Motokáry

Karting

Motorsport      Karting

Datum: 08.03.2023 Karting Autor: Tisková zpráva

Třetí závod WSK Master Serie v Sarnu u Napoli

Třetí závodní víkend Master Serie WSK absolvovali jezdci na trati blízko Neapole v Sarnu, Max Karhan na něm nemohl chybět. Letošní už třetí klání kartingové série WSK Master Series pokračovalo další italskou tratí dlouhou 1550m, která je označována za jednu z nejlepších v motoristickém žebříčku a od roku 1999 se zde konají závodní výzvy pro jezdce, kteří nejednou skončí ve slavné F1.

E. Karhan Kartingová trať se nachází v italském Sarnu, provincii Salerno. Cestou Max navštívil i muzeum Ferrari a pomník Ayrtonu Sennovi na okruhu v Imole. Po čtyřdenním testování na zdejší trati a dvou dnech odpočinku proběhla v pondělí příprava techniky a strojení dalšího nového rámu, který vyvrcholil neplánovaným výletem za pravou neapolskou pizzou a výšlapem na sopku Vesuv, tedy atmosféra, jak se patří.

Středou a čtvrtkem vše začalo oficiálními volními tréninky potom co se doplnilo startovní pole a začalo porovnávání časů Maxe se pohyboval se ztrátou na nejrychlejšího soupeře 0,865. A to na začátek nebylo vůbec špatné, zvláště potom co ho značně bolely žebra z rozmlácené trati, která byla úplně v jiné kondici než v loni.

Zklamání z neapolské trati Max trať v Sarnu u Neapole už poznal před rokem, ještě ve třídě OK Junior a moc se na ní těšil. Ale přišlo velké zklamání, když na trati v předchozích dnech testoval a přijel se slovy, že to je úplně jiná trat než v loni, a to hodně rozbitá, samá záplata a možná horší než náš Písek nebo německý Kerpen, kde Max jel v loňské sezoně.

V pátek se jel ještě jeden ranní oficiální trénink, kde už porovnání se soupeři měřila oficiální časomíra, a ne stopkami v ruce mechanika a ztráta Maxe na nejrychlejšího byla 0,764. Poté přišel měřený trénink, a to Maxovi a mechanikům, jak se říká spadly hračky do kanálu, protože soupeři rázem zrychlili cca o jednu vteřinu, a to hodně překvapilo. Naštěstí Max také zrychlil a se ztrátou na nejrychlejšího to stačilo na 17. místo ve skupině A. Odpoledne se jel první Eliminatory Heat A-B Maxův souboj s ČLR nedopadl podle představ Nádherný start Maxe a posun na desáté místo překazil soupeř z Čínské lidové republiky, který ho vytlačil a poslal mimo trať z 11 místa. Max to ale nevzdal a dojel do cíle na místě 19.

V Sobotu se jel ranní Warm UP a potom následovaly další Eliminatory Heat kde jel Max ve skupině A Eliminatory Heat A-C dokončil Max po penalizaci za spadlý přední nárazník na 19. místě. Eliminatory Heat A-D dokončil Max na 14. místě, se kterým byl nakonec velmi spokojen, neboť zde musel tvrdě bojovat a projel zde dvě velké krizové situace.

Neděle začala ranním warmupem, kde po součtu trestních bodů a díky celkovému 35. místu v pořadí po pátku a sobotě, přišel start do PREFINAL A kde Max startoval z deváté řady a dojel na výborném 14. místě. Čekalo se, jak dopadne PREFINAL B, zda se Max dostane do finále a povedlo se!

V týmu zavládla velká radost. První sezona a po druhé na WSK ve finále je pro Maxe velký úspěch! Start z 34. místa dokončil Max na 25. místě v cíli s úsměvem, ale velkou bolestí žeber a se slovy: Jsem rád že jsem to vůbec dojel…velká pecka! Poděkování patří všem partnerům, bez kterých by nebyla účast možná a samozřejmě mechanikům a rodině Macháč Motors. Partneři a spolupráce - Max Karhan | závodník

Další závod WSK Super Master Series  se pojede na okruhu Cremona.


Text: Vláďa Rožánek,
Foto Arnau Vinyals WSK

E. Karhan E. Karhan Max Karhan E. Karhan E. Karhan