Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 25.04.2024 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

TOYOTA GAZOO Racing bere vítězství v Imole

TOYOTA GAZOO Racing dokázala týmové úsilí v dramatickém závodu 6 hodin v Imole, druhém kole světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), přetavit ve vítězství. První příčku s těsným náskokem obsadili Mike Conway, Kamui Kobajaši a Nyck de Vries, kteří s vozem GR010 HYBRID č. 7 za náročných podmínek v závodě plném překvapení a zvratů předvedli bezchybnou jízdu a chytrou strategii ve startovním poli čítajícím 19 vozů kategorie hypercar.

Toyota Gazoo Racing  Imola Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa s vozem GR010 HYBRID č. 8 rovněž přispěli k úspěchům týmu obsazením solidního pátého místa. První vítězství týmu TOYOTA GAZOO Racing v této sezóně srazilo odstup za Porsche ve světovém šampionátu značek na pouhých devět bodů s výhledem na třetí kolo 11. května v belgickém Spa-Francorchamps. Posádka sedmičky je nyní v bodování soutěžních jezdců druhá se ztrátou 16 bodů na leadery soutěže.

Mike startující ze šesté pozice ukázal hned v úvodních kolech svého bojovného ducha poskočením na pátou pozici. Avšak na úzkém okruhu v Imole bylo předjíždění mimořádně obtížné, o čemž se brzy přesvědčil i Sébastien na osmém místě startovního pole. Chytrá strategie a správně zvolené tempo týmu se promítlo do dokonalého průběhu zastávek v boxech a úspěšného boje o pozice. Při první výměně jezdců přibližně 2 hodiny po startu Mike předával volant Nyckovi za situace, kdy se sedmička pohybovala mezi třemi nejlepšími. Sébastien si rovněž polepšil, a tak se Ryo chopil volantu osmičky na páté pozici. Nyck dostal oba vedoucí vozy Ferrari pod značný tlak, avšak příchod deště během čtvrté hodiny závodu znamenal i zásadní změnu strategie.

Nyck využil této příležitosti k obsazení druhé pozice bezprostředně po projetí celého okruhu za mávání žlutým praporkem a krátce poté se chopil vedení ve chvíli, kdy Ferrari č. 51 těsně před výjezdem safety caru absolvovalo zastávku v boxech. Ve fázi se safety carem na trati déšť ještě zesílil, zejména v úseku před cílem. Když se konečně rozvlnily zelené praporky, oba vozy GR010 HYBRID jen s obtížemi hledaly solidní záběr na mokrém povrchu, a tak okamžitě zajely do boxů pro obutí do mokra.

To se ukázalo být mistrovským tahem, protože oba vozy již krátce poté zaznamenávaly výrazně lepší časy na kolo než konkurenti z řad hypercarů. Poté, co si většina hypercarů rovněž zajela pro obutí do mokra, se Kamui v čase 90 minut před koncem závodu pohyboval na čele s náskokem přes 20 sekund, zatímco Brendon jel jako třetí. Hodinu před koncem oba vozy absolvovaly předposlední zastávku v boxech a znovu přezuly na hladké pneumatiky Michelin.

Do boxů zajeli i soupeři a Kamui se vrátil do čela závodu se dvěma vozy Porsche v patách, zatímco Brendon po vyjetí z boxů dvakrát vyjel do štěrkového pásu podél trati kvůli studeným pneumatikám potýkajícím se s vlhkým povrchem trati. Po zahřátí pneumatik se však Brendon díky sérii rychlých kol přesunul na čtvrtou pozici a začal dotahovat vůz č. 5 na třetím místě. Avšak oba vozy GR010 HYBRID kvůli menší zásobě paliva než soupeři byly 30 minut před koncem závodu přinuceny k hospodárné jízdě, čímž vznikly dokonalé podmínky k závěrečnému dramatickému boji o vítězství.

Zdroj. Toyota Gazoo Racing

Toyota Gazoo Racing  Imola Toyota Gazoo Racing  Imola