Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 09.06.2020 NASCAR, Indycar Autor: Petr Smetana

Po dramatickém prodloužení v Atlantě vyhrál Grant Enfinger

Čtvrtý závod NASCAR Gander Outdoors Truck Series se konal na oválu Atlanta Motor Speedway. Závod na 1,5 mílové trati byl vypsán na 130 kol o celkové délce 200 mil a šlo o 19. závod této série na této trati.

Grant Enfinger Atlanta STAGE 1:

Kvůli tomu, že na programu nebyly tréninky ani kvalifikace, se pořadí na startu určovalo systematickým losem. Christian Eckes byl tím vyvoleným a k dispozici mu byla nejlepší startovní pozice. Tu však dokázal využít jen na pár kol, než jej překonal Kyle Busch, který byl viditelně nejrychlejším mužem na dráze. Jediný, kdo v tento moment byl konkurenceschopný, byl Chase Elliott, který se však probíjel z horší startovní pozice a nakonec se musel spokojit s druhým místem a první trojici doplnil Eckes.

STAGE 2:

Zane Smith se rozhodl pro strategii zůstat na dráze, takže restartoval první, ale měl staré pneumatiky. Hned po restartu se Smith začal propadat a do vedení se dostal Chase Elliott. Kyle Busch se prodral na druhé místo a začal stahovat náskok na Elliotta, který činil půl sekundy. V 50. kole byl těsně za Elliottem a chystal se na předjetí, což se mu o kolo později povedlo, ale ne na dlouho. Krátce poté si vedení Elliott vzal zpět a Austin Wayne Self dostal smyk a způsobil přerušení deset kol před koncem druhé části závodu. Elliott se rozhodl zamířit ke svým mechanikům pro nové pneumatiky a Busch naopak zůstal na dráze. Tento krok se ukázal jako správný, protože Busch vyhrál stage 2 a Elliott dojel až na 13. místě kvůli tomu, že se zasekl mezi ostatními jezdci se starými pneumatikami. Za Buschem dojel Grant Enfinger, který se naopak dokázal všem vyhnout.

FINÁLNÍ STAGE:

Jezdci, kteří si dojeli pro nové pneumatiky před koncem druhé části, teď startovali v popředí a Kyle Busch s Chasem Elliottem hlouběji v poli. Po restartu se po souboji s Grantem Enfingerem ujal vedení Ross Chastain a začal svým soupeřům ujíždět. K dispozici měl náskok víc než jedné a půl sekundy na ostatní, jenže se čím dál více přibližoval Busch. Ten byl již po deseti kolech v závěsu a o další dvě kola později se ujal opět vedení. Elliott se v tu chvíli nacházel na třetí pozici o dvě sekundy pozadu. Chastain se ke svým mechanikům vydal o pár kol dříve než Busch. Potom se začaly dít věci. Nejprve se do problémů dostal Jordan Anderson a Busch při snaze se mu vyhnout naboural do zdi. Když zajel ke svým mechanikům, překročil povolenou rychlost v boxech a aby toho nebylo málo, při odpykání penalizace dostal druhou penalizaci a bylo po závodě. Elliotta také postihl podobný kiks, kdy se nedokázal trefit do boxů a ztratil několik sekund. Do vedení se rázem dostal z ničeho nic Austin Hill, který měl velký náskok na své pronásledovatele a už se blížil k cíli závodu. V předposledním kole však Elliottovi praskla pneumatika, byla vyvěšena žlutá vlajka a na řadu přišlo prodloužení.

PRODLOUŽENÍ:

Jezdci zamířili ke svým mechanikům pro čerstvé pneumatiky. Po restartu se na druhé místo dostal Grant Enfinger a bok po boku jel vedle Austina Hilla do posledního kola. V první zatáčce posledního kola se dostal Enfinger před Hilla a po zbytek posledního půl kola si vedení Enfinger uhlídal a zvítězil. Frustrovaný Hill dojel druhý a první trojici doplnil Christian Eckes. Chase Elliott s Kylem Buschem závod dokončili až za první dvacítkou. V čele závodu se uskutečnilo celkem 14 předjetí, což je nejvíce od roku 2012. Petr Smetana foto: nascar.com