Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 12.06.2023 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

Buggyra po Monze i přes technické trable vládne šampionátu 24H Series

I když se posádka týmu Buggyra ZM Racing musela ve dvanáctihodinovce v Monze konané v rámci šampionátu 24H Series potýkat s vážnými technickými problémy, dokázalo trio David Vršecký, Adam Lacko a Aliyyah Koloc dovézt svůj speciál Mercedes AMG GT4 na třetí místo v kategorii GT4.

Buggyra Racing Monza Tento výsledek znamená, že v celkovém hodnocení evropského seriálu je Buggyra v silné mezinárodní konkurenci všech týmů GT na dělené vedoucí příčce a dál vede i svoji třídu GT4.

„Základem úspěchu ve vytrvalostních závodech je dojet do cíle. Po oba dny si technika postavila hlavu, ale naši mechanici a inženýři dokázali závady opravit a Mercedes dojel do cíle. Díky tomu jsme získali další trofeje a navíc zazářili v celkovém pořadí,“ uvedl šéf komunikace Buggyry Jan Kalivoda.

Souboj s týmem ambiciózním korejským týmem Atlas BX Motorsport v dalším Mercedesu o pomyslnou korunu krále Monzy v kategorii GT4 začal už v páteční kvalifikaci. V ní skončila Buggyra o čtvrt sekundy druhá. „Je to hodně rychlá trať. Na rovince tu jedete rychlostí 250 km za hodinu, strašně si ji užívám. V kvalifikaci jsme zajeli dobrý výsledek, ale závod bude náročný a dlouhý. Pokusíme se udělat vše, co bude v našich silách,“ řekla prorocky Aliyyah Koloc, která v Monze jela poprvé v kariéře.

Sobota, kdy byla na programu úvodní 6,5hodinová část závodu, probíhala ve znamení vyrovnaného souboje o vedení s Korejci. Ten trval prakticky po celý závodní den, než musel David Vršecký do boxů a Mercedes AMG GT4 do rukou mechaniků.

„Premiéru na Monze si jezdecky užívám. Ale trochu nás potrápily brzdy. Zasekla se destička a výměna se trochu protáhla. Ale hlavní je, že jsme stále ve hře a auto jede,“ řekl David Vršecký, který podobně jako Aliyyah absolvoval na slavné italské trati svůj první závod.

Neděle přinesla dalších pět a půl hodiny dramatického dění. A to nejen na trati, kde se jezdci Buggyry snažili co nejvíce smazat sobotní ztrátu, ale také v boxech. Tentokrát byl pachatelem zdržení alternátor.

„Původně jsem myslel, že závod jen rozjedu a po dvaceti minutách půjdu ven z auta. Jenže mi v boxech řekli: Jedeš dál. Ale to patří k endurance, strategie se často mění. Jelo se mi dobře, ale pak mi začala svítit kontrolka nabíjení. Zajel jsem do depa, tam jsem auto předal Alče a ona to znovu zkusila na trati. Někdy totiž pomůže prostě jen vypnout a nastartovat auto. Ale tentokrát to nestačilo a museli jsme vyměnit alternátor,“ popsal Adam Lacko důvody práce v garáži Buggyry. Vůz se naštěstí povedlo opravit a mohl pokračovat dál.

V konečném hodnocení dvanáctihodinovky z toho bylo další pódiové umístění ve 24H Series – třetí místo. A co je hlavní, Buggyra ZM Racing si v Královském parku v Monze posílila pozicí v celkovém hodnocení evropského šampionátu.

„Dojeli jsme třetí. V závodě jsme si několikrát sekli nejrychlejší kolo z gé té čtyřek. Byl to dlouhý závod v horku. Měli jsme nějaké technické problémy, ale to všechno jsou zkušenosti, které teď sbíráme. Výkonnost jezdců a auta byly perfektní, takže celkově můžeme být spokojeni,“ řekl Vršecký, který je tak optimisticky naladěný na další závod 24H Series, kterým bude na začátku července dvanáctihodinovka v Estorilu. Té však bude na portugalské trati předcházet výzva v podobě šestihodinového kvalifikačního závodu.

Zdroj: Buggyra Racing

Buggyra Racing Monza Buggyra Racing Monza Buggyra Racing Monza