Česká stopa v DTM! Garáži stáje Abt Sportsline už 25 let pomáhá Pavel Moravec, pracoval se zvučnými jmény

Pavel Moravec vstoupil do německého šampionátu DTM se startem nového tisíciletí. Práci si zamiloval a během čtvrt století působil pouze ve dvou týmech. Aktuálně zdobí garáž Abt Sportsline, kde spolupracuje Nicki Thiimem. Jakým dalším jezdcům pomáhal, se dozvíte v rozhovoru.

Jak jste se dostal k této práci?

Naprosto prostě. Dostal jsem se k tomu přes inzerát. V roce 2000 vyšel inzerát v Motor-Sport Aktuell, že shání mechaniky do DTM. Odepsal jsem, poslal jsem tam svůj životopis a podařilo se mi proklouznout do týmu Holzer Opel Motorsport. Od té doby tedy dělám v DTM.

Možná, pro lidi, kteří tomu až tak nerozumí, jak byste popsal svoji práci?

I pro lidi, kteří tomu nerozumí, je to velmi jednoduché. Povolit šroubek, následně jej utáhnout (smích). Zkrátka čistě mechanická práce. Ona práce automechanika se vesměs točí kolem šroubků, žádné počítače. Dostáváme informace od inženýrů, co přesně máme dělat.

Předpokládám, že s vaší prací panuje spokojenost, když už jste tu tak dlouho.

Na to se musíte zeptat jinde, mě ne, já nevím. Vždycky záleží na okolnostech. Jde o to, jaká je spokojenost v týmu, jak auto jede, jak auto funguje. Někdy bývá velká spokojenost, momentálně se nezdá, že by vládla velká spokojenost. To je tím, že auto moc nefunguje.

Přisuzujete pokles formy tomu, že jste přešli od Audi k Lamborghini?

To asi zrovna ne. Tady jde spíš o rozdělení váhy, trochu je to taky o politice. My tady s tím už moc neuděláme. Vylepšit auto už moc nejde a myslím si, že oba jezdci jsou na tom tak dobře, že si oni na auto nestěžují. Oni vědí, odkud vítr vane.

Za ty roky jste pochopitelně spolupracoval s mnoha jezdci. Na koho si vzpomenete?

Ježíši (smích). Například Joachim Winkelhock, Timo Scheider, Manuel Reuter, Alain Menu, Mathias Eckström, Nico Müller, Robin Frijns, Ricardo Feller a teď Nicki Thiim.

Jak se Vám s Thiimem spolupracuje?

V pohodě, on je výborný člověk.  Je s ním velká legrace. Autu rozumí velice dobře a vždy ví, co chce. Umí si říct, takže myslím, že tam není žádná chyba. Je to prostě super člověk.

A pokecáte třeba taky s obhájcem titulu Mirkem Bortolottim?

Jasně. To je také člověk, který ví, co chce. Ještě aby ne, je to úřadující mistr. Tenhle rok mu akorát zatím nevychází. Je to politicky dané. V současné éře ještě nikdo nevyhrál dvakrát za sebou.

Teď z trochu jiného soudku. Přemýšlel jste o tom, že byste přestoupil do jiných pater motorsportu? Třeba Red Bull teď nabíral spoustu lidí na různé pozice ve formuli 1…

Ne, do formule 1 ne. To už je pro takové opičky. Utáhnout si svých 20 šroubků a o nic jiného se nestarat. To už vlastně nemá s motorsportem moc společného. Jsou to spíše cvičení lidi. Je to vidět i na těch boxových zastávkách. To mě už moc neláká.

A co se týká jiných šampionátů? Například WEC?

No, asi LMDh? By mě lákalo, ale to je být zase dál od rodiny. To už asi v mých letech ne.

Na závěr. Co děláte mimo sezonu?

Mimo sezonu mám většinou dovolenou, naštěstí (smích). Mohu se věnovat rodině. Prvním rokem jsem děda, takže se věnuji vnukovi a jsem za to rád. Motorsport máme v rodině, takže se taky rád svezu svojí závodní Škodovkou, občas proženu nějakého renomovaného pionýra jsem spokojený doma.

Foto: Standa Hylán