Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 08.06.2023 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

2015 – vzpomínky na Le Mans

Kvalita startovního pole v Le Mans již tradičně podléhá velkým výchilkám. Nadšení pro vytrvalostní závody se pravidelně střídá s úpadkem. Ročník 2015 byl jedním z těch, kdy se bylo nač dívat, tedy ročníkem, kdy hned čtyři velké automobilky překonaly věčný strach z trapasu a oficiálně se postavily konkurenci.

01 – Vítězný Porsche 919 (Bamber, Tandy, Hülkenberg) před poraženou Audi R19 (Rast, Bonanomi, Albuquerque) Porsche, Audi, Toyota a Nissan si to rozdaly v „diamantové“ třídě LMP1 o celkové vítězství. Soukromníky silně obsazená třída LMP2 byla tradičně doplněna GTéčky, kde se to také jen hemžilo továrními a semitovárními týmy: Chevrolet, Ferrari, Porsche, Aston Martin a Dodge. K tomu právě v La Sarthe sým Bill Ford představil svůj právě oživlý projekt GT. A tak byl rok 2015 výborným datem pro můj debut na tomto klasikovi. Dobře jsem udělal – následovalo totiž znovu období úpadku, kdy jistá japonská značka „slavila“ levné úspěchy proti soukromníkům… Letošní vydání 24hodinového maratonu ovšem opět dokumentuje „zmrtvýchvstání“ Le Mans. Je tedy pomalu na čase, brzy a na místě osvěžit tyto vzpomínky…

Text a foto: Roman Klemm

02 – Vedle Monaka a Indianapolisu tvoří Le Mans „Velkou trojku“ automobilového sportu.

02 – Vedle Monaka a Indianapolisu tvoří Le Mans „Velkou trojku“ automobilového sportu.

03 – Senzační představení posádek před katedrálou v Le Mans: Kraihammer, Imperatori a Abt z týmu Rebellion.

03 – Senzační představení posádek před katedrálou v Le Mans: Kraihammer, Imperatori a Abt z týmu Rebellion.

04 – Je pravdou, že ošklivá auta nemohou mít úspěch? Asi ano: Nissan GT-R LM.

04 – Je pravdou, že ošklivá auta nemohou mít úspěch? Asi ano: Nissan GT-R LM.

05 – Krátce před startem...

05 – Krátce před startem...

06 – Jeden z vrcholů mé návštěvy Le Mans 2015: Dvouhodinové interview s Reinholdem Joestem

06 – Jeden z vrcholů mé návštěvy Le Mans 2015: Dvouhodinové interview s Reinholdem Joestem

07 – Husí kůže: Okamžik startu!

07 – Husí kůže: Okamžik startu!

08 – Doprovodný program na trati nebyl „nic moc“: Alpina v závodě klasiků ovšem byla podívanou

08 – Doprovodný program na trati nebyl „nic moc“: Alpina v závodě klasiků ovšem byla podívanou

09 – Mimo trať je show ale důležitá a všechny tovární týmy zvou média k opulentním představením. Zde Audi...

09 – Mimo trať je show ale důležitá a všechny tovární týmy zvou média k opulentním představením. Zde Audi...

10 – Hraje jen „druhé housle“, pro výrobce je ale i zde úspěch důležitý: třída Grand Tourisme

10 – Hraje jen „druhé housle“, pro výrobce je ale i zde úspěch důležitý: třída Grand Tourisme

11 – Bill Ford byl čestným startérem závodu a...

11 – Bill Ford byl čestným startérem závodu a...

12 - ...představil i nový projekt Ford GT.

12 - ...představil i nový projekt Ford GT.

13 – Nejpočetněji obsazená třída: LMP2

13 – Nejpočetněji obsazená třída: LMP2

14 – Nezapomenutelné setkéní v paddocku: S Christine Beckersovou a její Inalterou...

14 – Nezapomenutelné setkéní v paddocku: S Christine Beckersovou a její Inalterou...

15 - ...nebo s Jeanem Pierrem Jaussaudem.

15 - ...nebo s Jeanem Pierrem Jaussaudem.

16 – Herec Patrick Dempsey byl hvězdou podniku jak v kokpitu tak i mimo něj.

16 – Herec Patrick Dempsey byl hvězdou podniku jak v kokpitu tak i mimo něj.

17 – Le Mans, to je několikadenní show. Jak ve dne…

17 – Le Mans, to je několikadenní show. Jak ve dne…

18 - ...tak i v noci.

18 - ...tak i v noci.

19 – Vidět tuhle klasiku na vlastní oči: Zatáčka Tetre Rouge vedoucí na pověstnou rovinku Hunaudieres…

19 – Vidět tuhle klasiku na vlastní oči: Zatáčka Tetre Rouge vedoucí na pověstnou rovinku Hunaudieres…

20 - ...a Dunlopův oblouk.

20 - ...a Dunlopův oblouk.

21 - Zde před 60 lety po nehodě Pierra Levegha zemřela téměř stovka lidí…

21 - Zde před 60 lety po nehodě Pierra Levegha zemřela téměř stovka lidí…

22 – Série vítězství Toyoty začala teprve tehdy, když se konkurence po roce 2015 postupně vzdala startu…

22 – Série vítězství Toyoty začala teprve tehdy, když se konkurence po roce 2015 postupně vzdala startu…

23 – Rychlost nad 350km/h, aneb: Hunaudieres v noci

23 – Rychlost nad 350km/h, aneb: Hunaudieres v noci

24 – Tým G-Drive kolem Romana Rusinova. Roku 2015 ještě rubly nikomu nesmrděly. Jak se časy (a názory) mění, že?

24 – Tým G-Drive kolem Romana Rusinova. Roku 2015 ještě rubly nikomu nesmrděly. Jak se časy (a názory) mění, že?