Rally DAKAR

DAKAR

Motorsport      DAKAR

Datum: 20.11.2020 DAKAR Autor: Standa Hylán

Tomáš Ouředníček přestupuje k Toyotě. Rozhodlo srdce

Zalíbení na první pohled nebo možná spíše závodnické déjà vu prožívá v těchto dnech jezdec Tomáš Ouředníček ze stáje Ultimate Dakar racing. Po čtyřech letech s Fordem se opět vrací k technice značky Toyota. Je to jako návrat k dávné lásce, říká.

Ouředníček-Křípal Hilux Dakar 2021 „Měl jsem možnost se svézt v Toyotě Hilux a byl jsem úplně ohromen. Bylo to něco jako láska na první pohled, nebo možná spíš jako návrat k dávné lásce,“ říká Ouředníček.

Ten ještě v září vybojoval spolu se spolujezdcem Davidem Křípalem čtvrté místo na hvězdně obsazeném podniku Baja Poland za volantem Fordu Ranger, o několik týdnů později už však testoval speciál Toyota Hilux, přivezený z jižní Afriky. „Naším novým hlavním partnerem je dealerství Toyoty, jihlavská společnost HS Automobil. Všechno bylo neuvěřitelně hektické, ale jsem nesmírně rád, že jsme tuto skvělou nabídku dostali a mohli jsme ji s radostí přijmout. Toyota nás přijala s otevřenou náručí, má výborná závodní auta a panuje tam neuvěřitelná atmosféra,“ doplňuje pilot a majitel stáje se základnou ve Velkém Meziříčí na Vysočině.

Pro sedminásobného účastníka Rally Dakar je přechod k Toyotě současně tak trochu návratem k závodnickým začátkům. Přestože v posledních letech závodil zejména s Fordem, zůstával v dílnách Ultimate Dakar racing stále jako záloha i speciál Hummer, poháněný motorem Toyota.

„Je to moje první závodní auto, s ním jsem v roce 2014 začal závodit jako jezdec. Absolvovalo náročný Dakar v Argentině a Bolívii a velice dlouhou řadu dalších závodů v Evropě i v Africe. Motor Toyota má najeto přes třicet tisíc závodních kilometrů, a stále jede. To je výjimečné a všichni nad tou neuvěřitelnou spolehlivostí žasnou,“ říká pilot.

Toyota je podle něj synonymem pro bezpečné a spolehlivé auto, v posledních letech ale získává stále větší respekt i mezi příznivci dálkových rallye. „Toyota má závodnické srdce. V roce 2019 vyhrála vůbec nejtěžší Dakar v Peru a i to byl jeden z impulsů, které mě vedly k přemýšlení o změně. O tom, že je její technika na nejvyšší úrovni, jsme se přesvědčili také na letošním Dakaru. Předjet Toyotu téměř není možné,“ říká s obdivem Ouředníček.

Zdroj: Ultimate Dakar

Ouředníček-Křípal Hilux Dakar 2021 Ouředníček Hilux Dakar 2021 Ouředníček Hilux Dakar 2021 Odkrytí Hiluxu Tomáše Ouředníčka