Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 17.07.2020 NASCAR, Indycar Autor: Petr Smetana

Scott Dixon potřetí v kariéře dokázal vyhrát tři závody v řadě

Třetím závodem NTT IndyCar Series 2020 byl závod na slavném okruhu Road America, která se poprvé v kalendáři tehdy ještě série CART objevila v roce 1982. Jako již tradičně byl závod vypsán na 55 kol o celkové délce 352 kilometrů. Jedná se tak o nejdelší závodní okruh v kalendáři IndyCar. Road America měří dlouhých šest a půl kilometru.

Scott Dixon KVALIFIKACE:

Před vstupem do kvalifikace bylo jasné, že velice silný tu bude tým Penske a to konkrétně dvojice Will Power a Josef Newgarden, kteří v tréninku byly od sebe v rozmezí jedné desetiny sekundy. V kvalifikaci se tato prognóza naplnila a Newgarden si dojel pro své 10. vítězství v kvalifikaci. Druhou pozici obsadil Ryan Hunter-Reay, který zaostal o pouhých jeden a půl desetiny. Jako první ve druhé řadě stál již zmíněný Power, společníka mu dělal Colton Herta a hned za nimi stál Scott Dixon, který útočil na třetí vítězství v řadě.

ZÁVOD

Start závodu byl poměrně chaotický, protože Power se propadl a dokonce se dostal do menšího kontaktu. O první místo tvrdě bojoval Newgarden a Hunter-Reay, kteří jeli bok po boku vedle sebe několik zatáček. Nakonec Newgarden dokázal setřást nátlak a vytvořil si malý náskok okolo půl sekundy. Ke druhému místu se začal pomalu přibližovat Santino Ferrucci, který se po krátkém souboji dokázal dostat na druhé místo a dokonce stahoval náskok vedoucího Newgardena. Stejné pořadí zůstalo po prvních zastávkách v boxech, které zkazily naději na dobrý výsledek Grahamu Rahalovi, který měl delší zastávku kvůli problému s tankováním.

Newgardenův náskok se zmenšil z deseti sekund na osm a půl sekundy, když Ferrucci dokázal jezdit konstantě rychlejší kola než vedoucí muž. Jako první ke svým mechanikům zavítal Dixon, což se ukázalo jako správná volba. Až o tři kola později jel z prvního místa do boxů Newgarden, kterému ale zhasl motor a propadl se až za první desítku. Rázem se tak na čele objevil Power, kterého stíhal Dixon. Ve 38. kole byla k vidění žlutá vlajka, kdy Jack Harvey vlétl do štěrku a zůstal tam uvězněn. Hned poté se konaly poslední zastávky v boxech a Power najížděl do boxů jako první před Dixonem. Nakonec i Powera potkaly problémy, kdy jeho zastávka byla o několik sekund delší a do vedení se tak poprvé v závodě dostal Dixon.

Ve 42. kole přišla nehoda Conora Dalyho, kterého po lehkém kontaktu z dráhy vystrčil Patricio O´Ward. Daly se pak tvrdě střetl s bariérou a závod pro něj skončil. Tato nehoda byla šancí pro Powera, který tak mohl na restartu pokořit vedoucího Dixona. Bohužel se Powerovi nepovedlo ideálně restartovat a Dixon vedení na dlouhé cílové rovince udržel. Deset kol před cílem na trať vyjel opět zaváděcí vůz, protože Dalton Kellett neukočíroval svůj vůz a vylétl do štěrkové zóny. To byla další možnost pro Powera, jak přechytračit na restartu Dixona. Ten však předvedl opět úžasný restart a Powerovi nedal nejmenší šanci na útok. Dixon nakonec svůj náskok vystupňoval až na dvě a půl sekundy a po 49. v kariéře zvítězil.

Jednalo se o jeho už třetí vítězství ze tří letošních závodů. Na třetí pozici dojel po úžasném výkonu Alex Palou následován Hunter-Reayem a Coltonem Hertou. V šampionátu je ve vedení Dixon s obrovským náskokem 62 bodů nad Simonem Pagenaudem a 67 bodů ztrácí dále Herta. Dixon vyhrál tři závody v řadě v roce 2007, 2013 a nyní a pokud by chtěl útočit na rekord A.J. Foyta, musel by přidat ještě další čtyři vítězství v řadě, protože právě Foyt vyhrál v roce 1964 prvních 7 závodu sezóny.

Petr Smetana   foto: google.com