Motorsport magazín

Web pro fandy motorsportu

Motorsport      Motorsport

Datum: 25.10.2019 Formule Autor: Standa Hylán

Formulovou sezónu HKC Racing Teamu zakončil triumf

Mostecký závodní HKC Racing Team se kromě výchovy jezdců na motokárách zabývá i okruhovým závoděním s formulemi. V letošním ročníku Carbonia Cupu si ve třídě D4 vedli jeho piloti skutečně výborně. V závěrečném podniku na Autodromu Most vyhrál třídu Matěj Kácovský před Dany Ludererem. Pavel Machulda dokončil závod čtvrtý. V celkovém bodování je letošním vítězem mezi dvoulitrovými monoposty Luderer a Matěj, který z devíti závodů sezóny odjel jenom čtyři, je nakonec třetí.

Matěj Kácovský Autodrom Most Matěj už v trénincích naznačoval, že bude velmi rychlý a v kvalifikaci se svou formulí Renault dokonce pokořil hranici jedné minuty a 35 sekund na kolo. Luderer se držel za ním a zkušený Machulda zajel třetí čas. Po startu dvacetiminutového závodu potvrdil Matěj roli favorita a usadil se na čele své třídy. Jezdeckou smůlu zažil Pavel Machulda, když pod přemostěním v protilehlé pravotočivé zatáčce musel prudce brzdit, aby se vyhnul kontaktu s jedním ze soupeřů, roztočil se a skončil mimo trať. Vydal se na stíhací jízdu, musel předjet mnoho pomalejších soupeřů a v cíli skončil jen těsně pod stupni vítězů. Také Matěj a Dany museli v závěrečné fázi závodu předjíždět o kolo pomalejší formule, ale naštěstí se všechno obešlo bez incidentů. Matěj tak viděl šachovnicovou vlajku jako prví, Dany jako druhý a třetí skončil německý pilot Tim Rädlein, který jezdil řádově o čtyři sekundy na kolo pomaleji, než piloti HKC. Vyplývá z toho, že kdyby závod trval o něco déle, Pavel Machulda mohl stát s kolegy na podiu.

"Ta představa by byla hodně pěkná," nechal se slyšet trenér Ivan Houzák. "Mít na stupních všechny tři jezdce, by byla veliká prestiž. Ale ani v motorsportu neplatí žádná kdyby. I dva jezdci jsou potvrzením, že svou práci děláme jak nejlépe umíme. Důležité taky je, že Dany dojel před Rädleinem, protože v celkovém hodnocení před závěrečným mosteckým závodem na něj měl náskok jen čtyři body. Vítězství v letošním ročníku si každopádně ujít nenechal," dodal.

Za zmínku ještě stojí, že šestnáctiletá Monika Podhradská se Škodou Fabia ve třídě A opět zrychlila a dostala se pod hranici minuty a 56 sekund na kolo. Jak ji, tak Matěje teď už zase budou čekat především studentské povinnosti, kterým se v sezóně nemohli věnovat naplno. Až zjara odstartuje nový závodní ročník, budou muset všechno zase skloubit. HKC Racing Team ukončil dvacátou první sezónu jak nejlépe mohl. Kromě několika mistrovských titulů v motokárách přidal i jedno celkové prvenství a jeden bronz v Carbonia Cupu. Potvrdil tak, že koncepční práce s mladými jezdci, jejich hledání a výchova zkrátka přináší ovoce.

Dušan Matouš foto: HKC Racing

HKC Racing HKC Racing