Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 24.04.2024 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

Imola a trochu střízlivější pohled na dění v Lamborghini Trofeo

O „Lamborghini Super Trofeo Europe“ by v Čechách a na Slovensku za normálních okolností asi málokdo zavadil. Letos tam ale s velkým nadšením startuje tuzemský tým Mičánek Motorsport. Svůj první závod sezony 2024 absolvoval tento značkový pohár v rámcovém programu WEC v Imole, tak jsem si o dovádění stovky poloprofesionálů a amatérů s těmito pěknými vozy v rámci danných možností udělal nezávislý obrázek.

Mičánek Motorsport powered by Buggyra Zopdovědní za PR u Lamborghini si zjevně vzali příklad z „rodinného“ konkurenta Porsche, který již několik desetiletí s úspěchem pořádá národní a mezinárodní značkové poháry pro své výrobky (ten nejznámější, Porsche Carrera Supercup v rámci podniků F-Liberty). Italové tak ovšem činí z finančního pohledu jejich klientů trochu šikovněji: o jeden vůz se dělí dva jezdci a závody se konají způsobem jakéhosi fake-vytrvalostního závodu na 50 minut s výměnou pilotů. Tento koncept jim dává za pravdu a možná, že je i pozitivně překvapil: V Imole se sešlo přes 50 posádek (což bylo pro tuto trať zjevně přespříliš)!

Ano, i za aktuálně svízelných hospodářských okolností se vyskytuje dostatek nadšenců, kteří si za jistý obnos rádi „zahrají na Gillese Villeneuveho“ – a to s vozy, které zdaleka přesahují jejich jezdecké schopnosti. V Dacia-Logan-Cupu by je podobné dobrodružství přišlo levněji... Nechci ovšem tvrdit, že v poháru Lamborghini startují jen samí no-hopers. Jakoby ve své vlastní lize jezdil v Imole Belgičan Amaury Bonduel. Oba závody jasně ovládl a v sobotu ho o vítězství připravilo jen katastrofální počasí.

Tým bývalé hvězdy F-Easter Jiřího Mičánka se mohl radovat alespoň z dílčích úspěchů. V kvalifikaci pro sobotní závod udělal Čechům radost především mladý Jáchym Galáš. O výhodu slibného 11. startovního místa však připravil jak sebe, tak i kolegu Matěje Pavlíčka hned na startu. „Slyšel jsem, že mi hlásili „green-green“ tak jsem dal plyn příliš brzy a kolidoval se soupeřem. Moje chyba,“ přiznal upřímně. Slovák Štefan Rosina ve druhém Mičánkově Lambu postupoval ze středu pole pomalu kupředu a Broněk „Jesus“ Formánek ho střídal, když byli 20. To už bohužel silně lilo, mnozí diletanti neudrželi své „býky“ na trati a brzy se jezdilo jen za Safety Carem. Celá konstelace neumožňovala Formánkovi návrat mezi top20. Závod, ve kterém se naostro jelo jen kolem 15 minut, byl předčasně ukončen. V neděli dopoledne sice svítilo slunce, „česká Lamba“ ovšem stála jen v bezvýhledné 12. (Pavlíček) a 16. (Formánek) startovní řadě. Z prvního kola se vrátili na místech 20 a 24, první část závodu ovšem opět poznamenala řada chyb nedisponovaných konkurentů – a tak se zase často neutralizovalo. Po výměnách pilotů žehlil Galáš úspěšně svůh sobotní faux-pas, několikrát úspěšně předjel a dojel dobrý 15. Profík Rosina převzal od Formánka jako 22. a dojel bez chyby nejen mezi top20, ale i jako první třídy Pro-Am.

Závod skončil – jak jinak – za Safety Carem. Přes 50 silných speciálů v rukou desítek rádoby závodníků – to bylo pro Imolu přespříliš. „Organizace poháru by měla popřemýšlět o kvalifikaci…,“ shrnul Formánek správně.

Lamborghini Trofeo bude WEC doprovázet i ve Spa. Na delší trati se obří pole mořná lépe srovná, belgický okruh je ovšem také nesrovnatelně nebezpečnější, než Imola. Snad si tam nikdo neublíží...

Text a foto: Roman Klemm

Mičánek Motorsport powered by Buggyra Mičánek Motorsport powered by Buggyra