Motorsport magazín

Web pro fandy motorsportu

Motorsport      Motorsport

Datum: 16.02.2020 NASCAR, Indycar Autor: Petr Smetana

Jízda po střeše, velké nehody, sedmý nejtěsnější dojezd a nejlepší umístění ženy v historii série

Zimní přestávka je u konce a jako první se na start postavili jezdci Gander RV & Outdoors Truck Series v úvodním závodě roku 2020. Jednalo se už o 21. závod Trucků v Daytoně a tento závod je považován za královský v celém kalendářním roce.

Daytona Jezdce čekalo 100 kol v celkové délce 250 mil a stage byly rozděleny na 20, 20 a 60 kol. Start byl kvůli špatnému počasí o hodinu posunut.

STAGE 1:
Z prvního místa na startu odstartoval Riley Herbst, kterého pronásledoval Brett Moffiitt. První problémy zažil Derek Kraus, kdy kvůli podezření na defekt musel zajet ke svým mechanikům do boxů. Moffitt se mezi tím z vnější strany snažil protlačit k vedoucímu Herbstovi. Šest kol před koncem první stage se odehrála první větší nehoda. Austin Wayne Self neustál kontakt a narazil do vozu Tye Majeskiho. Nastala řetězová reakce devíti aut a Majeski se obrátil na střechu a několik set metrů se po ní klouzal do zatáčky číslo 1. Závod byl zastaven a všichni zúčastnění byly bez úhony na zdraví. Poslední restart na jedno kolo si pak uhlídal Herbst a vyhrál stage 1.

STAGE 2:
Před začátkem druhé části závodu se dostal do problémů Johnny Sauter poté, co po kontaktu s jedním vozem netrefil své boxové stání a propadl se hluboko do startovního pole. Po startu Moffitt dokázal zachránit několik situací, kdy už to vypadalo na další velkou nehodu, a pokračoval ve snaze se dostat na první místo. Jeho pomocníkem byl úřadující šampión Matt Crafton, který se ho snažil protlačit kupředu. Nakonec si ale Grant Enfinger udržel nejlepší výchozí pozici a vyhrál druhou stage.

FINÁLNÍ STAGE:
Od začátku poslední části závodu byl na prvním místě Enfinger a po několika kolech se utvořila jedna dlouhá lajna jezdců. Tomuto se říká „single file line“. Čím více se blížil konec závodu, tím více se toho začalo dít. Tři kola před cílem jezdci začali závodit trojřad a bylo jasné, že tohle nedopadne dobře. Poté se Sauter dotkl Bena Rhodese, ten se roztočil a jedenáct vozu se dostalo do kolize. Díky této nehodě se dopředu dostalo plno méně známých jmen a měli šanci se porvat o vítězství.

PRODLOUŽENÍ:
Po restartu na poslední dvě kola byl ve vedení opět Enfinger, kterého tlačil Ross Chastain. Při nájezdu do posledního kola se Chastain pokusil zaútočit, ale málem svůj vůz nezvládl a propadl se na konec celého balíku. Dveře se tak otevřely Jordanu Andersonovi, který nikdy v životě nedojel v první pětce a snažil se útočit na Enfingera. Po výjezdu z poslední zatáčky se mu povedlo dostat se vedle Enfingera a následoval finiš bok po boku do cíle. Anderson narazil dvakrát do Enfingera, aby si udržel pozici a jejich auta se o sebe třela. K nim se začal přibližovat další jezdec, který nikdy nebyl v top pětce - Coddie Rohrbaugh. Nakonec Enfinger udržel Andersona o jednu desetinu sekundy za sebou a zvítězil. Jednalo se tak o sedmý nejtěsnější dojezd závodů Trucků v historii.

Pro Ford bylo vítězství Enfingera sté v sérii Trucků. Symbolicky v Daytoně. Natalie Decker se postarala o historický zápis, když svým pátým místem vytvořila rekord v nejlepším dojezdu ženy v této sérii.

Petr Smetana    foto: google.com