Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 13.07.2020 NASCAR, Indycar Autor: Jakub Smetana

Cole Custer všechny překvapil na konci závodu a poprvé v kariéře vítězí v Cupu

Pro sedmnáctý závod sezóny se jezdci a celý kolotoč NASCAR přesunuli na ovál Kentucky Speedway. S velkými ambicemi do tohoto závodu vstupoval Kevin Harvick, který vyhrál z posledních třech závodů hned dva. Závod nesl název Quaker State 400 presented by Walmart. Na jezdce tak čekalo dlouhých 400 mil, tedy 267 kol. Vítězství z loňské sezóny obhajoval Kurt Busch.

Cole Custer Winner Kentucky Během týdne byla vydána tzv. Breaking news, a to sice, že se vrací Jimmie Johnson, který v Indianapolisu kvůli pozitivnímu testu na Covid-19 nemohl nastoupit. Během pondělí i úterý měl negativní testy a to znamenalo, že dostal zelenou od vedení NASCAR.

Pole bylo vylosováno pro Kyla Busche, který se letos trápí. Stále čeká na svou první výhru a právě tento závod měl být pro něj velkou šancí. V první řadě ho doplnil Joey Logano. Ve druhé řadě startovali Kevin Harvick a Aric Almirola. Třetí řadu obsadila dvojice Alex Bowman a Brad Keselowski. Ze čtvrté řadě vyrážel loňský vítěz Kurt Busch společně s Chasem Elliottem. Kompletní desítku uzavírali Matt DiBenedetto a Ryan Blaney.

První Stage

Kyle Busch zvládl start z prvního místa a začal ukrajovat první kola závodu. Na zadním spoileru měl ovšem pořád přilepeného druhého Almirolu. Za touto dvojicí s menším odstupem kroužili Blaney, Logano a Bowman. V 10. kole jsme poprvé viděli výměnu na čele závodu, Almirola se dostal na první místo před Kyla Busche. O pár kol později ke slovu přišla první žlutá vlajka, tzv. competition caution. Všichni jezdci se tak vydali na pit road. I zde v boxech si Almirola uhlídal vedení. Po restartu se začal propadat Kyle Busch, který se opět trápil s handlingem svého vozu. Mezitím Almirola na čele závodu stále zvyšoval náskok na druhého Elliotta a třetího Logana.

Stejně jako Kyle Busch se začal trápit i Keselowski, který postupně vypadl z první desítky. Solidní tempo držel čtvrtý jedoucí DiBenedetto. Almirola ve vedení neměl konkurenci, Elliott každým kolem ztrácel. Do první desítky se pomalu začal posouvat navrátilce Johnson. Nikdo nedokázal zastavit Almirolu, který si tak dojel pro vítězství v první Stage. Za ním skončili druhý Elliott, třetí Logano, čtvrtý DiBenedetto, pátý Blaney, šestý Harvick, sedmý Bowman, osmý Kurt Busch, devátý Bowyer a desátý Truex Jr., který startoval z posledních míst z důvodu neprojití před závodní inspekcí. Kyle Busch skončil až za hranicí první desítky.

Druhá Stage

Jak Almirola skončil první Stage, tak začal i druhou. Zvládl restart a udržel si vedení. Mezitím se na druhé místo posunul Ryan Blaney. Ovšem ani ten neměl odpověď na rychlost vedoucího Almiroly. Na třetím místě kroužil Logano. Na konci první desítky se už nacházel Johnson, jehož Chevrolet měl velmi solidní tempo. Postupem času se karta ve vedení začala obracet a Ryan Blaney začal stahovat Almirolu. Ve 138. kole se podruhé v závodě měnil jezdec ve vedení, Ryanu Blaneymu se podařilo překonat doposud dominantního Almirolu. O nějakých deset kol později ke slovu přišly zastávky v boxech.

Ve 155. kole zavlála žlutá vlajka, Matt Kenseth dostal smyk ve čtvrté zatáčce a to zamíchalo se strategiemi, jelikož ne všichni měli svůj pit stop za sebou. Nejvíce na tom vydělal Brad Keselowski, který se rozhodl zůstat na trati o něco déle a to se mu vyplatilo. A nejen Keselowskému, také Austinu Dillonovi a Cole Custerovi. Následoval tak restart a sprint na dvě kola do konce druhé Stage. Ten nejlépe zvládl Keselowski a připsal si vítězství ve Stage. Udržel za sebou dotírajícího Blaneyho. Za nimi skončili Custer, Logano, Truex Jr., Bowman, Austin Dillon, Johnson, DiBenedetto a kompletní desítku uzavíral Erik Jones.

Poslední Stage

Šlo se to na poslední část závodu. Ve vedení po restartu stále kroužil Brad Keselowski, ovšem na druhé místo se už propracoval Martin Truex Jr. Třetí byl Ryan Blaney a po skvělém restartu se na čtvrté místo dostal Johnson. Truex Jr. postupně stahoval vedoucího Keselowského a ve 181. kole ho také překonal a poprvé se ujal vedení. Něco málo po překonání mety 200. kola závodu zamířil do boxů Johnson ze čtvrtého místa z důvodu možného defektu pneumatiky. O pár kol později ho následovali i další. Do vedení se tak opět na chvíli vrátil Keselowski. Následně se ve vedení prostřídali také Custer a Byron. Ve 230. kole zavlála žlutá vlajka. Důvodem byl nepořádek na trati.

Poté co ostatní absolvovali svůj pit stop se do vedení vrátil Martin Truex Jr. Po restartu neuběhlo ani deset kol a opět se žlutilo. John Hunter Nemechek kolidoval se zdí na výjezdu z druhé zatáčky. Mezitím se Johnson stihl propracovat na třetí místo. Následný restart zničil všechny šance Johnsona na vítězství. Keselowski tvrdě zaútočil, Johnson pozdě zareagoval a další caution byla na světě. Do vedení se pro následující restart dostal Kevin Harvick, který najednou měl šanci vyhrát dva závody za sebou. Zvládl i následný restart a vypadalo to, že si jede pro vítězství, ovšem pět kol před koncem zavlála žlutá vlajka, Matt Kenseth opět dostal smyk ve čtvrté zatáčce.

Následoval tzv. overtime dojezd, rozstřel na dvě kola. Harvick si restart pohlídal ovšem na protilehlé rovince došlo k menšímu kontaktu s Truexem Jr. a to je zpomalilo. Na tuto dvojici se tak dotáhli Blaney a Custer. Při nájezdu do posledního kola jeli všichni tzv. four-wide, Blaney chyboval a narazil do Harvicka a ten do Truexe Jr. Všichni pokračovali dále, ovšem do vedení se dostal nováček Cole Custer. A toho už nikdo nepředjel. Cole Custer si tak dojel pro své první vítězství v kariéře při své premiérové sezóně. Za ním skončili druhý Truex Jr., třetí DiBenedetto, čtvrtý Harvick, pátý Kurt Busch, šestý Blaney, sedmý Bell, osmý Almirola, devátý Keselowski a desátý Reddick.

Shrnutí závodu - https://www.youtube.com/watch?v=x2M-OWq-fT8

Jakub Smetana, foto: Google, video: Youtube