Závodní silniční okruhy
Datum: 29.08.2023 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm
Autoluce: Odkaz Ferrari a Maserati v Modeně
Chcete si koupit špičkově připravený vůz některého z nejvěhlasnějších výrobců světa, nebo dokonce chcete investovat do závodního vozu v perfektním stavu se stejně tak pečlivě zaznamenaným rodokmenem? Pak jste u Autoluce S. r. l. pana Daniele Ferrui v Modeně na správné adrese.
Ferrua rád využívá podniku Minardi Days v Imole k tomu, aby svou firmu prezentoval nadšencům a potencionelním zákazníkům. Autor již několik let obdivuje jeho exponáty a rád se dává do hovoru s „tradičními hosty“ stánku Autoluce, kterými bývají jezdci F1 Sandro Nannini, Emanuele Pirro a ikona klasické DTM, Gianni Giudicci.
Letos bylo na čase pohovořit i se samotným Ferruou…
Roman Klemm: Firma byla založena roku 1981, Ty jsi ji převzal roku 2020. Jaké byly Tvé automobilové kořeny? DF: Táta byl blázen do aut a sbíral staré cestovní modely. Přešlo to na mě... RK: Snil jsi sen stát se závodníkem?
Daniele Ferrua: Jistě, závodil jsem na Ferrari GT3. Co se žen a peněz týče byl mým velkým vzorem Gianni Giudicci – ale jen ohledně toho (Giudicci sedí u stejného stolu…)
RK: Známí jezdci u Tebe rádi posedí. Jak vznikají taková spojení?
DF: S Giannim to bylo obchodem. Prostě si u nás koupil auto.
RK: Kolik zaměstnanců má Tvůj podnik?
DF: Relativně málo. Pracuji v něm já, můj syn a žena. K tomu dva technici. Jsme tedy skutečně „rodinná firma“.
RK: Do jaké míry cítí občané Modeny spojení k Ferrari a Maserati?
DF: To vědomí a hrdost na původ z takového města jsou stále ohromné. Nedávno jsme ve starém městě vystavovali čtyři vozy Ferrari a lidi se mohli zbláznit radostí...
RK: Kolik vozů má Autoluce aktuálně v nabídce?
DF: Čtyři závodní vozy a 14 silničních…. No, scusi o jeden méně. Dnes v noci přišlo potvrzení od banky, že jsme náš teprve půl roku starý červeno-stříbrný Ferrrari 296 GTB Asseto Fiorano (jediný hybrid se 6válcovým motorem) prodali do Vietnamu!
RK: Jak se Autoluce dostane k novým objektům?
DF: Firma již má takové jméno, že k nám lidé s nabídkami přicházejí sami od sebe. K tomu samozřejmě sledujeme všechny významné platformy a burzy po celé Evropě.
RK: Kupujete i „vraky“, které od piky restaurujete?
DF: Ne. Objekt musí být v dobrém stavu a především musí mít kompletní rodokmen.
RK: Jak běží business?
DF: Vysloveně dobře. Myslím, že těžíme ze současné hospodářeské situace. Vládne inflace a lidé vidí v exotickém automobilu dobrou možnost jisté investice.
RK: Co zde předvádíš letos?
DF: Ze závodních vozů Nanniniho Alfa Romeo 155 V6 TI DTM z roku 1994 a k tomu Dallara-Novamotor 388 z roku 1988. Je to Formule 3, se kterou závodil Philippe Gache. Mezi cestovními vozy bych vyzvedl Mercedes SLS, který má najeto jen 4000 km a pak věhlasný CEA-Ferrari 348, který byl mnoho let oficiálním záchranným vozem F1 právě zde v Imole. Snad nejrychlejší „hasičské“ auto světa.
RK: Před dvěma roky jsem zde směl „testovat“ Tvé dva vozy Formule 3. GRD 375 po Stefanovi Johanssonovi a March po „Gimaxovi“. Oba už v nabídce nemáš, prodaly se dobře?
DF: Ano. March koupil právě Gache a bude s ním v příští sezoně startovat ve francouzském historickém mistrovství. Ten GRD jsme dobře prodali jinému specializovanému dealorovi.
RK: Předáš obchod synovi?
DF: Určitě. Riccardo je již dnes kompletně zapojen. Založili jsme spolu další firmu jménem ErreDiBimotori, která pracuje podobně jako Autoluce.
Text a foto: Roman Klemm