Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 05.08.2020 NASCAR, Indycar Autor: Standa Hylán

Brad Keselowski vrací Hamlinovi úder vítězstvím v New Hampshire

Dvacátý závod letošní sezóny jezdci absolvovali na oválu New Hampshire Motor Speedway v Loudonu. Tento závod byl o necelých sto mil ještě kratší než poslední závod v Kansasu minulý týden. Jak je již z názvu závodu patrné (Foxwoods Resort Casino 301), na jezdce čekalo celkem 301 kol. Vítězství z loňské sezóny zde obhajoval Kevin Harvick.

Brad Keselowski Aric Almirola měl opět štěstí při losování pořadí na startu, jelikož startoval z prvního místa. V první řadě ho doplnil vítěz z Kansasu Denny Hamlin. Druhou řadu tvořili Chase Elliott a Brad Keselowski. Za nimi do závodu odstartovali Kyle Busch, který si připsal v Kansasu svůj první PlayOff bod, a Clint Bowyer. Dále následoval vítěz posledních dvou závodů zde Kevin Harvick a společně s ním Alex Bowman. Kompletní desítku uzavírali Joey Logano a Kurt Busch.

První Stage

Aric Almirola zvládl start velmi dobře své první místo si pohlídal. Za něj se probojoval Brad Keselowski a Clint Bowyer. Naopak Hamlin lehce zaspal a propadl se o pár příček. Po dvou kolech se povedlo Keselowskému překonat vedoucího Almirolu. Po pár kolech začal Hamlin své ztracené příčky získávat zpět. Ani ne po dvaceti kolech skončil závod pro Kyla Busche, který po defektu pravé přední pneumatiky tvrdě narazil do zdi. Následně se někteří jezdci vydali na pit road s odlišnou strategií. Brad Keselowski si následný restart pohlídal. Nicméně na druhé místo se posunul Hamlin, který jako jediný držel tempo s vedoucím Keselowskim.

Ve 32. kole zavlála podruhé žlutá vlajka, tzv. competition caution. Keselowski jako jeden z mála nezajel k mechanikům a zůstal tak ve vedení. Po restartu se nejdříve vytvořila bojující dvojice Keselowski, Hamlin, ke které se po pár kolech přiblížil také Blaney. K vidění byly velmi těsné souboje mezi Keselowskim a Hamlinem, kteří si nedarovali ani centimetr oválu. Velmi dobře jel Johnson, který se posunul na šesté místo. Nicméně byl to právě Johnson, který krátce před koncem první Stage kolidoval s Bowyerem a dostal smyk. Někteří jezdci zariskovali s výhledem na zisk důležitých bonusových bodů, ale byl to Hamlin, který vyhrál první Stage. Za ním skončili Truex Jr., Harvick, Bell, Keselowski, Blaney, Bowyer, Logano, Preece a Almirola.

Druhá Stage

Hamlin si vedení pohlídal i na startu druhé Stage. Ovšem po pouhých jedenácti kolech byla vyvěšena žlutá vlajka z důvodu lehké přeháňky nad oválem. Po pár minutách kroužení pod žlutou vlajkou se opět závodilo. Do vedení se dostal Harvick, který nenavštívil mechaniky. Ovšem krátce po restartu ho hned překonal Hamlin a následně i Keselowski. Ti se ihned začali vzdalovat zbytku startovního pole. Zdálo se, že Keselowski je s chováním svého vozu více spokojen než vedoucí Hamlin. Okolo 140. kola byl Keselowski přilepen na zadním spoileru Toyoty Hamlina. Následovaly opět na několik kol těsné souboje kolo na kolo.

Hamlin se bránil, nechtěl dát své vedení jen tak zadarmo. Ve 146. kole se to Keselowskému definitivně povedlo a opět se ujal vedení. Následně své mechaniky museli pod zelenou vlajkou navštívit Harvick, Blaney a Bowyer, kteří jeli jinou strategii. A v okamžiku, kdy byl Blaney na pit road se na trati roztočil po defektu zadní pneumatiky Christopher Bell a caution byla na světě. Krátce po následném restartu spolu kolidovali Kurt Busch a Matt Kenseth a opět se přerušovalo. Na řadu přišel tříkolový sprint do konce druhé Stage. Tentokrát se radoval z vítězství Keselowski. Za ním se seřadili Hamlin, Logano, Almirola, Byron, Bowyer, Austin Dillon, Truex Jr., Elliott a DiBenedetto.

Poslední Stage

Závěrečnou Stage začal nejlépe vedoucí Hamlin. Po pouhých pěti kolech se opět mávalo žlutou vlajkou, Matt Kenseth dostal stejně jako Kyle Busch defekt pravé přední pneumatiky. A byl to taky Kenseth, který v totožné situaci způsobil další přerušení. Nicméně tentokrát už bylo poškození příliš velké a závod pro něj skončil. Jezdci zamířili do boxů, ovšem dvojice Elliott a Austin Dillon zariskovali a zůstali na trati. Následující restart se vydařil a Elliott si vedení udržel. Ovšem o dalších pět kol později bylo k vidění další již jedenácté přerušení v závodě. Elliott, Dillon, Harvick, Blaney a další se vydali na pit road. Na restartu byl ve vedení Hamlin, ovšem Keselowski nenechal nic v náhodě a dvě kola po restartu Hamlina o první místo připravil.

Čím více se blížil konec závodu, tím více bylo jasné, že v případě žádného přerušení to bude souboj o vítězství právě mezi Keselowskim a Hamlinem. Na třetím místě s velkou ztrátou kroužil Martin Truex Jr. následován Loganem. První pětici uzavíral Aric Almirola. Za Almirolou kroužil Johnson, který se po incidentu s Bowyerem opět probojoval do první desítky. Hamlin tlačil na pilu, ovšem rozestup mezi ním a Keselowskim se každým kolem, byť jen málo, zvětšoval. Do první desítky se mezitím dostal Harvick, který měl nejčerstvější pneumatiky ze všech. Velmi dobře jel také DiBenedetto, který byl pátý za Loganem. Žádné přerušení už k vidění nebylo a tak si Keselowski dojel pro své třetí letošní vítězství. Velmi zajímavý souboj byl k vidění v posledních kolech o deváté místo mezi čtveřicí Elliott, Johnson, Byron a Reddick. Za Keselowskim skončil tedy druhý Hamlin, třetí Truex Jr., čtvrtý Logano, pátý nakonec Harvick, šestý DiBenedetto, sedmý Almirola, osmý Custer, devátý Elliott a desátý Reddick.

Shrnutí závodu - https://www.youtube.com/watch?v=FFuwEMDH_I8

Jakub Smetana, foto: Google, video: Youtube