Moto

Moto

Motorsport      Moto

Datum: 08.07.2021 Moto Autor: Standa Hylán

Jarda Huleš (2.7.1974-8.7.2004)

Začal motocrossem. Měl od počátku podporu své rodiny. Když přešel na silnici, byl ve správnou dobu na správném místě u těch správných lidí. Šel rychle nahoru. Učil se za pochodu-někdy metodou pokus/omyl. Poznával, že nestačí jen rychle a dobře závodit. Jsou potřeba peníze. Hodně peněz.

Jarda Huleš A peníze přitahují zhusta zvláštní lidi. Nejen v závodění. A v divokých devadesátkách velkými penězi hýbaly někdy fakt problematický figury. Jardovi v té fázi začal být český Mistrák malý.

Šel do MIstrovství Evropy a byl tam dobrej. Na špici. Pak už následoval další krok-Mistrovství světa-nejvyšší motocyklová liga. Tam jsou ovšm potřeba peníze o řád vyšší než v Evropě. Plus složitý osobně-politický vztahy. Nováčkovi chvilku trvá, než se zorientuje. V týmech, kde Jarda Huleš jezdil, byl zpravidla jezdcem č.2. Jako jezdec z ekonomicky málo zajímavé země byl rád i za to.

V roce 2002 v japonské Suzuce chvilku vedl závod třídy 125 ccm. Nám, československým fanouškům dal neuvěřiteně blažený pocity z toho, že náš jezdec vede závod Mistrovství světa. Skončilo to sice pádem, ale ukázal všem, že to jde. A že na to má. Věci které si musel Jarda sám probádat a na vlastní kůži vyzkoušet,se dnes můžou jevit jako jednoduché a pochopitelné. Jarda neměl ty dnešní zkušenosti, doba byla úplně jiná. Proto zní směšně rozumy dnešních mudrců od klávesnic.

On se rozhodoval v kontextu své doby. A často intuitivně. Kdo jsme my, abychom ho soudili. Nepřísluší nám to. A už vůbec nikomu nepřísluší mudrovat nad tím, že zemřel dobrovolně ze svýho rozhodnutí. Jakkoliv nám to přijde nepochopitelný, nic nám do toho není. Respektujme to.

Dnes,17 let od Jardova odchodu, na něj lidi nezapomínají. Zaslouží si to. R.I.P. Jardo!

Jaroslav Brzobohatý foto: archiv autora