DTM/ADAC GT Masters

DTM/ADAC GT Masters

Motorsport      DTM/ADAC GT Masters

Datum: 11.10.2021 DTM/ADAC GT Masters Autor: Roman Klemm

DTM Legenden na Norisringu: Ludwig a Danner si rozdělili zlato

Závěrečné závody neabsolvovala na Norisringu jen DTM, v jejím rámci vyrazily do sezony 2021 naposledy i „Legendy DTM“. Nejrychlejším pilotem víkendu byl bývalý jezdec F1, DTM a ITC Christian Danner. Debutanta tohoto šampionátu zastavil v sobotu defekt, v neděli si ale dojel mistr F3000 roku 1985 pro první vítězství po 25leté pauze.

Sobota: Klaus Ludwig tomu sám nechtěl věřit Pořádající MCN nabídl fandům k velkému finále pole účastníků , které skutečně znělo jako who-is-who dějin DTM. Vedle několikanásobného vítěze roku Klause Ludwiga osedlali AMG-Mercedesy z 90. let i bývalý pilot F1 a ChampCars Christian Danner a bývalá hvězda DRM, Klaus Niedzwiedz. Na starším Mercedesu nastoupil bývalý tovární jezdec DTM Marc Hessel. Shledání se svým DTM-Audi-Quattro slavil na Norisringu legendární Hans-Joachim Stuck, gigantický DTM-Ford Mustang (ex-Juergen Ruch) slavil své první nasazení po restauraci se Stefanem Mueckem za volantem a syn saské závodnické dynastie Melkus, Ronny se vrátil na závodní okruhy s Opelem Astra TS2000.
Vítěz Le Mans Klaus Ludwig věděl, že se mu zvláště v podobě Dannera na Mercedesu z roku 1996 dostalo rychlého soupeře (považmě, že Danner byl jen o 3,7s pomalejší, než poleman „moderní“ DTM, Lawson) – a v závodě se jeho obavy splnily. Jen v ůvodní třetině se dokázal držet před dlouhým Bavorákem, dnes komentátorem F1 RTL, než musel stříbrný vůz v lakování D2-Mannesmann pustit před sebe. Danner poté zdánlivě nezadržitelně pádil směrem triumfu, než hod zastavila „achilova pata“ těchto vozů – jejich hydraulické řazení. A tak se Ludwig přeci jen těšil z nečekaného vítězství před Alfou Romeo (ex-Fisichella) Stefana Ruppa a Opelem Omage (ex-Wurz) Dána Aaskova: „Měli jsme také plno problémů. V tréninku mi vypadlo ABS a teď v závodě převodovka ve vysokých stupních něuvěřitelně drnčela...“
Ludwigův bývalý kolega v týmu Zakspeed-DRM Klaus Niedzwiedz, byl se svým debutem v tak „moderním voze“ také spokojen: „Seděl jsem zde v takovém Mrecedesu vůbec poprvé. Rychle jsme se ale spřátelili. Mám ovšem ještě vůz s ručním řazěním, ne s „pádly“ na volantu, jako Klaus. Prostě ještě auto pro správné chlapy.“ Hned za Niedzweiodzem dojel po problémech v kvalifikaci neuvěřitelně populární a fanoušky věčně oblatovaný Stuck.

Výsledek sobota:
1. Klaus Ludwig, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Stefan Rupp, Alfa Romeo 155 ITC
3. Kasper Aaskov, Opel Calibra V6
4. Klaus Niedzwiedz, AMG Mercedes C-Klasse
5. Hans-Joachim Stuck, Audi Quattro V8
6. Moritz Horn, BMW-Alpina M3 E30

Neděle: Danner vítězí ve „vypůjčeném“ voze Klaus Ludwig „slyšel“ v sobotu bohužel dobře: v jeho převodové skříni se rozbila součástka, která již na volném trhu neexistuje a proto v neděli nemohl nastoupit. Danner by vlastně měl sdílet jeho osud, soukromník Guido Momm se ale zřekl startu a přenechal mu svůj vůz z roku 1994. Danner tedy musel startovat z hloubi pole, pořád ještě velmi rychlý pilot se ale postaral o napětí. Úvodem si vybudoval náskok několika sekund poleman Stefan Rupp na ITC-Alfě, Danner ale potřeboval jen čtyři kola, než se dostal před Aaskova na druhé místo. Pak šlo o to, stáhnout za věčného předjíždění opozdilců ztrátu 7 sekund. Rupp z Landshutu sice váží hodně přes 100kg, až do 22. kola se ovšem dokázal bývalému jezdci F1 Arrowsu z Mnichova ubránit. Dannerovi nakonec pomohla jeho profesionální protřenost. Po nehodě dvou vozů BMW ve vracečce Ruppa předjel ještě než byla vyhlášena neutralizace. „Naposledy jsem myslím vyhrál roku 1996, bylo tedy už zase na čase...,“ radoval se z poháru vítěze Danner.

Výsledek neděle:
1. Christian Danner, AMG Mercedes C-Klasse
2. Stefan Rupp, Alfa Romeo 155 ITC
3. Kasper Aaskov, Opel Calibra V6
4. Marc Hessel, Mercedes 190E 2.5
5. René Ruch, BMW M3 E30
6. Moritz Horn, BMW-Alpina M3 E30