Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 08.06.2020 NASCAR, Indycar Autor: Jakub Smetana

Fascinující závěr v Bristolu ovládl Brad Keselowski

Po nejdelším závodě sezóny v Charlotte se celý kolotoč série NASCAR přesunul na velmi známý Bristol Motor Speedway, který vždy nabídne velkou podívanou. Vítězství zde obhajuje z loňského závodu Kyle Busch, který v této sezóně stále nezvítězil. Právě Bristol by pro něj mohla být velká šance. Na jezdce tak čekalo dlouhých a nekonečných 500 kol.

Brad Keselowski Největší štěstí při losování o pořadí na startu měl vítěz Coca-Coly 600 Brad Keselowski. Toho v první řadě doplnil jezdec týmu Stewart-Haas Racing Aric Almirola. Druhou řadu obsadili kolegové z týmu Penske Joey Logano a Ryan Blaney. Třetí řada patřila dvojici Martin Truex Jr. a Chase Elliott. Ze čtvrté řady startovali Kyle Busch a Kevin Harvick a kompletní desítku uzavírali Matt DiBenedetto a Denny Hamlin. Los vůbec nepřál sedminásobnému šampionovi Jimmiemu Johnsonovi, který startoval až ze čtyřiadvacátého místa.

První Stage

Brad Keselowski si start bez problémů pohlídal a začal si tak připisovat první kola strávené ve vedení. Za něj se rychle dostala dvojice Logano, Elliott. Již po pouhých osmi kolech bylo poprvé máváno žlutou vlajkou. Ryan Newman dostal smyk na výjezdu z druhé zatáčky. O dalších deset kol později na jezdce čekala tzv. competition caution. Někteří zůstali na trati, jiní se vydali na pit road. Brad Keselowski si vedení pohlídal i na následujícím restartu. Za něj se probojoval na druhé místo Chase Elliott, který měl dobrou rychlost.

Další žlutá vlajka se objevila v 62. kole a opět šlo o tzv. competition caution. Tentokrát se vydali na pit road úplně všichni. Vedení si udržel Keselowski před druhým Elliottem a třetím Blaneym. A byl to právě Blaney, kdo po pár kolech od restartu překonal Keselowskiho a ujal se vedení. Po chvíli se na druhé místo protlačil Elliott. Velmi dobré tempo měl také Johnson, který se již posunul do první desítky. Nějakých dvacet kol před koncem první Stage se do vedení probojoval Elliott a to už mu nikdo nesebral. Připsal si tak deset bonusových bodů a jeden Playoff bod. Za ním skončili Blaney, Keselowski, Almirola, Logano, Harvick, DiBenedetto, Stenhouse Jr., Johnson a Hamlin.

Druhá Stage

Během zastávek v boxech se lépe dařilo Blaneyho posádce, Blaney se tak ujal vedení před druhým Elliottem. Zpět kupředu se posouval také Keselowski, který se po restartu ujal druhého místa. V závodě zatím skoro vůbec nebyli vidět jezdci týmu Joe Gibbs Racing. Keselowski se postupně dotahoval na vedoucího Blaneyho. Po několika kolech kroužení za sebou se Keselowskému povedlo zdolat svého kolegu. Na svojí šanci čekal také třetí Elliott. Blaney se snažil vrátit do vedení, jenomže ve 200. kole chyboval na výjezdu z druhé zatáčky a jeho vozu se nedokázal vyhnout Ty Dillon. Poškození Blaneyho vozu bylo natolik velké, že musel odstoupit ze závodu.

Jezdci se opět vydali na pit road. Do čela se potřetí v závodě dostal Elliott. Po pouhých pěti kolech od restartu se opět mávalo žlutou vlajkou. Joey Gase nezvládl svůj Chevrolet a dostal smyk. Následující restart proběhl už v pořádku. Nicméně po pouhých deseti kolech zde byla k vidění první velká nehoda. Johnson kolidoval se Stenhousem Jr., kterého poslal do zdi a ten při návratu na ovál smetl Bowmana, Cole Custera, Reddicka, Kurta Busche, Preece, McDowella a DiBenedetta. Do konce druhé Stage se mávalo žlutou vlajkou pouze jednou. Chase Elliott si připsal druhé vítězství ve Stage. Druhý skončil Hamlin, třetí Harvick, čtvrtý Logano, pátý Kyle Busch, šestý Bowyer, sedmý Byron, osmý Erik Jones, devátý Keselowski, desátý Buescher.

Poslední Stage

Start do poslední Stage se nejlépe vydařil jezdcům týmu Joe Gibbs Racing. Hamlin se probojoval do vedení. Následoval ho druhý Kyle Busch a třetí Elliott. Další caution zavinil Chris Buescher, který dostal smyk. Na následujícím restartu se do vedení dostal Kyle Busch. Stíhal ho druhý Elliott, třetí Hamlin a čtvrtý Johnson. Ve 330. kole dostal defekt pneumatiky vůz Austina Dillona. Jezdci tak opět zamířili na pit road. Kyle Busch si udržel vedení. A jak už je známo, čím více se blíží konec, tím více caution je. Tentokrát dostal smyk opět Ryan Newman, tentokrát ve čtvrté zatáčce. Následující restart zvládl nejlépe Hamlin, který se dostal před svého kolegu na první místo. Necelých devadesát kol před koncem si ovšem Kyle vzal vedení zpět. Za něj se probojoval skvěle jedoucí Johnson. Třetí byl Elliott a čtvrtý Hamlin.

Ve 434. kole spolu kolidovali Kevin Harvick a Erik Jones. Po pit stopech se do vedení dostal Hamlin, druhý byl Kyle Busch a třetí Johnson. Necelých 45 kol před koncem se po patnácté mávalo žlutou vlajkou. Reed Sorenson opřel svůj vůz o zeď. Hamlin zvládl i následující restart ovšem za nim se strhla nehoda mezi Truexem Jr. a Almirolou. Následoval třicetikolový sprint do cíle. Hamlin byl ve vedení, za sebou ale měl Logana a Elliotta. A byl to právě Hamlin, který vyrobil chybu ve 488. kole a následně kolidoval s Loganem a způsobil další přerušení. Následný restart byl fascinující. Elliott vedl, ale čtyři kola před koncem udělal chybu a do vedení se dostal Logano. Elliott se ovšem nechtěl vzdát a při nájezdu do 499. kola kolidoval s Loganem a do vedení se rázem dostal Keselowski, který už nikomu nedal šanci a dojel si tak pro druhé vítězství v řadě za sebou.

Druhý skončil Clint Bowyer, třetí Jimmie Johnson, čtvrtý Kyle Busch, pátý Erik Jones, šestý Austin Dillon, sedmý Kurt Busch, osmý William Byron, devátý Christopher Bell a desátý Darrell Wallace Jr. Po závodě byla k vidění výměna názorů mezi Elliottem a Loganem, který nebyl spokojený právě s manévrem, který Elliott udělal.

Jakub Smetana foto: Nascar.com