Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 17.08.2020 NASCAR, Indycar Autor: Petr Smetana

Kevin Harvick vyhrál v Michiganu druhým nejtěsnějším dojezdem historie

Michigan International Speedway hostila druhý ze dvou závodů během jednom víkendu poprvé ve své historii. Stejně jako první závod, tak i druhý byl vypsán na 156 kol o celkové délce 312 mil. Závod nesl jméno Consumers Energy 400.

K.Harvick STAGE 1:

Do závodu se startovalo podle opačného pořadí prvních dvaceti jezdců z prvního závodu, což přineslo první místo na startu Chrisu Buescherovi. Naopak vítězný Kevin Harvick odstartoval až jako dvacátý. Po startu se před Bueschera dostal Clint Bowyer, který využil toho, že silní jezdci byly vzadu a trvalo jim, než se dostali za Bowyera, který si mezi tím tvořil náskok. Kyle Busch se dostal na třetí pozici a snažil se předjet Christophera Bella, což se mu nakonec nepodařilo. Pro vítězství v první části závodu si dojel Bowyer následován Bellem a Kylem Buschem.

STAGE 2:

Hned po zastávkách v boxech před začátkem druhé části závodu se do vedení dostal Harvick, který opět ukazoval, že má jeden z nejsilnějších vozů zde v Michiganu. Nikdo se nedokázal ani na jediné kolo dostat před Harvicka a nejblíže mu byl Brad Keselowski, jenž se marně snažil získat prostor pro předjetí, ale to se mu nepovedlo. Naopak se musel obávat o svou pozici, protože se k němu začal blížil Kyle Busch. Harvick tak v poklidu vyhrál druhou část závodu a druhé místo nakonec udržel Keselowski před dotírajícím Kylem Buschem.

FINÁLNÍ STAGE:

Zastávky v boxech přerušili nadvládu Harvicka a do čela se dostal Ryan Blaney. Bohužel pro Blaneyho to nemělo dlouhého trvání, protože za 5 kol po restartu v boji o první příčku s týmovým kolegou Keselowskim došlo mezi jezdci ke kontaktu a oba tvrdě narazili do SAFER bariéry a pro oba jezdce závod nešťastně skončil. Chybu na sebe vzal Keselowski, protože nedokázal ukočírovat svůj vůz a v nekontrolovatelném smyku srazil nevinného Blaneyho. Tento incident otevřel dveře Harvickovi a Hamlinovi, jenž spolu začali bojovat o první místo v závodě. Harvick se začal vzdalovat a když už se zdálo, že se závod v poklidu dojede, 15 kol před cílem byla vyvěšena žlutá vlajka kvůli Alexovi Bowmanovi, kterému praskla pneumatika a při odbočení do boxů se pneumatika dostala přímo na dráhu. Poslední restart zvládl nejlépe Harvick a začal pozvolna Hamlinovi ujíždět, jenže po chvíli se začal přibližovat a bylo zaděláno na neskutečný souboj. Dvě kola před cílem se Hamlin pokusil zaútočit na Harvicka. Útok nevyšel a do posledního kola najel Harvick jen o pár metrů před Hamlinem. V poslední zatáčce zvolil Hamlin rychlejší horní stopu a při nájezdu na cílovou čáru se velmi rychle přibližoval, ale nakonec to o 93 tisícin sekundy nestihl a Harvick tak vyhrál druhý závod za dva dny, což se naposledy podařilo v roce 1971 Richardovi Pettymu.

Petr Smetana