Formule
Datum: 06.09.2019 Formule Autor: Standa Hylán
Vašek Šafář v Brně s náhradní formulí
Na Masaryk Racing Days startuje ve třídě D2 i nadějný severočeský závodník Václav Šafář. Krátce jsme hovořili s jeho otcem a manažerem v jedné osobě Václaven Šafářem sen.
I přes problémy nakonec Vašek bude stát na roštu třídy D2.
VŠ: Původně jsme měli startovat s F3 Dallara, ale majitel Franz Voess ji před několika dny prodal. Takže jsme měli dilema s jakou technikou do Brna vyrazit. S naší F4 víme, že jsme bez šancí. Na poslední chvíli nám vypomohl Ivan Houzák (mostecký HKC Racing), který nám zapůjčil Formuli Renault z roku 2014. A nutno podotknout, že pokud by nám nepomohl, tak bychom v Brně nestartovali. Je to stejný vůz, se kterým před týdnem startoval jejich jezdec Matěj Kácovský.
Jak jste s autem spokojeni?
VŠ: Zatím bohužel to nevypadá moc slavně, auto nebylo dobře vyvážené. Vašek po úvodních jízdách vylezl z kokpitu a nebyl vůbec spokojen. Dle jeho slov bylo auto velmi těžce ovladatelné a na vedoucí jezdce jsme ztráceli několik sekund. Nicméně mechanici na autě zapracovali a ve třetím treninku jsme se zlepšili o 8 sekund.
Takže velké naděje si před závody neděláte?
VŠ: Jsme optimisté a je nám jasné, že na duo jezdců Mirecki, Gruber se srovnatelnou technikou zatím nemáme. Podle predikce počasí by v sobotu mělo pršet nebo alespoň být mokro a tam si věříme. Nicméně neděle má být již bez deště a tam nepřepokládám, že zopakujeme loňský skvělý výsledek. Všechno napoví dnešní volný trenink a kvalifikace.
Spojili jsme se tedy ještě po kvalifikaci s Václavem Šafářem a bohužel spokojenost z jeho vyjádření cítit nebyla.
“Auto i přes snahu mechaniků i inženýra, se pořád nedaří optimálně nastavit. Tomu odpovídá i umístění v kvalifikaci. Na Grubera s Mireckim ztrácíme téměř 2,8 sekundy, naše maximálka na rovince je cca o 12-15 km/h menší. Nicméně věřím, že Vašek si oba závody užije a bude se snažit o co nejlepší výsledek tak, aby nezklamal fanoušky i sponzory. Počasí v sobotu by mělo hrát v náš prospěch, tak se nechme překvapit.
Standa Hylán foto: Libor Zhoř