. V uplynulých letech usedal za volant vozu s motorem vpředu, zatímco Audi R8 GT3 má motor uložený uprostřed a s tím je spojené odlišné chování vozu. Ještě před zimou proběhlo testování na Slovakiaringu, v průběhu zimy se oba jezdci věnovali nejenom fyzické přípravě, ale také absolvovali řadu testovacích kilometrů na týmovém simulátoru. Technici týmu mezitím provedli kompletní repasi vozu, aby byl připraven na náročnou sezónu.

Před ostrým startem sezóny na konci dubna v portugalském Algarve proběhly oficiální testy na okruhu Catalunya u Barcelony. Počasí účastníkům přálo, slunečná obloha zajistila dobré podmínky během obou dnů. Pro Milotu to byly první jízdy na katalánském okruhu a z jeho strany šlo o co největší přenesení poznatků ze simulátoru do reálu. Spolu se Salaquardou pracovali také na nastavení vozu nejen na tuto trať, ale také na nasbírání co nejvíce zkušeností s pneumatikami Michelin, který je výhradním dodavatelem pro tento šampionát.

Filip Salaquarda: „Bude to hodně zajímavá sezóna, těším se na pestré evropské tratě. S Liborem jsme spolu v zimě hodně trénovali a to jak fyzičku, tak i ježdění na simulátoru. Samozřejmě nic nenahradí sezení přímo v autě, ale víte co čekat a na co se zaměřit. Barcelona je na testování specifická, protože trať v průběhu dne se zvyšující se teplotou zpomaluje, takže nejde moc koukat na časy. V GT OPEN jsou nové specifikace pneumatik Michelin a my jsme se snažili co nejlépe na ně naladit vůz. Důležité je konzistentní chování vozu v průběhu celého stintu a myslím, že to se podařilo.“

Libor Milota: „Na novou sezónu jsem se připravoval po všech stránkách jako nikdy předtím a věřím, že čas v tělocvičně i na simulátoru zúročím za volantem. Věděl jsem, že Audi R8 GT3 vyžaduje odlišný jízdní styl, předek je lehčí a naopak má ohromnou trakci na výjezdu ze zatáček. Řízení je o něco náročnější na přesnost, ale zase umí díky kompaktním rozměrům odměnit velkou hbitostí. Tři okruhy – Spa-Francorchamps, Hockenheimring a Monza - pro mě budou úplně nové a zatím mám s nimi jen zkušenosti ze simulátoru, snad se podaří naplánovat i nějaké testy před závody. Loni jsem už International GT OPEN ochutnal na Hungaroringu a vím, že je to kvalitní závodění, které je hodně vyrovnané a rozhodují detaily.“

Igor Salaquarda, šéf týmu: „Na novou sezónu se těšíme a věřím, že i v silné konkurenci budeme bojovat o čelní příčky. Na testech jsme se soustředili hlavně na nastavení vozu pro novou specifikaci pneumatik a snažili jsme se dát co nejvíce prostoru Liborovi, aby si na Audi R8 GT3 zvykl co nejvíce. Samozřejmě musíme doladit ještě pár detailů, ale s chováním vozu jsme spokojeni. Máme ještě čas projít data a co nejlépe se připravit na ostrý start. Konkurence je v těchto závodech silná, rádi bychom bojovali v popředí naší třídy. Důležité budou nejenom výkony jezdců na trati, ale i strategie a rychlost střídání v boxech.“


O šampionátu International GT OPEN
V roce 2024 vstupuje do své 19. sezóny, v průběhu let se vypracoval mezi prestižní a silně obsazené série pro vozy specifikace GT3, jezdecké sestavy mohou být dle kategorizace jezdců zařazeny do tříd PRO, PRO-AM a AM. Pro letošní sezónu si organizátoři nachystali kalendář osmi závodních víkendů na prestižních evropských tratích. Třídenní formát zahrnuje s výjimkou Spa-Francorchamps a Monzy volné tréninky v pátek, z nichž jeden je určený výhradně pro jezdce bronzové kategorie, tedy se statusem AM. O víkendu je pak každý den na programu kvalifikace a následný závod, v sobotu na 70 minut a v neděli na 60 minut. Ve Spa-Francorchamps a Monze se jede jediný vytrvalostní závod na 500 kilometrů, maximálně však 2 hodiny a 20 minut plus jedno kolo.

Kalendář závodů International GT OPEN
26.-28. dubna Portimao, Portugalsko
13.-15. května Hockenheimring, Německo
24.-26. května Spa-Francorchamps, Belgie
21.-23. června Hungaroring, Maďarsko
19.-21. července Paul Ricard, Francie
13.-15. září Red Bull Ring, Rakousko
27.-29. září Barcelona, Španělsko
18.-20. října Monza, Itálie

Zdroj: Audi Media Center

I.S.R. Racing I.S.R. Racing