Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 27.07.2021 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

Foto Story Ennstal Classic 2021: Vítězství vášně a lásky k motorismu

Osmdesátijednaletý Vídeňák Helmut Zwickl je vedle Heinze Prüllera jistě nejvlivnější rakouský motoristický žurnalista. V 60tých letech doprovázeli slibně se vyvíjející kariéru Jochena Rindta, po jeho smrti jim osud „přihrál“ Nikiho Laudu no a pak pořád další domácí talenty, jako Gerharda Bergera, Karla Wendlingera nebo Alexe Wurze.

Ennstal Classic 2021 - 01 Se všemi se intimně znali, lítali s nimi kolem Globu – a pořád bylo o čem psát. Čas ale mnohé změnil. Zatímco těžce nemocný Prüller již neopouští svůj byt, přestaly se Zwicklovi před dobrými 20 lety novodobé manýry formule 1 líbit. Na Grand Prix přestal jezdit a našel novou možnost, jak svou vášeň smysluplně prezentovat fandům:

Od roku 1993 pořádá svou Enstal Classic, rallye vyrovnanosti pro historická vozidla. Díky jeho konekcím sahajícím až do zlatokopových dob 60. let se mu každým rokem daří, angažovat do kokpitů rallye velká jména a kdo se do pole bezmála 250 startujícíh vůbec dostane, si mohl společně se svým spoluorganizátorem Michaelem Glöcknerem vybírat. Před několika lety Zwickl prohloubil svou spolupráci s automobilkou Porsche a organizací podniku se jeho rodina zabývá „full time“ celý rok. Vše by mohlo být tak krásné…

Teprve celosvětovému chřipkovému šílenství se podařilo, Enntal Classic vážně ohrozit. Minulý rok se nejelo vůbec a „letos je to přímo zázrakem“, jak Zwickl sám komentoval, „že se mohlo jet“. Že se Enntal-Classic minulý týden konala, za to vděčí Zwickl a my příznivci skutečného motorsportu, především loyalitě Porsche a skalním účastníkům. Žádná politická zblblost je nodekázala odradit od toho, aby nevyjeli se svými drahokamy na čtyřech kolech do překrásného údolí kolem řeky Enns a nestoupali s nimi na sousedící alpské velikány.

A při tom tato rallye materiál jistě nešetří: čtvrteční „Prolog“ měřil 397 km a páteční „Maraton“ 424 km. V sobotu se vozy ještě jednou předvedly při „Porsche Design Grand Prix“ v tradičním finále ulicemi krásného městečka Gröbming. První Ennstal Classic nevyhrál před 30 lety nikdo jiný, než geniální Walter Röhrl. Letos se prosadili domácí specialisté Friedrich Radinger a Thomas Wagner na 50 let starém Mini 1275 GT.

To ale zdaleka nehrálo hlavní roli. Při Ennstal Classic jde především o to, předvést, že i starší vozy (či právě oni) dokáží ladit s bezvadnou krajinou a přírodou – a že se ještě najde několik desítek tisíců (fandové podél trati to potvrdili), kteří si nenechají od hrstky mocných zvrhlíků diktovat, co je a co není dobré.

Popisky k fotografiím:

01 – Od roku 1993 je Ennstal Classic jedním z nejdůležitějších historických podniků Evropy
02 – Porsche letos poslal „do boje“ sportovní prototyp 907 a...
03 - ...klasický 550 Spyder z roku 1954.
04 – Pastvou pro oči byl i tento Osca MT4 z roku 1954
05 – Bonbonky Porsche 356
06 – Velkou část startovního pole tvoří předválečné vozy
07 – Jediným českým účastníkem byl Josef Kouba na tomto Austinu Healey 3000 z roku 1960
08 – Americká brutalita: Shelby Cobra 427 z roku 1965
09 – Britský trpaslík: 75 koníků silný Mini Cooper z roku 1968
10 – Zvláštní klenoty vždy předvádí pan Kommerzielrat Hofer ze Salzburgu: letos to byl tento překrásný Ferrari Dino
11 – Maserati – věčná krása trojzubce...
12 – A další z exponátů pocházející z Maranella...
13 – Zwickl již odvážně prezentoval termín Ennstal Classic roku 2022: pojede se 20.-23. července

Co už je ale v dnešním perverzním světě jisté..?

Text a foto. Roman Klemm

Ennstal Classic 2021 - 02
Ennstal Classic 2021 - 03
Ennstal Classic 2021 - 04
Ennstal Classic 2021 - 05
Ennstal Classic 2021 - 06
Ennstal Classic 2021 - 07
Ennstal Classic 2021 - 08
Ennstal Classic 2021 - 09
Ennstal Classic 2021 - 10
Ennstal Classic 2021 - 11
Ennstal Classic 2021 - 12
Ennstal Classic 2021 - 13