Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 06.11.2019 Okruhy, vrchy Autor: Standa Hylán

Úspěšný rok pro Scuderii Praha Racing

V showroomu Scuderia Praha zhodnotili ukončenou sezonu členové týmu Scuderia Praha Racing. S vozem Ferrari 488 GT3 zvítězili v kategorii jezdců i týmů v prestižním seriálu 24H Series Creventic. Besedy s novináři se zúčastnili osobně samotní piloti Josef Král spolu s Janem Písaříkem a prostřednictvím skype i Matteo Mallucelli. Nechybělo samozřejmě ani vedení týmu v čele s vedoucím závodní divize Scuderia Praha Ivem Hornem.

SPR Hned na úvod si Aleš Holan připravil zajímavé statistické údaje. Pražská stáj během uplynulé sezony odjela šest závodů, z toho ve čtyřech z nich se stala absolutním vítězem, čtyři vítězství zaznamenala v divizi GT3 PRO. Od roku 2017 do roku 2019 absolvovala celkem 16 závodů (9 vítězství absolutně, 10 vítězství v divizi GT3 PRO). K těmto skvělým číslům přispěli nejen zmiňovaní piloti a samozřejmě zázemí týmu, ale i vůz Ferrari 488 GT3, který je podle Ivo Horna „prostě držák“.

V letošním roce zmiňovaný vůz odjel celkem 108 závodních hodin, 14 861 závodních kilometrů, za sezonu spotřeboval 89 sad pneumatik a 7902 litrů paliva. Posádka vítězného vozu zaznamenala celkem 115 zastávek s průměrným časem 3:53 minuty, což je ve výsledku téměř 7 hodin. Jako jediná posádka ve třídě GT3 absolvovala celou sezonu pouze se třemi piloty. Největší čas za volantem strávil Matteo Malucuceli (40%), Josef Král a Jiří Písařík se podělili stejným poměrem o zbylých 60% času. Jiří Písařík to okomentoval tak, že podle něj je lepší mít v posádce pouze jednoho pilota AM oproti dvěma jak je zvykem. On sám patří právě mezi piloty AM a jak zdůraznil: „moje úloha je především udržet auto na pozici, ve které jsem ho přebíral“. Na obou PRO pilotech je potom posouvat vůz směrem výš.

Jiří Písařík si rovněž pochvaloval atmosféru v týmu, bez které by úspěch ani nebyl možný. „Já jezdím především pro radost a když si vzpomenu na svoje začátky, kdy jsem si „zakoupil sedačku“, přijel na okruh, kde jsem nikoho neznal a se mnou tvořil posádku Francouz, Ind či někdo další, koho jsem neznal, nevěděl jsem vůbec, jak jezdí a neměl jsem si s ním tudíž ani o čem povídat, tak v našem případě je to něco úplně jiného. Když jsme čtyři dny na závodech, tak si dokážeme večer se všemi členy týmu sednout a hovořit o čemkoli. Prostě skvělá parta.“

Došlo i na eventuální účast týmu v legendární „čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans“. Josef Král by to určitě uvítal, nicméně podle slov Jiřího Písaříka není v nejbližším čase účast na tomto podniku na pořadu dne. Zároveň nevyloučil, že jednou pomyslný praporek Scuderie Praha Racing zabodne právě v Le Mans. V příštím roce zatím není zcela jasné, zda tým nastoupí v celé sérii 24H Series Creventic. V letošním roce fanoušci Scuderie Praha Racing měli možnost vidět piloty v akci na Masarykově okruhu, pro sezonu 2020 nahrazuje však Brno Nürburgring.

Scuderia Praha Racing se účastní i série Ferrari Challenge. V letošním roce v kategorii Trofeo Pirelli - AM skončil Ján Daniš na 3. místě celkově, nadějný Matěj Výboch obsadil celkově 4. místo a 2. místo ve „Finali Mondiali“ v Mugellu. Ve třídě Coppa Shell - AM skončil na 5. místě ve světovém finále Dušan Palcr, Miroslav Výboh obsadil 11. místo rovněž ve světovém finále. Ve Ferrari Club Challenge 2019 získal René Matera pohár pro Skokana roku. Scuderia Praha Racing tak patří mezi nejlepší netovární týmy, což zaznamenali i v Maranellu a příspěvky o stáji se pravidelně objevují i na oficiálních stránkách Ferrari.

Text a foto: Standa Hylán

     SPR  SPR  SPR