Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 21.08.2023 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

ESET Cup na Slovakia Ringu - GT

Zdeno Mikuláško potvrdil roli favorita a na domácí trati Slovakia Ring ovládl klasifikaci ESET GT. S Lamborghini Huracan GT3 si neohroženě dojel pro vítězství, zatímco druhý Filip Salaquarda je krůček od titulu v ESET GT3.

ESET Cup Series Slovakiaring Mikuláško převzal po startu vedení před Danem Skočdopole s prototypem LMP3. Ještě v první zatáčce to na černý prototyp zkusil Filip Salauqarda, ale nakonec se stáhl a zůstal na celkovém třetím místě. Skočdopole pak o několik kol později předjel Mikuláška a usadil se na prvním místě závodu. V rámci klasifikace GT3 vedl Mikuláško s lamborghini, s odstupem za ním jezdil Salaquarda s Audi, těsně sledován Štefanem Rosinou s BMW. Na ně se brzy dotáhl Miro Konopka, který se po startu propadl o několik pozic, ale se svým prototypem LMP3 měl výkonnostní převahu.

Nejprve překonal Rosinu a poté Salaquardu. Na celkovém šestém místě a zároveň prvním v GTC jezdil Matěj Pavlíček s lamborghini. Pavlíček, jenž s týmovým kolegou Jáchymem Galášem bojuje o titul v GTC, za sebou držel vozy GT3 Nicolase Leutwilera a Libora Miloty. Hned za nimi jezdili Pavlíčkovi největší soupeři Galáš a Dennis Waszek. V pátém kole se před Pavlíčka dostal Leitwiler i Milota, tím pádem měli Galáš i Waszek volnou cestu k Pavlíčkovi a odstartoval jejich souboj o prvenství, a ještě cennější body. Galáš dokonce zkusil i předjížděcí manévr ala Mika Hakkinen Spa 2000, ale Pavlíček nadále zůstával na čele. Když se Galáš pokusil překonal Pavlíčka v poslední zatáčce předposledního kola, malém neudržel své lamborghini na trati a ztratil několik desetin sekundy.

Suverénním vítězem závodu ESET GT se tedy stal Zdeno Mikuláško před Filipem Salaquardou, jenž druhým místem v cíli stvrdil svou dominantní sezonu a s přihlédnutím na započítávání jednoho nejlepšího výsledku v obou sprintech, je krůček od titulu. Stačí mu pouze, aby Libor Milota nevyhrál nedělní sprint. Třetí dojel Štefan Rosina, za ním Milota, Leutwiler, Piotr Wira a Stanislaw Jedlinski. Pavlíček nakonec udržel první místo před Galášem o 0,283 sekundy. Třetí dojel Waszek, za nimi Jakub Klobása, Max Lahmer, Libor Dvořáček a Richard Woschitz. V kategorii GTX vyhrál Tomáš Miniberger s KTM GTX, v klasifikaci D4-TC zvítězil domácí Maťo Homola s Hyundai Elantra. V GT4 si další vítězný pohár odnáší Antal Zsigo, druhý dojel Matej Kosič s Mercedesem. Absolutní pořadí závodu samozřejmě ovládly prototypy LMP3 s absolutně nejrychlejším Danem Skočdopole a domácím Mirem Konopkou.  

Jesse Krohn vítězí v Endurance navzdory penalizaci

Jesse Krohn z týmu Racing Trevor zvítězil v hodinové vytrvalosti na Slovakia Ringu. Nikým neohrožovaný finský závodník si vytvořil takový náskok, že pozdější dvacetisekundová penalizace s jeho výhrou neotřásla. Z pole-position startující Dan Skočdopole si s prototypem LMP3 udržel vedení, zatímco na Filipa Salaquardu se v první zatáčce pokusil zaútočit Jesse Krohn s BMW. Oba velmi rychlí závodníci absolvovali první kolo ve velmi těsném sledu a schylovalo se k jejich souboji, bohužel lídr průběžného pořadí Salaquarda v druhém kole v prostoru startu a cíle náhle zpomalil, potýkající se s fatálními technickými potížemi svého doposud bezproblémového audi.

První místo v kategorii GT3 tak převzal Jesse Krohn a na druhém místě se držel Nicolas Leutwiler s Porsche 911, na kterého tvrdě dorážel Libor Milota, druhý muž průběžného pořadí v GT3. Milota si se švýcarským závodníkem brzy poradil a usadil se na druhé pozici. Čtvrtý jezdil v rámci GT3 Piotr Wira, pátý Stanislaw Jedlinski a šestý Dan Skalický. S technickými problémy mimo jiné odstoupil i Petr Lisa s KTM GTX a zdálo se, že podvečerní vysoké teploty vzduchu i asfaltu dělají závodní technice potíže. V kategorii GTC vedl Petr Brecka s porsche před lamborghini Jakuba Klobásy. Za nimi s odstupem kroužil Kurt Wagner, který ovšem před polovinou závodu vyjel mimo trať a uvízl v kačírku.

Ačkoliv si Dan Skočdopole vytvořil v první polovině závodů velký náskok, Miro Konopka se po pitstopu, během něhož i tankoval, dotáhl na českého lídra a začal souboj o absolutní první místo. Konopka nasadil na předjetí v zadní části okruhu v ostré pravé zatáčce, kde došlo mezi oběma jezdci ke kontaktu a Skočdopole dostal hodiny, zatímco Konopka pokračoval na prvním místě a později obdržel za incident desetisekundovou penalizaci. Tím problémy Dana Skočdopole naneštěstí nekončily. Mimo trať se dostal ještě jednou a v samotném závěru dostal defekt pneumatiky. Odhodlán dojet k mechanikům na výměnu si roztrhl plášť pneumatiky a velmi poškodil přední část karosérie. Nakonec ale dorazil na pitlane a mohl pokračovat na druhém místě před Adamem Zenterem. Zajímavě se v závěru závodu začala vyvíjet situace na čele kategorie GT3.

Krohn vyjel solidní náskok, ale po zastávkách v boxech se ukázalo, že při výjezdu z pitlane přejel bílou čáru a obdržel penalizaci dvaceti sekund, které mu měly být přičteny k celkovému výsledku. Krohn držel 25sekundový náskok před Daanem Arrowem v Mercedesu AMG. V relativně silném provozu více než třiceti vozů bylo pro Arrowa těžké urvat z rozdílu potřebných pět sekund. Krohn si nakonec mohl oddychnout ještě před šachovnicovým praporkem, když Arrow vyjel mimo trať a Libor Milota se posunul na druhé místo. Arrow s Piotrem Wirem byli klasifikováni na třetím místě, za nimi dojel Nicolas Leutwiler, dále posádka Stanislaw Jedlinski-Krystian Korzeniowski a šestý Dan Skalický. V kategorii GTC zvítězil Jakub Klobása před Maxem Lahmerem, posádkou Petr Brecka-Karel Neff, Richardem Woschitzem a Mariuszem Nierychlewským. V GT4 byl nejlepší Antal Zsigo s BMW a v cestovních vozech nad 3500ccm zvítězil Artur Rowinski.  

Tomáš Vacín
Foto: Petr Frýba

ESET Cup Series Slovakiaring ESET Cup Series Slovakiaring