Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 11.01.2024 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

Seriál TCR Eastern Europe odhaluje novinky pro sezónu 2024: Nové okruhy, úprava formátu a mnoho dalšího

Přípravy na nový ročník prestižního okruhového seriálu TCR Eastern Europe jsou v plném proudu. Sezóna 2024 začne koncem dubna. Organizátoři připravili několik vylepšení pro závodníky i fanoušky. Kalendář se bude znovu skládat ze šesti podniků, z nichž na dva okruhy zavítá poprvé.

Masaryk Racing Days and BOSS GP Show Sezónu otevře koncem dubna závodní víkend na novotou vonícím Balaton Parku v Maďarsku, kde bude seriál doplněn novou evropskou vytrvalostní TCR sérií. Druhým novým okruhem je tradiční rakouská závodní dráha Salzburgring, kde sezóna naopak koncem září vyvrcholí. Druhým závodním víkendem bude květnový Red Bull Ring, následovaný Slovakia Ringem na začátku června, kde TCR Eastern Europe pojede po boku evropského šampionátu tahačů. Čtvrté kolo bude hostit Autodrom Most, po kterém se veškeré dění přesune do Brna.

Také v tam se diváci budou moci těšit na dvojitou porci TCR zábavy - pojede tu také TCR Europe. TCR Eastern Europe bude při všech závodních víkendech sdílet paddock s formulovým šampionátem F4 CEZ a ve většině případů také s ESET Cupem, Clio Cupem a Twingo Cupem.

Koncept závodů TCR brzy oslaví desetiletou přítomnost na závodní mapě světa a mnoho týmů stále využívá k závodění první generace modelů TCR aut. Majitel licence TCR, WSC group, proto vytvořil novou třídu hodnocení v rámci závodních víkendů (Gen 1), která bude určena právě pro závodníky závodící s prvními TCR vozy. Ti budou samozřejmě klasifikováni i v celkových výsledcích, navrch budou mít ale své vlastní hodnocení a BoP (Balance of Performance).

Závodníci v kategorii Gen 1 budou mít zároveň sbírat body pro účast na TCR World Ranking Final. Vítěz sezóny TCR Eastern Europe vyhraje startovné pro následující ročník TCR Europe a voucher na nákup pneumatik Kumho. Zásadních změn doznal systém Balance of Performance.

V dosluhujícím modelu znevýhodňoval nejlepší jezdce kvalifikace přidáním váhy do auta pro následující závodní víkend. Nově bude dodatečné závaží přidělováno závodníkům podle jejich umístění v celkovém hodnocení seriálu. A to podle následujícího klíče: 1. místo - 40 kg, 2. místo - 30 kg, 3. místo - 30 kg, 4. místo - 20 kg, 5. místo 10 kg, od 6. místa dál - 0 kg.

Další novinkou je, že v jednom autě se budou moci závodního víkendu zúčastnit dva závodníci. První závod může odjet první závodník, druhý závod druhý závodník. Kvalifikace bude zkrácena na dvacet minut místo dosavadních pětadvaceti, zatímco volný trénink naopak místo pětadvaceti minut bude probíhat minut třicet.

Tomáš Vacín
Foto: Standa Hylán

Masaryk Racing Days and BOSS GP Show Masaryk Racing Days and BOSS GP Show ESET Cup Autodrom Most 2023 ESET Cup Autodrom Most 2023 ESET Cup Autodrom Most 2023