Rally DAKAR

DAKAR

Motorsport      DAKAR

Datum: 18.01.2024 DAKAR Autor: Tisková zpráva

Posedlí Dakarem projedou republiku i v letošním roce

Dakar se blíží k cíli Rally Dakar vstupuje do finální části, která prověří všechny posádky. A to jak ty, které pokračují v regulérní soutěži i zbytek jedoucí Dakar Experience.

Posedlí Dakarem Organizátor sliboval nejnáročnější Dakar a zatím udělal všechno pro to, aby svému slovu dostál. Letošní ročník je unikátní v tom, že máme 2 české zástupce v čele královské kategorie kamionů, 1 posádku v TOP5 mezi auty a motorkáře v TOP10.

Stejně jako jsou čeští fanoušci nadšení z průběhu závodu, tak berou útokem i Talk Show Posedlí Dakarem. Teď se vyprodala Ostrava a ve chvíli kdy tohle čteš, nemáme už asi místa ani v Praze. Do konce Dakaru platí zvýhodněná cena, ale je docela možné, že po Rally Dakar už skoro nikam nebudou. A teď už pojďme k souhrnu dění na Rally Dakar 2024. Mohlo by se zdát, že jsme na konci, ale to zdaleka není pravda a na Dakaru se může stát ještě cokoliv.

Z pozice fanouška se dá letošní Dakar rozdělit netypicky na 3 části, namísto standardních 2. Závod v Saúdské Arábii se většinou nesl v tempu do dne volna a po něm. Letos se asi všichni shodnou na rozdělení před Chrono 48, Chrono 48 a návrat do kamenité oblasti kolem AlUla. V žádné kategorii, kde české posádky jedou, se rozhodně neztratily a mají našlápnuto na skvělé výsledky.

Nejúspěšnějším Čechem je zatím bezesporu Martin Macík, který vede kategorii kamionů v Čendovi s náskokem více než 2 hodiny před Alešem Lopraisem. Martin Prokop si drží skvělé sedmé místo v jeho novém Turboshrekovi a motorkář Martin Michek zakončuje desítku nejlepších. Z Čechů je zde sice sám, ale připomeňme i Slováka Štefana Svitka, který je o 1 místo před Martinem. Dohromady jsou jedinými soukromníky mezi továrními jezdci a tlak se na ně bude s každým ujetým kilometrem zvyšovat.

David Castera s organizátory slíbil, že letošní Dakar bude nejtěžší z Dakarů v Arábii. To sice říká každý rok, ale letos se jim to nejspíš podařilo. Hned v prvních etapách jsme mohli slyšet zejména z řad motorkářů, že to patřilo mezi nejtěžší etapy, jaké kdy jeli. A před 2denní extrémně náročnou maratonskou etapou byla jako bonus 1 polomaratonská. Na Chrono 48 se bude ještě dlouho vzpomínat. 2denní etapa s několika bivaky a několika set metrovými dunami vyřadila z bojů o dobré umístění výjimečně vysoký počet vozidel.

Mnoho závodníků, jako např. T. Ouředníček i M. Valtr, nocovalo mimo bivaky v poušti a někteří zde dokonce museli stroje nechat. Viděli jsme mnoho vozidel vzdávajících duny a otáčejících se zpět k bivakům, což si z minulých let nemůžeme pamatovat. Po Chronu 48 přišel první historický transfer závodníků letecky, po něm den volna a postupný návrat zpět směrem k AlUla a cíli v Yanbu. Zde jsou extrémně náročné kamenité terény a nepříznivé počasí. Rozhodně lze říct, že poslední 2 etapy Rally Dakar nebudou odpočinkové. Na závodníky čeká zima, možná deštivo a spousta navigačních chytáků.

Vstupenky k objednání zde

Zdroj: MM Production