Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 08.11.2020 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

Oschersleben: Ammermüller, Engelhart a Porsche jsou novými mistry ADAC-GT- Masters!

Vítězstvím v sobotním závodě položili Michael Ammermüller s Christianem Engelhartem základní kámen ke zisku titulu pro sebe, mnichovskou stáj SSR Performance a věhlasnou značku Porsche. V neděli vše s přehledem zajistili čtvrtou pozicí. Pro jedinou českou stáj na velkém mezinárodním parketu třídy GT, ISR-Racing, nebyl výlet do Oscherslebenu úspěchem...

ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport Povedenou sezonu ADAC-GT-Masters uzavíral závod ve východoněmeckém Oscherslebenu. Do rozhodujícího víkendu nastoupilo sedm jezdců s nadějí na titul mistra: Patric Niederhauser a Kelvin van der Linde (Rutronic-Audi) měli 5 bodů náskok na Roberta Renauera (Herberth- Porsche), další dva body na Michaela Ammermüllera s Christianem Engelhartem (SSR- Porsche). Za nimi číhali Maro Engel a Luca Stolz (Toksport-Mercedes) se ztrátou pouhých 14 bodíků na špičku.

Sobota:

Ammermüller s Engelhartem si připravili nedělní mečbal Kvalifikace do sobotnho závodu vyšla jednomu z favoritů na výbornou: Několikanásobný šampion Porsche-Cupu, Michale Ammermüller z bavorského Pockingu postavil svůj SSR- Porsche na pole-position. Niederhauser kvalifikoval titul-obhajující Rutronic-Audi na třetí pozici za Hoferem v Land-Audi, musel ale důsledkem penalizace z Lausitzringu o 5 míst dozadu. Luca Stolz zařadil svůj modrý Mercedes bezprostředně za Hofera a Robert Renauer (jemuž tentokrát sekundoval Francouz Jaminet) zajel 7. čas.

Z poněkud větší vzdálenosti musel boj o titul pozorovat český tým ISR-Audi: Filip Salaquarda dosáhl jen 24. času ze 30 účastněných. Po zhasnutí startovních světel dosprintoval do úzké šikany jako první Ammermüller před Stolzem a Hoferem. Renauer byl pátý, Niederhauser pouze devátý. Salaquarda během prvního kola získal dvě pozice.

Málo povedený a sterilní Motopark Oschersleben nabízí přinejlepším jediné místo k předjetí a proto následoval relativně nezáživný „husí pochod“, než byl závod po 17 minutách kvůli kolizi dvou Audi R8 přerušen. Vozy Rogivueho a Langevelda zůstaly ve štěrku poslední zatáčky a o použití Safety Caru u Magdeburgu asi ještě neslyšeli...

Hned po re-startu následovaly výměny jezdců v boxech - na pořadí ale nic nezměnily. Zkušený Engelhart, který převzal vedoucí SSR-Porsche od Ammermüllera si během svého stintu nenechal první místo vzít, za ním uhájil Maro Engel druhým místem v cíli dobré naděje Toksportu. Jaminet dovezl domů Renauerův Porsche 911 za Haasem na pátém místě těsně před Kelvinem van der Lindem, který společně s Niederhauserem naráz přišli o kompletní bodový nádkok, se kterým do Oscherslebenu přijeli.

Frank Stippler dovezl Salquardovu Audi R8 do cíle na bledé 23. pozici. Hlavně aby takové „výlety za sportem“ český tým bavily i roku 2021...

Výsledek sobotního závodu:
1. Ammermüller/Engelhart, SSR-Porsche
2. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes
3. Marciello/Ellis, HTP-Mercedes AMG
4. Hofer/Haase, Land-Audi
5. Renauer/Jaminet, Herberth-Porsche 911
6. Niederhauser/van der Linde, Rutronik-Audi
23. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi

Neděle:

Titul pro SSR-Porsche po hromadné havárii na startu Před velkým finálem v neděli ráno měli Ammermüller s Engelhartem 8bodový náskok na Engela se Stolzem, další 4 bodíky chyběly Renauerovi, Niederhauserovi a van der Lindemu. Také ranní kvalifikace vyšla týmu SSR-Porsche výborně a Engelhart zajel za outsidery Marciellem (HTP-Mercedes) a Bortolottim (WRT-Audi) třetí čas. Jaminet postavil Renauerovo Porsche jen na sedmé místo, Engel svůj Toksport-Mercedes na osmé a van der Linde minimizoval naděje týmu Rutronik na obhajobu titulu 11. časem.

Frank Stippler kvalifikoval Salaquardovu ISR-Audi jako 21. a český tým sezonu 2020 nezakončil zrovna uspokojivě, protože do závodu nenastoupil.

Pokus o první start nevyšel: Kelvin van der Linde „neměl svůj den“. Na rovince se snažil předjíždět se dvěma koly na trávě, přičemž se jeho Audi R8 roztočilo uprostřed pole. Jihoafričan tím vytrhl nejen sebe a kolegu Niederhausera ze snění o titulu, ale i Zimmermannův Lamborghini, Miesovu Audinu a Erikssonův BMW ze závodu. Dále vepředu, za první šikanou otočil Balboa Engelharta, což ovšem nemělo další důsledek, protože byl závod přerušen a startovalo se znovu.

Bývalá italská naděje F1 a junior Akademie Ferrari, Raffaele Marciello využil při druhém letmém startu své pole-position výborně a po prvním kole vedl před Mirko Bortolottim a Engelhartem. Jaminet byl jen šestý a Engel osmý. Prví polovina závodu na tomto pořadí nic nezměnila a z posádek jedoucích o titul to byli Jaminet s Renauerem, kdo si prohodil kokpit. Znamenalo to vytoužený skok kupředu pro Herberth-Porsche, ale ne dost daleko – jen na čtvrtou pozici za SSR-Porsche Ammermüllera, který o kolo později převzal od Engelharta.

Na místech 1 a 2 střídal Angličan Philip Ellis Marciella a Rolf Ineichen Bortolottiho a dojeli si beze změny pořadí pro zlato a stříbro. Ammermüller pustil dvě kola před cílem Renauera bez boje na třetí pozici dobře vědouc, že mu je i tak titul jistý. Nápad založit v Mnichově pod vedením Wolfganga Hatze nový Porsche super-tým SSR Perfoirmance tedy hned v první sezoně nesl ovoce: 34letý Michael Ammernüller s o rok mladším Christianem Engelhartem si zajistili poprvé titul šampionů ADAC-GT-Masters.

Výsledek nedělního závodu:
1. Marciello/Ellis, HTP-Mercedes AMG
2. Bortolotti/Ineichen, WRT-Audi R8
3. Renauer/Jaminet, Herberth-Porsche 911
4. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche
5. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes
6. Wishofer/Boccolacci, Zakspeed-Mercedes AMG
DNS: Salaquarda/Stippler, ISR-Audi

Konečné hodnocení ADAC-GT-Masters 2020
1. Ammermüller/Engelhart 181 b.
2. Robert Renauer 172 b.
3. Engel/Stolz 167 b.
4. Niederhauser/van der Linde 160 b.
5. Christopher Haase 127 b.

Text: Roman Klemm   foto: Roman Klemm a ADAC Motorsport

ADAC GT Masters -  Red Bull Ring by Roman Klemm ADAC GT Masters -  Red Bull Ring by Roman Klemm ADAC GT Masters -  Red Bull Ring by Roman Klemm ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport ADAC GT Masters Oschersleben by ADAC Motorsport