Rally, kros

Rally

Motorsport      Rally, rallykros

Datum: 17.06.2023 Rally, rallykros Autor: Tisková zpráva

Déšť rozhodl o vítězi Rally Hustopeče - AKTUALIZOVÁNO

Po loňské výhře reprezentantů domácí stáje Agrotec Škoda Rally Team se vítězný pohár tentokrát stěhuje do Plzně. Václav Pech s Petrem Uhlem předvedli drtivý finiš, opanovali čtyři ze šesti sobotních rychlostních zkoušek a zařadili do svojí sbírky páté hustopečské vítězství.

Vítěz Rally Hustopeče 2023 V.Pech Když už se zdálo, že 18. AGROTEC PETRONAS Rally Hustopeče nepřinese žádné zvraty a vítězství si pohlídá Václav Pech, začaly se dít věci. Na nejdelším dnešním testu z Horních Bojanovic do Divák odkryl svoje možnosti Jan Kopecký a v členitém terénu se oproti úvodnímu průjezdu zrychlil o 15.2 sekundy (na 15.3 km). Odpověď přišla hned vzápětí. Na trať jedenácté erzety zapršelo, a to byla voda na mlýn Václava Pecha.

Zlikvidoval Kopeckého nově nabytý náskok osmi desetin a naopak přidal 2.9 sekundy ve svůj prospěch. Na poslední rychlostní zkoušce, kterou byly rychlé Starovice, už to byl ze strany obou jezdců vabank a v jejím cíli měl o dvě desetiny sekundy rychlejší čas domácí reprezentant.

Ani to však nestačilo. S minimálním náskokem 2.7 sekundy vybojoval hustopečské vítězství Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem. Jan Kopecký s Janem Hlouškem přesto nesmutnili, neboť získané body je posunuli blíže k dalšímu absolutnímu titulu mistrů ČR.

Také do duelu o třetí místo výrazně promluvil déšť, který se snesl na trať předposledního testu. Skvělým druhým časem zde svému soupeři zasadil „ránu“ Dominik Stříteský, jenž byl rázem o 6.3 sekundy třetí. Adam Březík ještě v závěru „zatáhl“ a závěrečné Starovice dojel v závěsu za duem Kopecký-Pech. Pořadí však zůstalo zachováno a s náskokem 3.1 sekundy si udržel bronz Stříteský.

Elitní pětici uzavřel po vyrovnaném výkonu Věroslav Cvrček, za nímž v pořadí následovali Aleš Jirásek a Martin Vlček. V kategorii vozů s pohonem přední nápravy zvítězil stylem start-cíl David Štefan, který tím jasně dal najevo svoje letošní mistrovské ambice.

Absolutorium si však zaslouží i slovenský pilot s českou licencí Ján Kundlák, jenž na posledním testu nadělil Robertu Hordossymu 11 sekund a na poslední chvíli jej odsunul ze druhého místa v kategorie 2WD na bronzový post. Zatímco „předokolky“ zůstaly vyrovnané až do konce, klání Mistrovství ČR v rally historických automobilů připomínalo soutěž „Kdo přežije?“. Jediným ze špičky, jemuž se podařilo zvládnout všechny nástrahy hustopečské tratě, byl Libor Kotrmon s vozem Ford Escort RS Cosworth, který zvítězil s více než devítiminutovým náskokem


Ohlasy jezdců z cíle 18. AGROTEC PETRONAS Rally Hustopeče


Václav Pech (1. místo): “Soutěž se nám povedla a jsem strašně rád, že jsme vyhráli. S Honzou jsme se snažili asi oba dva jet na doraz. Je to až neskutečné, v jakém tempu dokážeme jet, vyrovnaně až do konce. Už nebylo kam zrychlit. Na předposlední zkoušce začalo od začátku hodně pršet. Měli jsme oba hodně tvrdé pneumatiky, Honza možná malinko tvrdší než my. Nám ta zkouška vyšla. Poslední vracák byl ale na bahně, nechtěl jsem se tam dostat do smyku a zahrabat se, ale zadusil se mi motor a chcíplo mi to. A pak ještě jednou, jak jsem byl nervózní. Asi jsme na té vodě ale jeli hodně a udělali si ten zásadní náskok před poslední zkouškou. Divácká kulisa byla výborná, povedlo se i počasí. Zdejší zkoušky jsou nádherné pro nás i pro diváky, kteří mohutně fandili. Jsem rád, že jsme je s Honzou odměnili takovým soubojem.”

Jan Kopecký (2. místo): “Byl to zase zajímavý závod a přetahovaná o sekundy s Václavem jako na většině soutěží. Tentokrát byl o fous rychlejší on. Snažili jsme se ho odpoledne ještě stáhnout, na úvodní zkoušce se nám to podařilo a přeskočili jsme ho. Pak ale hodně zapršelo a než jsem zjistil, že pneumatiky docela fungují, ztratil jsem spoustu času. V závěru soutěže jsem ještě zkusil jít do rizika, i když to už opravdu nerad dělám. Každopádně, soutěž byla perfektě zorganizovaná, chtěl bych za to všem pořadatelům moc poděkovat. Kvituji i to, že se tady snaží postarat opravdu o všechny posádky.”

Dominik Stříteský (3. místo): “Obrovská spokojenost. Adam byl po celou soutěž lepší, ale rozhodly dvě erzety. Jedna, ve které udělal chybu a druhá na vodě, která se povedla nám. To bylo celé. Jsme ale rádi, že i počasí zamíchalo kartami a my můžeme stát na třetím místě. Měli jsme obuté jako ostatní posádky, ale asi jsme se s těmi podmínkami dokázali lépe vyrovnat. S takovým deštěm asi nikdo z nás nepočítal. Určitě je to i mentální vzpruha. Celý víkend mi to tu nešlo, nebylo to úplně ideální, ale výsledek je takový ‘nakopávák’ směrem kupředu.”

Adam Březík (4. místo): “Na té prostřední zkoušce v poslední sekci nám tam spadnul déšť. Bylo tam hodně vody, ‘prodal’ jsem to víc než jsem měl a Dominik nám tam uskočil. Měli jsme obutou úplně nejtvrdší směs, takže jsem měl bohužel i trochu obavy o auto. Není to přeci jen levná hračka a nemůžeme zbytečně utrácet peníze. Sice jsme na poslední zkoušce udělali ještě maximum, ale bohužel to nestačilo. Uvidíme, na Bohemce se pokusíme být lepší než on. Snad se nám to povede.”

Věroslav Cvrček (5. místo): “Na déšť jsme nebyli nachystaní my a ani nikdo další. Všichni jsme jeli sliky a jednu suchou gumu v rezervě. Ale bylo to fér. Soutěž se prostě musí jet za všech podmínek, není to jednoduché, ale popasovali jsme se s tím. Jeli jsme to opatrně, ve velké rychlosti se dobržďuje do retardérů na klouzavém asfaltu, který neznáš. Nikdo asi nejel jako šílenec, nebyly velké rozdíly v časech. S pátým místem jsem maximálně spokojený, je to asi naše současné maximum, když nikdo před námi nemá problém. Jeli jsme si svoje, nějaké souboje jako na Krumlově jsem neřešil. Měli jsme tady velkou radost z jízdy, líbilo se mi to.”

Aleš Jirásek (6. místo): “Mise splněna. Víc než výsledek mě ale těší jak jsme celý závod odjeli. Měli jsme teď sice nějaké momenty na brzdách, když se mi malinko propadal pedál, takže jsme byli jednou trochu delší, ale naštěstí se nic nestalo. Bylo to v dobrém místě. Jsem rád, že jsem se na šotolině někam posunul, pořád mě to nějak strašilo v hlavě. Poprvé se mi na ní jelo dobře a nemyslím, že bych nějak ztrácel, spíš občas naopak. Je to zase o nějaké práci na komplexnosti rallyového jezdce. I když se u nás moc na šotolině nejezdí, tak je to minimálně deset procent součásti jízdy a sebedůvěry v autě. Snad jsem tedy dnes vykročil správnou nohou směrem ke špičce i na tomto povrchu.”

 Zdroj: AGROTEC PETRONAS rally

Videa Pavla Jelínka: Shakedown, pátek, rychlé šotoliny u Kurdějova