Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 12.09.2023 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

ESET CUP GT Filip Salaquarda opět vítězství, Jáchym Galáš se stal šampionem GTC

Filip Salaquarda potvrdil roli favorita a na Automotodromu Brno si dojel pro vítězství v prvním víkendovém sprintu. V kategorii GTC byl podobně dominantní Jáchym Galáš, jenž svým prvenstvím stvrdil zisk titulu v ESET GT kategorie GTC.

ESET Cup GT Brno Start závodů by velmi těsný, zejména první dvě zatáčky, kdy vozy GT a prototypy bojovali o každý centimetr dráhy před sebou. V chaosu bez nehod a kolizí se nejlépe orientoval Libor Milota s mercedesem, který převzal vedení v rámci klasifikace GT3. Na Milotu však velmi brzy útočil Salaquarda a podařilo se mu dostat do čela ve druhém kole. Za nimi se držel Max Hesse, tovární pilot BMW Motorsport, jenž v Brně hostoval u slovenského týmu Racing Trevor. Bohužel kvůli technickým potížím jejich BMW M4 GT3 musel Hesse startovat se starší generací BMW M6 GT3, který tým nechal narychlo přivézt z Bratislavy. Naneštěstí ani M6 nevydrželo závodní zátěž a Hesse musel odstoupit. Na třetí místo v rámci kategorie GT3 se tak posunul Petr Kačírek s Audi R8 LMS ultra.

Důležitý souboj o titul se odehrával v kategorii GTC. První pozici s přehledem kontroloval lídr průběžného pořadí Jáchym Galáš s Lamborgohini SuperTropheo a mířil za titulem. Jeho největší soupeř, týmový kolega Matěj Pavlíček se dlouho nedokázal posunout před druhého Dennise Waszka a ztrácel tím kontakt s Galášem. Ačkoliv se Pavlíčkovi nakonec podařilo pokořit Waszka a posunout se na druhé místo, Galáš už držel několikasekundový náskok a pod šachovnicovým praporkem projel na prvním místě.

Vzhledem k tomu, že se v hodnocení ESET GT započítává pouze jeden nejlepší výsledek ze dvou víkendových závodů, znamenalo to, že si Galáš pojistil svým vítězstvím titul v kategorii GTC. V kategorii GT4 zvítězil Antal Zsigo s BMW M4 GT4 a rovněž svým triumfem zpečetil zisk titulu v GT4. Stejně úspěšný byl Pavel Sovička s KTM GTX, který zvítězil v kategorii GTX a stal se šampionem.

Filip Salaquarda zakončil sezonu třetím vítězstvím víkendu

Finálový sprint letošní sezony ESET GT na okruhu Automotodrom Brno ovládl Filip Salaquarda s Audi R8 LMS GT3 – stejně tak jako sobotní sprint i vytrvalost. Ve třídě GTC si druhé víkendové prvenství odnesl nový šampion této kategorie Jáchym Galáš Salaquarda udělal závěrečnou tečku za letošní sezonou a odnesl si deváté vítězství ve sprintu. Letošní šampion kategorie GT3, jenž si zajistil titul již v předchozím podniku na Slovensku, byl dominantní po celou sezonu a v průběhu roku se našla jen hrstka vyzyvatelů.

V Brně vítězil Salaquarda způsobem start-cíl, a to v obou sprintech. V tom druhém za ním dojeli Libor Milota s mercedesem a Petr Kačírek s audi. Jáchym Galáš si titul v kategorii GTC zajistil sobotním vítězstvím a v neděli další výhrou stvrdil svou úspěšnou sezonu. Na druhém místě dojel Dennis Waszek a třetí byl Matěj Pavlíček, jenž se v prvním kole dostal do hodin po kontaktu se soupeřem. První tři pozice tak obsadily vozy Lamborghini SuperTropheo, zatímco na dalších třech pozicích skončily vozy Porsche 911 jezdců Franz Lahmer, Bob Bau a Ricahrd Woschitz.

V kategorii GTX zvítězil Max Hesse, jenž byl se svou starší generací BMW M6 GT3 přeřazen ze třídy GT3 do GTX. Za ním dojeli Antonín Herbeck s Pagani Zonda a Pavel Sovička s KTM GTX. V kategorii GT4 zvítězil Antal Zsigo a v D5 Miro Konopka s Ligierem LMP3.

ENDURANCE  Filip Salaquarda dokončil vytrvalostní sezonu pátým vítězstvím

Dominantní výkon podal Filip Salaquarda z týmu I.S.R. a dosáhl na páté prvenství ve vytrvalosti. V cestě za vítězstvím ho nezastavily ani červené vlajky, které nad okruhem zavlály hned po druhém kole kvůli havárii dvou vozů.

Start závodu proběhl bez komplikací a Miro Konopka udržel s prototypem LMP3 vedení. Za ním se seřadili Filip Salaquarda s audi a Libor Milota s mercedesem. Nicméně na konci druhého kola došlo k nehodě mezi Petrem Lisou a Kurtem Wagnerem v poslední zatáčce. Wagnerovo lamborghini šlo přes střechu a v kačírku se vrátilo opět na kola. Petr Lisa zastavil s poškozeným KTM o kousek dál a na trať musel safety car. Krátce potom byly vyvěšeny červené vlajky.  

Po restartu začal Max Hesse s BMW tlačit na Libora Milotu. Hesse je továrním pilotem BMW Motorsport a u týmu Racing Trevor hostuje na závěrečný podnik sezony. Recept na předjetí však Hesse nedokázal najít a několik kol jezdil těsně za nárazníkem červenobílého mercedesu. Milota nakonec zajel k zastávkám v boxech a na trať se paradoxně vrátil opět těsně před Hessem a znovu bránil svou pozici, byť o kolo zpět. I Hesse nakonec zajel k mechanikům, kde ho za volantem vystřídal Gregor Zsigo.

Na absolutním prvním místě projel pod šachovnicovým praporkem Miro Konopka se svým žlutým prototypem. V rámci klasifikace GT3 se stal vítězem Filip Salaquarda před Liborem Milotou a posádkou Max Hesse – Gregor Zsigo.

Skvělý výkon podal Václav Janík s KTM GTX, který zvítězil v klasifikaci GTX a v absolutním pořadí dojel na čtvrtém místě. Janík se zároveň stal šampionem této kategorie, neboť v průběžném hodnocení přeskočil posádku Lisa-Sovička, která odstoupila hned v úvodu. Očekávaný souboj o titul se tak nakonec nekonal. Na druhém místě dojel Antonín Herbeck s Pagani Zonda a třetí skončil János Sánta s Astonem Martin. Obdobně dopadl i souboj o titul v kategorii GTC.

Lídr průběžného pořadí Petr Brecka se závodu nezúčastnil, čímž se otevřela příležitost pro Kurta Wagnera s Josefem Zárubou, nicméně posádka závod z důvodu nehody nedokončila a Brecka tak zůstal na čele a získal titul i navzdory své nepřítomnosti. Na vítězství v závodě dosáhl Franz Lahmer před Bobem Bauem a Richardem Woschitzem, všichni startovali s vozy Porsche GTC. Antal Zsigo vyhrál kategorii GT4 – jak závod, tak i titul.

Tomáš Vacín
Foto: Standa Hylán

ESET Cup GT Brno Filip Salaquarda ESET Cup GT Brno ESET Cup GT Brno ESET Cup GT Brno