Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 22.04.2024 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

WEC v Imole: Ferrariho naděje spláchl déšť

Dle nejlépe vypracovaného skriptu měly vozy z domácího Maranella ve druhém závodě světového šampionátu vytrvalostních závodů WEC v Imole dlouho navrch. Na tom nic nezměnila ani přítomnost ikóny amerického motorsportu, Rogera Penskeho. Italové si ale vše pokazili sami...

WEC Imola Kvalifikace: trojnásobný triumf Ferrari v sobotu

Za optimálního odpoledního slunečna se kvalifikovaly nejdříve vozy třídy GT. V konkurenci 18 vozů se s velkým náskokem prosadil vítěz z Kataru, Porsche 911 týmu Olafa Manthaye s Rusem Alexandrem Malikhynem za volantem. Nechal za sebou Aston Martin Američana Jamese a WRT-BMW, který si dělil jednoznačný superstar víkendu „Dottore“ Valentino Rossi s Al Harthim a Maxime Martinem. Když krátce poté na trať Enza a Dina Ferrariho vyrazily prototypy ukázkové třídy „Hypercar“ hrozily na nebi černá mračna. Zůstalo ale sucho a tribuny burácely témeř jako za časů Gillese Villeneuvea.  Antonio Fuoco totiž těsně před koncem postavil svůj Ferrari 449P na pole- position! Štěstí fandů doplnily obě sesterské „macchini rosso“, které se kvalifikovaly bezprostředně za ním. Na nedělní porážku Porsche a Toyoty tedy bylo zaděláno. „Před našimi lidmi se mi vyvedlo skutečně zvláště dobré kolo. Zítra to ale nebude až tak jednoduché,“ varoval bývalý jezdec F2 Antonína Charouze.

Závod: Domácí radost zhatila chyba boxů

Triumf v kvalifikaci vykonal své a na Emilii Romagnu opět svítilo slunce, když kolem 40.000 fandů putovalo v neděli dopoledne na okruh. Start a úvod závodu proběhl plně dle jejich představ a první hodinu držela trojice Ferrari první tři místa. Konkurence od Porsche a Toyoty se ovšem nenechala setřást. Po 2 hodinách a po výměnách pilotů uklázala maranellská dominace skutečně první trhlinu: Kubicův žlutý 449P se propadl na 8. pozici.

Ještě o polovinu závodu drželi Calado a Molina rudé vozy na špičce, jen 10s za nimi ale číhala de Vriesova Toyota GR010 a nedaleko za ní oba Penskeho Porsche s Lottererem a Christensenem v kokpitech. Osm vozů bylo ve stejném kole s lídrem, když se počasí (jako již v sobotu) začalo horšit. A pak skutečně začalo pršet, na čež reagovali stratégové Scuderuie AF Corse příliš pozdě. Nechali své trio na trati příliš dlouho, než ho zavolali k výměně na profilované pneumatiky. Toho pohotově využili Kobajaši, de Vries, Conway a převzali žezlo. Zkušený Japonec pak uhájil vedení až do cíle před na osychající trati velmi rychlým Estrem (Porsche).

Na smutné Ferrariho borce nakonec nezbyla ani poslední příčka na stupínku vítězů: Také Penskeho druhý 963 se za přítomnosti US-automobilového magnáta posunul před domácí. U Ferrariho tedy balili s nepořízenou, svým tifosi ale alespoň předvedli špičkovou zábavu. Mnohem hůře na tom jsou tovární týmy Peugeot, Alpine, BMW – o Isottě-Franchini ani nemluvě: co do výkonnosti jsou necelé dva měsíce před Le Mans na míle vzdáleni od Toyoty, Porsche a Ferrari. Bavorská značka BMW slavila alespoň dvojitý úspěch ve třídě GT3: prosadili se Gelael, Leung a Farfus před sesterským voze týmu WRT s naprostým miláčkem publika Valentinem Rossim.

Šampionát WEC pokračuje 9. května ve Spa-Francorchamps.

Výsledek 6hodinovky WEC v Imole:
1. Conway, Kobajaši, de Vries – Toyota GR010
2. Estre, Lotterer, Vanthoor - Penske-Porsche 963
3. Campbell, Makowiecki, Christensen – Penske-Porsche 963
4. Fuoco, Molina, Nilesen – Ferrari 449P
5. Buemi, Hartley, Hirakawa – Toyota GR010
6. Rast, van der Linde, Frijns - WRT-BMW M
7. Pier Guidi, Calado, Giovinazzi – Ferrari 449P
8. Kubica. Shwartzman, Ye – AF Corse-Ferrari 449P
9. Jensen, Muller, Vergne – Peugeot 9X8 10. Bamber, Lynn - CadillacV

Text a foto: Roman Klemm

WEC Imola WEC Imola WEC Imola