DTM/ADAC GT Masters

DTM/ADAC GT Masters

Motorsport      DTM/ADAC GT Masters

Datum: 11.04.2024 DTM/ADAC GT Masters Autor: Tisková zpráva

Brzy odstartuje DTM 2024 – co uvidíme nového?

Dříve špičkový šampionát Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) po aktuálním testu v Hockenheimu co nevidět vyrazí do své druhé sezony pod organizační hlavičkou mocného klubu ADAC. Mistrovství teprve hledá svůj někdejší velkolepý status a tak se zodpovědní moudře větším změnám vyhnuli.

DTM Red Bull Ring Značky, týmy a jezdci

Diváci uvidějí zápolit 20 vozů sedmi značek, což je do počtu téměř o třetinu méně, než minulý rok - za to přibyl nový výrobce: McLaren. Smrštění pole má na svědomí především Audi, kde se sportovní oddělení s GT-sportem rozloučilo a je to hlavně zásluhou tunera Abta, že budou i letos alespoň dva R8 na startu. Také u BMW a Porsche se soutředí již jen na jediný tým.  Dvě Ferrari 296 nasadí tradičně švýcarský dovozce Emil Frey a o debut McLarenu v DTM se postaral německý dealer Doerr. Mercedes bude vidět čtyřikrát, zatímco bude nejpočetněji zastoupenou značkou roku 2024 Lamborghini s pěti vozy.

Bez větších změn – čti bez angažmá nových zvučných jmen – se musí obejít především soupiska startujících. Ani na tomto sektoru se DTM tedy jistě nepolepšila. Mistr Thomas Preining je populární především mezi skalními fandy DTM, stejně tak jako bratři van der Lindeové a specialisté GT rázu Rasta, Bortolottiho, Thiima, Auera a Wittmanna. Širokou sportovní veřejnost tato jména jistě na tribuny nepřilákají.  

Manthey EMA - Porsche 911R
Ayhancan Guven (26)  /  Thomas Preining (25) 

SSR Performance - Lamborghini Huracan
Mirko Bortolotti (34)  /  Nicky Thiim (34)

GRT Graser -  Lamburghini Huracan
Luca Enstler (24) /  Christian Engelhart (37)

Paul Motorsport  -  Lamborghini Huracan
Maximilan Paul (26) HRT  - 

Mercedes AMG
Arjun Maini (26)  /  Luca Stolz (28)

Winward  -  Mercedes AMG
Maro Engel (38)  /  Lucas Auer (29)

Schubert Motorsport  -  BMW M4
Marco Wittmann (34) Sheldon van der Linde (24) Rene Rast (37)

Abt-Sportsline  -  Audi R8
Kelvin van der Linde (27) Ricardo Feller (23)

Emil Frey Racing  -  Ferrari 296
Jack Aitken (28) Thierry Vermeulen (21)

Dörr Motorsport  -  McLaren 720S
Ben Dörr (19) Clemens Schmid (33)  


Pravidla a kalendář

Novinky ohledně pravidel ustanovila komise ADAC teprtve koncem února a mají především zajistit snížení náladů pro týmy, aniž by ohrozily stabilitu šampionátu. Celkový formát závodních víkendů proto zůstane beze změny: jak v sobotu, tak i v neděli se pojedou jedna kvalifikace a jeden závod. První volný trénink bude trošku delší. Vydatněji se ovšem zasáhlo do předpisů pro závody: Kdo bude v budoucnu měnit pneumatiky za neutralizace, u toho tato zastávka neplatí jako povinný stop a musí do boxů znovu. Sadu pneumatik z kvalifikace bude muset ke startu použít prvních deset namísto dosavadních prvních pěti.

Ohledně okruhů ADAC správně znovu zanevřel na katastrofální pokusy dřívějšího šéfa DTM Gerharda Bergera o uplatnění tohoto mistrovství v Portugalsku nebo Itálii. Bude se startovat převážně v Německu a k tomu dvakrát v zahraničí (Nizozemí a Rakousko). Vrcholem ročníku bude beze sporu letní Speedweekend na Norisringu v Norimberku, velké finále sezony je připraveno pro Hockenheim.  

Kalendář 2024:
28.04. – Oschersleben 26.05.
Lausitzring 09.06.
Zandvoort 07.07.
Norisring 18.08.
Nürburgring 08.09.
Sachschsenring 29.09.
Spielberg 20.10.
Hockenheim

Roman Klemm
Foto: archiv

DTM Red Bull Ring DTM Red Bull Ring DTM Oschersleben 2023 DTM Oschersleben 2023 2023-DTM víkend na Lausitzringu 2023-DTM víkend na Lausitzringu 2023-DTM víkend na Lausitzringu 2023-DTM víkend na Lausitzringu 2023-DTM víkend na Lausitzringu