Motorsport magazín

Web pro fandy motorsportu

Motorsport      Motorsport

Datum: 01.03.2021 Okruhy, vrchy Autor: Standa Hylán

Buggyra DV50 je hodně, ale může být mnohem lepší

Stejně, jako tomu bylo v předchozích šesti letech, po letos mimořádně úspěšné dakarské misi přechází Buggyra do okruhového módu. Stěžejní postavou přitom bude opět šéf konstruktér David Vršecký.

Buggyra Racing  Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a nejrychlejších trucker planety si na letošním Dakaru připsal další primát, když se stal prvním konstruktérem, jehož speciály vyhrály vrcholné soutěže v podobě evropského šampionátu a Rallye Dakar.

„Docela bych šetřil superlativy na svojí, adresu. V obou případech se totiž jednalo o kolektivní práci, kterou dokončili svými výkony Adam a Pepa. Kromě toho v případě Can-Am DV21 jsme dělali víceméně úpravy vynikajícího auta,“ říká David se skromností sobě vlastní. „Na okruhy se těším, je tam přece jen méně písku, navíc i v motoristickém sportu platí, že život je změna.“

Šéfkonstruktér ovšem zároveň poukazuje na skutečnost, že okruhová sezóna 2021, byla vlastně zahájena loni. „Na podzim jsme testovali v Nogaru, kde máme super zázemí, včetně dílen. Nechali jsme tam jeden tahač, Téo Calvet to má kousek a může testovat.“ Přestože loni nakonec nebyl vyhlášen evropský šampión, platí podle Davida pravidlo o tom, že každé zlo je k něčemu dobré.

„Adam, Téo i Aliyyah nasbírali v Mostě, Nogaru, Zolderu, Jaramě a Hungaroringu spoustu cenných dat, mladé pušky nabraly sebevědomí a zkušenosti. Předtím, než začneme dělat na autech, víme, že Buggyra DV50 je hodně dobrý speciál. To ale rozhodně neznamená, že nemůže být mnohem lepší,“ konstatuje David na závěr.

Petr Bošnakov    foto Buggyra Racing

Buggyra Racing   Buggyra Racing   Buggyra Racing