Americké závody

NASCAR, Indycar

Motorsport      NASCAR, Indycar

Datum: 16.09.2020 NASCAR, Indycar Autor: Jakub Smetana

Brad Keselowski si dominantním vítězstvím v Richmondu zajišťuje postup

Z Darlingtonu se jezdci přesunuli k druhému závodu letošních vyřazovacích bojů, který se konal na oválu Richmond Raceway. Jezdci se na tomto oválu utkali poprvé od loňského roku. Závod pod názvem Federated Auto Parts 400 měl 300 mil, což je 400 kol.

Bred Keselowski Velkými favority pro tento závod měla být dvojice Martin Truex Jr. a Kyle Busch, kteří zde zvítězili v posledních čtyřech závodech (Truex Jr. - vyhrál oba v roce 2019 a Busch oba v roce 2018). A právě Busch stále čeká na svou vůbec první letošní výhru.

Z pole do závodu odstartoval díky vítězství v Darlingtonu Kevin Harvick. Společně s ním tvořil první řadu Joey Logano. Ze druhé řady startovali Austin Dillon a Alex Bowman. Třetí řadu obsadili William Byron a Kyle Busch. Ten byl ovšem odsunut na konec startovního pole z důvodu neprojití před závodní inspekcí. K Byronovi se tak připojil Hamlin. Hned za nimi byli Kurt Busch a Brad Keselowski a kompletní desítku uzavírali týmoví kolegové Aric Almirola a Clint Bowyer.

První Stage

Kevin Harvick si na startu pohlídal první místo a začal si připisovat kola ve vedení. Za ním kroužil Joey Logano pronásledovaný Austinem Dillonem. Velký kus práce měl před sebou Kyle Busch, který se musel prokousávat přes pomalejší vozy kupředu. O čtvrté místo mezi sebou bojovala dvojice Bowman, Byron. Velmi překvapoval Austin Dillon, který po pár kolech zdolal Logana a začal se přibližovat vedoucímu Harvickovi. Toho se mu povedlo překonat ještě před competition caution a senzačně se ujal vedení. Jeho fantastický start do závodu zbrzdila právě competition caution ve 32. kole. Všichni jezdci se vydali na pit road.

Ihned na restartu se podařilo Hamlinovi překonat vedoucího Dillona. Ten se navíc propadl až za Logana na třetí místo. Za nimi se usadila dvojice Keselowski a Harvick, který se lehce trápil s nastavením vozu. Kylu Buschovi se již podařilo proniknout do první patnáctky. Dillon stále dokazoval, že jeho druhé místo z Darlingtonu nebyla náhoda. Po pár kolech překonal Logana a vydal se stíhat Hamlina. Na toho se také dotáhl, nicméně ten mu odolal a dojel si pro vítězství v první Stage. Austin Dillon se tak musel spokojit s druhým místem a devíti bonusovými body. Za nimi skončili Logano, Keselowski, Harvick, Bowman, Truex Jr., Elliott, Stenhouse Jr. a Bowyer.

Druhá Stage

Nejvýhodnější pozici na začátku druhé Stage měl Joey Logano. Na druhé místo se po restartu dostal Martin Truex Jr., který se snažil vyhrát třetí závod v řadě na tomto oválu. Na třetím místě kroužil Keselowski před Harvickem a Dillonem. Keselowski postupně začal vystrkovat růžky. Nejprve se mu podařilo zdolat Truexe Jr. a po pár kolech se postupně dotahoval na vedoucího Logana. Bylo vidět, že je o něco málo rychlejší a to také potvrdil úspěšným předjížděcím manévrem ve 121. kole. Bylo jasné, že jezdci budou muset do konce druhé Stage minimálně jednou stavět u svých mechaniků. Z předních jezdců to odstartoval Austin Dillon, který zamířil ke svým mechanikům jako první.

Následovali ho Truex Jr., Keselowski, Logano a další. Do vedení se dostal na pár kol Kevin Harvick, který chtěl setrvat na oválu o něco déle s možností čerstvějších pneumatik v pozdější části Stage. Ve 181. kole se také on vydal na pit road. Vedení v závodě převzal Austin Dillon, nicméně jeho pneumatiky byly o něco starší než ostatních. Mezitím už v první desítce kroužil Kyle Busch, který neměl vůbec špatné tempo. Keselowski se raketově přibližoval Dillonovi, kterého také ve 218. kole lehce překonal. Jeho vedení už mu nikdo nesebral a dojel si tak pro důležité vítězství v druhé Stage. Austin Dillon nakonec udržel za sebou Truexe Jr. a bral druhé místo. Za třetím Truexem Jr. skončili Logano, Elliott, Kyle Busch, Kurt Busch, Almirola, Kenseth a Harvick.

Poslední Stage

Brad Keselowski si pohlídal své vedení i při souboji mechaniků v boxech. Na druhé místo se posunul Truex Jr. a to slibovalo velkou bitvu o vítězství. Velmi neviditelný byl v závodě Jimmie Johnson, jehož závod byl ovlivněn kontaktem s Wallacem Jr. a následným poškozením vozu. Johnson se pohyboval až na hranici třetí desítky. Keselowski nechtěl po restartu nic ponechat náhodě a ihned si začal budovat náskok. Na druhém místě stále kroužil Truex Jr. před Loganem a Dillonem. V této části přišla ke slovu strategie, někteří jezdci volili opatrnější, někteří zase velice agresivní. Krátce před 300. kolem zamířil Keselowski do boxů na výměnu pneumatik a doplnění paliva. Další ho následovali. Do vedení se tak dostali na okamžik Chase Elliott a Kurt Busch. Poté co si všichni odbyli zastávku byl ve vedení Logano, nicméně ten stavěl dříve než Keselowski a využil čerstvějších pneumatik. Netrvalo dlouho a Keselowski si své vedení vzal zpět. Jezdci ovšem museli ještě alespoň jednou navštívit mechaniky.

Vedoucí Keselowski, který měl zhruba třísekundový náskok na druhého Truexe Jr. tak učinil ve 342. kole. Společně s ním zajeli ve stejném kole také právě Truex Jr. a Logano. Do vedení se dostal poprvé v závodě Kyle Busch, který chtěl mít výhodu v závěru závodu v podobě čerstvějších gum. Poté co Busch zamířil do boxů se do vedení dostal Harvick se stejným úmyslem. Kola ve vedení si také připsal Kurt Busch, konkrétně tři, který zajel do boxů mezi posledními. Poté co všichni dokončili tento cyklus se do vedení vrátil Keselowski před druhým Truexem Jr. Ten na něho ztrácel něco málo přes tři sekundy. O něco dále byl třetí Joey Logano před čtvrtým Dillonem. Na pátém místě kroužil Chase Elliott. A toto pořadí se už do konce závodu nezměnilo. Keselowski si tak dojel pro 3. letošní vítězství a postup do dalšího kola PlayOff. Na druhém místě skončil tedy Truex Jr. následovaný Loganem, Dillonem, Elliottem, Kylem Buschem, Harvickem, Almirolou, Bowmanem a Bowyerem, který uzavřel první desítku.

Dalším závodem bude vyřazovací kolo na oválu Bristol Motor Speedway. Zabrat by rozhodně měla dvojice jezdců Matt DiBenedetto a Ryan Blaney, kteří jsou zatím hluboko pod čarou. Naopak strachovat se již nemusí Denny Hamlin, který má postup jistý již na základě dosažených bodů.

Shrnutí závodu - https://www.youtube.com/watch?v=TfoL92PA8nE

Jakub Smetana,   foto: Google, video: Youtube