DTM/ADAC GT Masters

DTM/ADAC GT Masters

Motorsport      DTM/ADAC GT Masters

Datum: 19.08.2023 DTM/ADAC GT Masters Autor: Roman Klemm

Sobotní závod na Lausitzringu ovládl Jack Aitken

Problémem šampionátů GT je, nabídnout různým výrobcům pokud možno spravedlivé a vyrovnané podmínky soupeření. Zpravidla se tak stává prostřednictvím BoP (Balance of Power), kdy zákonodárné orgány během sezony uměle zasahují (většinou přidáním nebo odebráním váhy) do danného rozvržení sil.

DTM Lausitzring sobota Pořádající ADAC se pochopitelně snaží o spokojenost všech účastněných a tak se díky takovým „úpravám“ stává, že je ta či ona značka znenadání vepředu, nebo vzadu. Někdy tyto machinace samozřejmě vedou k směšným výsledkům (minulý závod na Nürburgringu vyhrál prakticky neznámý nováček Paul), které ohrožují sportovní hodnotu mistrovství.

V sobotu na Lausitzringu tomu bylo podobně. Před měsícem na Norisringu mohlo být fandům vozů Ferrari až líto, když je viděli při „zametání pole“. Rýpavý autor si tehdy nemohl odpustit návrh, že by se duetu pana Emila Freye mělo „nějak pomoci“. A ADAC pomohl: V Lužici postavil Jack Aitken svůj italský vůz jakoby mávnutím kouzelného proutku na pole-position a jeho notoricky pomalý týmový kolega Vermeulen zářil sedmým časem. Mezi ně se vešli Bortolotti (SSR-Lamborghini), Auer (Winward-Mercedes), van der Linde (Abt-Audi), Feller (Abt-Audi) a druhý z bratří van der Lindeů (Schubert-BMW). Zbývalo tedy jen pozorovat, zda se doposud nepříliš dobrou náladu v Maranellu podařilo zlepšit špičkovým výsledkem i v závodě?

Lidé na východě Německa měli za 30stupňového vedra očividně jiné nápady ohledně využití víkendu, než se vydat na území bývalého povrchního dolu, kde není stínu – tribuny Lausitzringu proto zůstaly žalostně prázdné. Po startu využil Aitken bravurně své pole-position, za ním se ostatní seřadili také dle pořadí gridu. Na tomto sledu se až do zastávek v boxech nic nezměnilo. Z dobrého načasování výměny pneumatik těžil přdevším Kelvin van der Linde. A tak vjel do druhé poloviny závodu coby lídr Aitken s 3sekundovým náskokem na Bortolottiho, kterému s podobným odstupem následovali Kelvin van der Linde, Auer a Sheldon van der Linde. Anglo-Koreánský jednorázový jezdec F1 poté nedal až do cíle první místo z ruky a s přehledem realizoval to, co všichni chtěli vidět: první vítězství Ferrari roku. V závodě, který jistě nevešel do dějin DTM jako zvláště vzrušující, se ani na místech za ním nezměnilo nic…

Výhoda (Vorteil) pro Ferrari tedy „zabrala“, problémem nyní ovšem byly doposud dominujíící Porsche (nejlepší byl Olsen jako 12.). Nyní bude muset BoP pomoci jim...

Výsledek sobota
1. Jack Aitken, Frey-Ferrari
2. Mirko Bortolotti, SSR-Lamburghini
3. Kelvin van Der Linde, Abt-Audi
4. Lucas Auer, Winward-Mercedes
5. Sheldon van der Linde, Schubert-BMW
6. Luca Stolz, HRT-Mercedes

Roman Klemm
Foto: Standa Hylán

DTM Lausitzring sobota DTM Lausitzring sobota DTM Lausitzring sobota