Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 11.10.2020 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

Závod na Nürburgringu ovládl Hamilton, Renault poprvé od návratu do F1 na stupních vítězů!

Velkou cenu Eifelu na okruhu Nürburgring vyhrál Lewis Hamilton na Mercedesu, který vyrovnal Schumacherův rekord v počtu vítězství ve Formuli 1. Na druhém místě dojel Max Verstappen na Red Bullu a třetí skončil Daniel Ricciardo, který se tak dostal poprvé na podium od přestupu k Renaultu. Valtteri Bottas musel ze závodu pro technické problémy odstoupit a Hamilton tak zvýšil svůj náskok o dalších 25 bodů.

Průběh závodu

Start závodu více vyšel jezdcům na pravé straně, a tak není divu, že se Lewis Hamilton okamžitě snažil dostat na první místo, nicméně se Valtteri Bottas do další zatáčky dostal na vnitřek a na první pozici se vrátil. Charles Leclerc to stejné zkusil na Maxe Verstappena, ten se podobně vrátil. Jezdci na prvních pozicích si své pozice udrželi. Jediný, kdo se propadl byl Alexander Albon, kterého přeskočil Daniel Ricciardo. Pořadí jezdců se po prvním kole ustálilo.

Pomalé tempo měl Charles Leclerc, kterého okamžitě začal stahovat Daniel Ricciardo. Pár kol se před Monačana dostat nemohl, to se ale změnilo v devátém kole, když už se to jezdci Renaultu podařilo. Leclerca okamžitě začal stahovat také Norris, protože Leclercovi začaly také odcházet pneumatiky, a tak zajel do boxů.

Ve dvanáctém kole se při útoku na Antonia Giovinazziho roztočil v první zatáčce Sebastian Vettel, ten poté okamžitě musel zajet ke svým mechanikům pro nové pneumatiky.

O kolo později udělal velkou chybu Valtteri Bottas, v první zatáčce probrzdil a stálo ho to první pozici, když ho Hamilton o zatáčku později předjel. Bottas hodně ztrácel, a proto musel na konci kola zajet ke svým mechnikům. 

Po zastávce se propadl na čtvrté místo za Ricciarda, kterého ale hned předjel. Poté však na trať musel vyjet Virtuální Safety Car, kvůli kolizi George Russela a Kimiho Räikkönena. Finský pilot, který se dnes osamostatnil na prvním místě v počtu startů si za kontakt vysloužil penalizaci. George Russell musel ze závodu odstoupit.

Virtuálního Safety Caru využili Hamilton, Verstappen a Ricciardo. Získali tak oproti soupeřům velkou výhodu. Bottas ztrácel na první místo přes deset vteřin.

V 17. kole okamžitě po skončení Virtuálního Safety Caru přišel Daniil Kvyat o přední spoiler po kolizi s Alexanderem Albonem, jenž za tento incident dostal pět vteřin penalizaci.

O dvě kola později musel ze závodu odstoupit Valtteri Bottas, který ztratil výkon na své pohonné jednotce. Tímto se dostal na provizorní stupně vítězů Daniel Ricciardo, který před sebou však měl jezdce, co ještě nestavěli.

Ze závodu musel odstoupit pro technické problémy také Esteban Ocon na Renaultu. O něco později ho následoval také Alexander Albon, ten opět probrzdil svojí přední pneumatiku při útoku na Gaslyho, Red Bull už ho na trať nepouštěl.

Pořadí jezdců po prvních zastávkách v boxech bylo: Ham, Ver, Ric, Lec, Nor, Per, Sai.

Lando Norris měl také problémy s pohonnou jednotkou, začal ztrácet. Předjel ho Sergio Perez. Poté před sebe pustil i Carlose Sainze, protože za ním druhý pilot McLarenu ztrácel čas.

Perez poté zaútočil také na Leclerca, povedlo se mu to až na druhý pokus. Leclerc ve 36. kole musel znovu do boxů. Pilot Ferrari se pak propracovával pořadím nahoru, zatímco Sebastian Vettel na nejtvrdší sadě pneumatik ztrácel čas.

Na čele se nic neměnilo. Lewis Hamilton zvyšoval náskok na Maxe Verstappena a jel vstříc vyrovnání Schumacherova rekordu v počtu výher ve Formuli 1.

Do boxů musel dvakrát také Giovinazzi, jenž jel na bodovaných pozicích, stejně tak i Vettel, ten dostal nejměkčí sadu pneumatik Pirelli.

Ve 44. kole musel už definitivně odstoupit Lando Norris pro dlouhodobé technické problémy. Na trať musel vyjet Safety Car, a tak se pořadí o mnoho změnilo.

Pořadí za Safety Carem: Ham, Ver, Ric, Per, Sai, Lec, Gro, Gas, Hul, Gio. Mag, Lat, Vet Rai, Kvy. Odstoupili: Nor, Alb, Oco, Bot, Rus.

Safery Car zajel do boxů na konci 49. kola. Po restartu se málem propadl Max Verstappen, který neměl dostatečně zahřáté pneumatiky. Pozici však jen těsně udržel. Na Ricciarda poté zaútočil Sergio Perez, ale také byl neúspěšný.

Před Leclerca se dostal Pierre Gasly na nových měkkých pneumatikách, o kolo později se na Leclerca dotlačil i Nico Hülkenberg. Německý pilot po startu z poslední pozice útočil na šest bodů.

Ke konci závodu už se pořadí měnilo pouze pořadí mimo bodované pozice, když Kevin Magnussen udělal chybu, díky které ho předjel Sebastian Vettel a také Kimi Räikkönen.

V posledním kole ještě zajel nejrychlejší kolo Max Verstappen, připíše si tak bonusový bod.

Výsledky závodu

Pozice Jezdec Tým Čas/ztráta Kola Body
Lewis Hamilton Mercedes   60 25
Max Verstappen Red Bull 4.470 60 19
Daniel Ricciardo Renault 14.613 60 15
Sergio Pérez Racing Point 16.070 60 12
Carlos Sainz Jr. McLaren 21.905 60 10
Pierre Gasly AlphaTauri 22.766 60 8
Charles Leclerc Ferrari 30.814 60 6
Nico Hülkenberg Racing Point 32.596 60 4
Romain Grosjean Haas 39.081 60 2
10  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 40.035 60 1
11  Sebastian Vettel Ferrari 40.810 60  
12  Kimi Räikkönen Alfa Romeo 41.476 60  
13  Kevin Magnussen Haas 49.585 60  
14  Nicholas Latifi Williams 54.449 60  
15  Daniil Kvyat AlphaTauri 55.588 60  
 DNF Lando Norris McLaren   42  
DNF  Alexander Albon Red Bull   23  
DNF  Esteban Ocon Renault   22  
DNF  Valtteri Bottas Mercedes   18  
DNF  George Russell Williams   12  
DNF  Lance Stroll Racing Point   0