Motorsport magazín

Web pro fandy motorsportu

Motorsport      Motorsport

Datum: 21.10.2020 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

Foto story ADAC-GT4-Germany na Red Bull Ringu: Nejdostupnější způsob moderního závodění..?

Německý automobilový klub již před lety poznal, že nejúspěšnějším modelem moderního závodění je třída GT. Od sezony 2019 proto doplnil své zaběhlé mistrovství ADAC-GT- Masters šampionátem pro vozy GT4. Mladší účastníci v této třídě vidí svůj nástup na cestu do Le Mans, starší si prostě splní sen o semi-profesionálním závodění.

Dění v sobotu ovládly na špičce především McLareny 570s týmu Doerr-Motorsport, jehož britsko-německá posádka Martin-Dye/Doerr závod vyhrála. Zatímco mladí talenti marně shánějí peníze na kokpit monopostu, jsou startovní pole GT uspokojivě objemná. Kdo porovnal na Red Bull Ringu grid 12 formulek F4 s 20 vozy GT4 (kde si každý vůz dělí dva piloti), nebo dokonce třicítkou raket GT3, ten poznal odkud vítr vane.

A ADAC-GT4-Germany měla opravdu co nabídnout.

Text a foto Roman Klemm

Dobrá, výrobky McLarenu nejsou právě nejlevnější vstupenkou do motorsportu – i ty jsou ale očividně dostupnější, než kariéra v monopostech.
Nedělní závod vyhráli Kasperlik/Madsen na voze Porsche Cayman 718
V GT4-Germany startuje i český tým RTR-projects. Jeho KTM X-bow ovšem vypadal po pátku takto a jezdci Krabec s Marioneckem se v závodech nesvezli...
Pestré startovní pole nabídlo i tuto Ginettu G55 stáje Piro.
McLareny na špičce zlobil především tento Zakspeed (Marchalowski/Still) – tak jako několik ostatních vozů ve věrném lakování „staršího bratra“ z GT3.
Zasněžené Alpy nad Spielbergem tak trochu připomínaly obrázky známé z Fuji Speedwaye s posvátnou sopkou v pozadí...
Kdo hledá, ten najde v GT4 i několik velkých jmen: Claudie Huertgenová startuje na BME Hofor Racingu,...
...a hvězda GT-Masters, Marvin Dienst vypomáhal v Schuetz-Mercedesu – aje s odstupem nejrychlejším jezdcem tohoto šampionátu.
Největší popularity se ale těšila tato dvojčata (RacingTwins, jak si sami říkají): Jacqueline a Alessia Kreutzpointnerovi jsou dcery bývalého juniora Mercedesu v Le Mans a několiknásobného šampiona trucků „Fritze K.“!
Jacqueline a Alessia si licenci a sponzory pro svůj vstup do motorsportu pořídily za tátovo zády a učí se každým ostrým metrem na trati.
A ještě jedno „jméno“: Sebastian von Gartzen je synem Juergena, jednoho z předních pilotů cestovních a sportovních vozů Německa 80. let.
Domácí Reinhard Kofler v neděli nevydržel na gridu v kokpitu a...
...odskočil si pod tribunu. Ještě, že tu nebylo moc lidí...