Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 05.09.2019 Okruhy, vrchy Autor: Standa Hylán

Lamborghini? Vrtulník? Nebo závodní speciál Buggyra?

Toť otázka? Tak by se daly popsat hlavní atributy ojedinělého exhibičního souboje, v němž se na Masarykově okruhu již tento pátek utkají tři piloti a jejich superrychlé stroje. Prvním z pilotů bude brněnský závodník a manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra Jiří Mičánek jr. s nejrychlejším pohárovým vozem na světě. Tím je vůz Lamborghini Huracán SuperTrofeo Evo 2019, se kterým týmový jezdci Josef Záruba a Jakub Knoll bojují o body v evropské sérii Lamborghini SuperTrofeo.

Mičánek, Buggyra „Tento víkend se v Brně uskuteční další podnik středoevropského zónového šampionátu, a tak jsme si s kolegy a partnery řekli, že fanouškům předvedeme něco netradičního. Něco, co ještě nikdy nikdo neviděl. Bude to exhibiční závod tří unikátních strojů, které svedou bitvu přímo na dráze Masarykova okruhu.

Celá akce začne v pátek v 17:30 a pojedeme, tedy vlastně „poletíme“, po cílové rovince, s tím, že start našeho závodu bude v první zatáčce,“ říká závodník a autor celé myšlenky Jiří Mičánek jr. Druhým pilotem bude bývalý letecký akrobat a současný pilot letecké záchranné služby DSA Daniel Tuček. Ten bude pilotovat unikátní vrtulník AS 350 B3e o kterém říká: „Je to nejsilnější stroj své třídy. Je to jediný vrtulník, který kdy dokázal přistát na vrcholu Mount Everestu. Ve svých řadách jej má řada horských služeb po celém světě, Himaláje či Švýcarsko nevyjímaje. Je to stroj, který v podvěsu uveze víc než sám váží. V minulosti jsem zažil několik podobných závodů. Pokaždé to však bylo někde na letišti, kde jsem závodil třeba s Martinem Šonkou a Petrem Kopfsteinem. Brněnskou trať znám pouze z poza volantu, a tak se na tuto novou zkušenost velice těším. Maximálka našeho vrtulníku se pohybuje někde kolem 250 km/h a tak si myslím, že to bude hodně těsné." Tím třetím jezdcem pak nebude nikdo jiný, než dvojnásobný evropský trukerský šampión David Vršecký z týmu Buggyra. Ten pojede rovněž s aktuálním speciálem Buggyra VK 50, který mohli diváci vidět již o uplynulém víkendu při domácí Czech Truck Prix na mosteckém autodromu.

„Naše auto váží něco málo přes pět tun a pohání ho 1100 koní, nicméně právě díky té vysoké hmotnosti je jeho maximálka nastavena na 160 km/h. Díky tomu asi nejde mít pro tento závod nějaké velké ambice. O ty tady však vůbec nejde. Touto akcí chceme podpořit novou spolupráci s týmem Jiřího Mičánka, a stejně tak i zviditelnit naši novou Buggyra Academy,“ tak zněla slova šéfa týmu Buggyra Jana Kalivody při oznámení této ojedinělé show.

Své slovo přidává i Ivana Ulmanová, statutární ředitelka společnosti Automotodrom Brno, a. s.: “Tento nápad jsme velmi rádi podpořili, protože podobné adrenalinové aktivity na Masarykův okruh patří. Je příhodné, že se exhibice uskuteční právě při Masaryk Racing Days, což je bezesporu vrchol podzimní části sezóny. Pro fanoušky motorismu je to velmi atraktivní zpestření závodního programu a zároveň nejlepší možná pozvánka na víkend.”

TZ Mičánek Motorsport powered by Buggyra