Rally, kros

Rally

Motorsport      Rally, rallykros

Datum: 28.08.2019 Rally, rallykros Autor: Standa Hylán

Statistické ohlednutí za letošní Rally Bohemia

46. ročník Rally Bohemia 2019 je již minulostí. Nesl se ve znamení premiéry nových atraktivních tratí a především souboje dvojice posádek továrního týmu ŠKODA Motorsport, díky kterému šlo o nejdramatičtější Rally Bohemia za řadu posledních let. Pojďme se proto na letošní „bohemku“ podívat v širším pohledu zajímavých statistik, které přinesla.

Rally Bohemia 2019 - Tým ŠKODA Motorsport oslavil na Rally Bohemia již desáté vítězství v řadě za sebou. Nepřetržitě zde vítězí již od roku 2009 (do roku 2014 se Škodou Fabia S2000, dále se Škodou Fabia R5/R5 evo). - Posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen a Jan Kopecký / Pavel Dresler mezi sebou měly na patnácti (!) z dvaceti RZ rozestup menší než 1,8 sekundy. Z toho třikrát byl rozestup identický - 1,7 sekundy (na RZ 7, 14 a 16).

- O vítězství ve prospěch Kalle Rovanpery před Janem Kopeckým rozhodla až předposlední RZ 19 Radostín 2. Tým ŠKODA Motorsport tak získal v soutěži vítězné „double“. - V první desítce absolutního pořadí letos skončilo sedm vozů značky Škoda. Značka Škoda obsadila též kompletní stupně vítězů.

- Počty vyhraných RZ: K. Rovanperä – 11×; J. Kopecký – 6×, F. Mareš – 2x , J. Černý – 1×. - Vůz Škoda Fabia R5 zvítězil ve všech rychlostních zkouškách. - Soutěž nejvíce ovlivňovalo nestále počasí s intenzivními dešťovými přeháňkami po celou dobu soutěže.

- Letošní Rally Bohemia zdramatizoval druhý průjezd RZ 11 Milíře, kde většina posádek z první desítky startovního pole utrpěla defekt pneumatiky o betonovou hranu mostku odkrytou postupným „katováním“ zatáčky.

- S počtem 20 RZ se Rally Bohemia stala soutěží s nejvyšším počtem rychlostních zkoušek v rámci celého seriálu Mistrovství ČR v rally.

- Z těchto 20 RZ bylo 8 RZ zcela nových, 4 RZ byly zařazené do harmonogramu po více letech a pouze 8 RZ se odehrávalo na úsecích známých z minulých let, byť i ty byly převážně upraveny.

- Všichni jezdci si pochvalovali kvalitu a náročnost nových tratí na Liberecku. Na těch nemusel být použit ani jeden standardní zpomalovací retardér.
- Do Rally Bohemia 2019 bylo úspěšně převzato celkem 147 posádek (MČR 69, MČR-HA 25, Legendy 20, ECO Energy - FIA ENEC + Pohár pořadatele Česká Trophy - 33.)

- Soutěž dokončilo celkem 103 posádek (MČR 41, MČR-HA 12, Legendy 18, ECO Energy 32). To je procentuálně, stejně jako v loňském roce, 70 % dokončivších posádek oproti převzatým.

- První sekce nedělní etapy si tentokrát vyžádala značné ztráty na špičce startovního pole, když tři posádky z elitní patnáctky průběžného pořadí havarovaly a čtvrtá poškodila kolo.

- Nejvíce posádek, devět, (osm v MČR a jedna v MČR-HA) odstoupilo na RZ 16 Radostín I. Následuje RZ 8 Střevelná I., kde odstoupilo pět posádek (tři v MČR a dvěv MČR-HA). Na RZ 19 Radostín 2 odstoupily čtyři posádky (v MČR i MČR-HA po dvou posádkách). RZ 11 Milíře 2 si připsala tři odstoupení (vše MČR).

- Zatímco v rámci MČR soudobých automobilů se odehrával těsný souboj o vítězství až do konce soutěže, v MČR historických vozidel od startu do cíle jednoznačně dominovali Vlastimil Neumann / Martin Hlavatý s Fordem Escort RS Cosworth, kteří zvítězili o více než devět minut.

- Rally Bohemia měřila celkem 552,14 km, ze kterých bylo 160,58 km rychlostních zkoušek. I přes větší počet nehod nemusela být žádná RZ zrušena ani zkrácena a všechny posádky tak absolvovali plný počet „ostrých“ kilometrů.

- ECO Energy Rally Bohemia absolvovalo při jejím druhém ročníku téměř třikrát více posádek než v loňském roce.

- ECO energy Rally Bohemia byla letošním pátým podnikem světového poháru FIA Electric and New Energy Championship a startovala v ní kompletní světová špička této disciplíny - jak oba poslední mistři světa této disciplíny, tak všechny průběžně vedoucí posádky letošního šampionátu.

- V klasifikaci světového poháru FIA Electric and New Energy Championship zvítězili Italové Walter Kofler / Franco Gaioni před francouzskou posádkou Arthur Prusak / Thierry Benchetrit a dalšími Italy, Guido Guerrinim / Emanuelem Calchettim. Všechny tři posádky na stupních vítězů startovaly s Audi e-tron.

- Na letošní Rally Bohemia se akreditovalo celkem 146 mediálních pracovníků (novinářů, fotografů, kameramanů – včetně televizních štábů).

- Podle policejních odhadů Rally Bohemia 2019 navštívilo celkem 60 tisíc – 80 tisíc diváků.

Bc.Aleš Holakovský foto: AUTOKLUB BOHEMIA SPORT v AČR

Rally Bohemia 2019 Rally Bohemia 2019 Rally Bohemia 2019 Rally Bohemia 2019 Rally Bohemia 2019 Rally Bohemia 2019