Formule

Formule

Motorsport      Formule

Datum: 06.09.2020 Formule Autor: Roman Klemm

F2 v Monze: Micka Schumacher definitivně ve stopách svého otce směrem F1

Dějiny klasické italské trati v Monze zažily nejeden velkolepý výkon velkého Michaela Schumachera. Dnes se tam výborně předvedl i jeho syn Mick: Vyhrál svůj první hlavní závod F2 a nadobro se doporučil pro vyšší úkoly. Charouz Racing System podal dobrý výkon. Louis Delétraz jezdil celý závod mezi nejlepšími, skončil osmý a zajistil si pole-position pro neděli. Dobře si vedl i Pedro Piquet, který si během závodu polepšil o šest pozic a skončil jen těsně za bodovanými místy.

V souboji o titul (a o druhý kokpit Alfy-F1 roku 2021) měl před sobotním startem nejlepší karty bývalý Charouzův pilot Callum Ilott. Britský jezdec stáje UNI-Virtuosi musel po zhasnutí červených světel hájit svou pozici před silným juniorem Hondy, Yuki Tsunodou (Carlin), „veteránem F2“ Lucou Ghiottem (Hitech) a juniorem Renaultu, Christanem Lundgaardem (ART). Stáli bezprostředně za ním s úmyslem dosprintovat k první šikaně dříve, než ostatní. Naděje české stáje Charouz Racing System zase jednou spočívaly téměř výhradně na Švýcarovi Delétrazovi, který zajel za Nissanim (Trident), Mazepinem (Hitech) a Schumacherem (Prema) osmý čas. Druhá česká Dallara s Pedrem Piquetem v kokpitu stála při startu v sobotu večer jen na problematické 18. pozici. Velký kus práce měl před sebou i lídr celkové tabulky Robert Shwartzman: Kvalifikoval se pouze jako 16 a nemohl si dovolit opouštět Parco di Monza s prázdnou...

Poleman Ilott (první startovní místo mu letos patřilo již počtvrté) reagoval za ideálních povětrnostních podmínek výborně a nikomu nedal příležitost k útoku. Ještě lépe odstartoval Mick Schumacher, kterému se podařil skok na druhou pozici. Z prvního ze 30 kol závodu se za nimi vrátili Lundgaard, Tsunoda, Ghiotto a Mazepin. Delétraz byl úvodem osmý, začátkem druhého kola ale ztratil pozici vůči Ticktumovi. Kolega Piquet postoupil o místečko na 17. příčku pořadí.

Prvních pět vozů zůstalo v těsném semknutí, čehož jako první využil v 5. kole Tsunoda, když se posunul před Lundgaarda. O kolo později se ovšem Tsunoda, Lungaard a Ghiotto snažili projet první šikanou vedle sebe. Skončilo to strkanicí a Ilott se Schumacherem na špičce se mohli od ostatních odtrhnout. Po osmi kolech měnil Charouz Racing System jako vůbec první pneumatiky u Delétraze, stejnou taktiku volila Prema u Shwartzmana. Pedro Piquet absolvoval svou povinnou výměnu hned o dvě kola později.

Lídr Ilott měnil ve 12. kole - a ztratil při tom závod v boxech: Při rozjezdu mu odumřel motor a v pořadí se propadl až za Piqueta. Po polovině závodu vedl „na trati“ Ticktum před Zhouem a Daruvalou, pořadí jezdců, kteří ovšem již měli vyměněno znělo Schumacher-Lungaard-Ghiotto-Tsunoda-Delétraz. Švýcar v českém voze jel takticky výborně a v Japoncově závětří pošilhával po umístění na stupni vítězů.

Začátkem závěrečné třetiny podniku měl Mick Schumacher jasný náskok 3,6s na Lundgaarda, Delétraz byl šestý a Pedro Piquet se silným výkonem dokázal posunout kupředu na 10. místo. Nejrychlejším pilotem v královském parku ale byl Callum Ilott, který se sérií rekordních kol snažil napravit škodu, kterou natropila jeho nepovedená zastávka v boxech. 8 kol před cílem se rozjetý Brit posunul před svého velkého soupeře o titul Shwartzmana na šesté místo a vrhl