Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 05.11.2020 Okruhy, vrchy Autor: Standa Hylán

I.S.R. Racing míří na poslední závod sezony ADAC GT Masters

Tým Igora Salquardy I.S.R. Racing se po minulém závodním víkendu na Lausitzringu přesouvá na Oschersleben, kde celá sezona prestižního seriálu ADAC GT Masters končí.

I.S.R. Lausitzring Ne tak pozitivní víkend, jak bylo očekáváno, má za sebou I.S.R. Racing po předposledním podniku ADAC GT Masters 2020 na Lausitzringu (GER). A to navzdory velkému soustředění jezdců a celého týmu. Tým vedený Igorem Salaquardou na trati odevzdal vše, ale výsledky nakonec neodpovídaly potenciálu Audi R8 LMS #33 a posádky Filip Salaquarda (CZE) a Frank Stippler (GER) v průběhu technicky nejnáročnějšího víkendu celé sezóny.

První kvalifikace se jela za hustého deště a Filip Salaquarda dlouhou dobu figuroval v Top 10, ale zhoršující se počasí zamíchalo kartami a Filip skončil s časem 2:03,011 jednadvacátý. Do prvního závodu Filip odstartoval velice dobře a po pár zatáčkách se posunul až na 15. místo. Ještě v prvním kole však dostal ránu od Phillipa Elise (GBR) s Mercedesem-AMG GT3 #48 a skončil ve štěrkové únikové zóně. Vrátil se do závodu na 29. místě, díky své rychlosti Filip získal zpět několik pozic, ale krátce před zastávkou v boxech kontakt s BMW M6 GT3 #14 poškodil sloupek řízení a vůz #33 byl nucen předčasně odstoupit, čímž přišel o možnost dokončit velkou stíhací jízdu.

Také druhé kvalifikace byla velice náročná. Ráno byla trať suchá, proto se I.S.R. Racing rozhodl pro „suché“ nastavení a v úvodních fázích kvalifikace vyčkával v boxech na druhou polovinu kvalifikace, kdy chtěl zaútočit na slickách. Bohužel začalo neočekávaně pršet pár minut před tím, než se Frank Stippler chystal vydat na trať. I přes veškerou snahu zajel čas 2:00,073 a to stačilo jen na 23. místo.

V tlačenici po startu druhého závodu byl Frank vytlačen mimo trať a pro tým tak začal další stíhací závod ze zadních pozic. Frank využil svých zkušeností a kolo za kolem se prodíral dopředu, trať ovšem začala osychat a pro pneumatiky to bylo čím dál těžší. Filip po zastávce v boxech držel slušnou rychlost a I.S.R. Racing protnul cílovou pásku na 119. místě, které znamenalo vítězství v Pirelli Trophy a Filip si připsal i nejrychlejší kolo závodu ze všech pilotů Audi s časem 1:56,516.

Igor Salaquarda (majitel týmu I.S.R. Racing) „Tohle byl určitě nejtěžší závod sezóny. V daných podmínkách tým odvedl skvělou práci, mechanici a jezdci do toho dali vše a je smůla, že jsme všechen náš potenciál neproměnili v dobrý výsledek. Nejrychlejší kolo ve druhém závodě a výborná agresivita, kterou jsme předvedli v obou závodech při postupu ze zadních pozic, ukázala, že jsme mohli pomýšlet na výborný výsledek. Zůstáváme soustředění a odhodlaní uzavřít sezónu parádním výsledkem.“

Tým vedený Igorem Salaquardou, který nasazuje Audi R8 LMS #33 s posádkou Filip Salaquarda (CZE) a Frank Stippler (GER), do této série vstoupil v roce 2018, zvítězil v závodě hned ve své premiérové sezóně, ale kvůli pandemii Covid-19, byla ta letošní pro celý tým ta nejnáročnější. 

Salaquardovo AUDI se vrátí na trať, kam se série vrátila po úvodním podniku v srpnu, když nahradil Zandvoort (NED). Okruh měří 3667 metrů a je na něm několik těžkých zatáček. Nechvalně známá první zatáčka bude klíčová, zejména po startu závodu, kdy to na Oscherslebenu bývá celkem chaotické. Další známý a důležitý bod je zatáčka Triple, dlouhá zatáčka se třemi apexy, v níž nesmíte udělat chybu.

Závodní víkend na Oscherslebenu bude mít obvyklé pokrytí mezinárodními médii a bude vysílán v Evropě, Spojených státech, Asii a na Středním východě. Kvalifikace a závody bude možné rovněž sledovat zdarma na webech www.adac-gt-masters.de, www.sport1.de a www.adac.de/motorsport. Dva volné tréninky jsou na programu v pátek v 9:20 a 13:45, každý 50 minut dlouhý. Kvalifikace se pojedou v sobotu v 8:45 a v neděli v 8:30. Oba závody dlouhé hodinu + 1 kolo jsou naplánovány v sobotu na 13:15 a v neděli na 13:10.

Igor Salaquarda (majitel týmu I.S.R. Racing) „Byl to opravdu náročný rok. Pandemie Covid-19 nám účast v ADAC GT Masters hodně zkomplikovala, měnil se kalendář i všechny naše plány, ale nakonec jsme to dotáhli až do konce. Myslím, že je to pro nás dobré znamení a bylo by skvělé s Filipem a Frankem sezónu na Oscherslebenu uzavřít dobrým výsledkem.“

Zdroj: I.S.R. Racing

ADAC GT Lausitzring ADAC GT Lausitzring I.S.R. Lausitzring I.S.R. Lausitzring I.S.R. Lausitzring I.S.R. Lausitzring I.S.R. Lausitzring I.S.R. Lausitzring I.S.R. Lausitzring