Další díl Panattoni Carboniacupu hostil Automotodrom Brno, tedy zcela nový komplet povrch
brněnské trati, kde se ještě dodělávají detaily na MotoGP, která se sem vrací. Bylo na co koukat, 125
vozů na startovních roštech značilo už před závody, že uvidíme i jezdce, kteří už s námi dlouho nejeli.
Dva tréninky, kvalifikace a samotné závody byly někdy nad sily techniky vozů, a tak jsme některé
jezdce pak ve výsledcích hledali marně. Hlavně tréninky formulí a prototypů byly několikrát zastavené
na červenou vlajku. I přesto odjížděli jezdci z Brna velmi spokojení. Můžeme se tedy podívat, jak třetí
závod z kalendáře dopadl.
V A1 do 1600ccm zvítězil Josef Turban (D) s vozem Audi 50, před Mafredem Fraisslem (A) na Fiatu
Ritmo a bronz bral Jiří Čížek se Škodou Felicie. V A1.3 dominoval přesvědčivě Petr Zelenka se Suzuki
Swift, před Pavlem Oršulou se Škodou 130 LR. Skupině A2 neboli dvoulitrům vládl Ital Riccardo
Tarabelli s Renaultem Clio III, před Janem Vojtkem na Toyotě GT86 a Vojtěchem Krupkou s BMW E30.
Enklávě 13 vozů vládl v A3 do 3000ccm Walter Forster (D) s BMW M3, před krajany Olafem
Hauesnerem a Emiljanem Peterem s dalšími vozy mnichovské značky. Günter Stubenarauch (D)
zvítězil před svým krajanem Josefem Dauererem (D) s vozy VW Scirocco v A7 pro více upravené
dvoulitry. Druhý závod pak značil souboje silnějších obsahů skupiny A+.
Martin Toth s vozem BMW M3 GTR kraloval v A4 do 3000ccm, před Rakušanem Christophem
Drauchem na stejném voze. Maďar Gábor Ponyiczki pak přijal zlatý pohár ve skupině A5 nad 3500ccm
s vozem BMW E36 GTR a druhý skončil Christian Drauch (A) s dalším E36. Patrik Kirov si dojel pro
zlato v A6 Škoda Octavia III RS Trophy, druhé místo patřilo Romanu Nováčkovi. Alex Tlustý s Pragou
R1 si vyjel zlatý pohár v A8 spec do 3500ccm, před Romanem Roubíčkem s další Pragou R1 a bronz
z Brna odvezl Petr Čížek s Cuprou VZ TCR. V A9 nad 3500ccm startovalo hned 14 vozů. První projel
cílem Tomáš Zabloudil s Lamborghini ST, před Bulharem Ivanem Vlachkovem se zajímavou konstrukcí
SIN CAR GT a bronz odváží tentokrát Pavel Bouška s Lamborghini ST. Vloženou kategorii GT4 vyhrál
Matyás Faiereisl s BMW M4 GT4, před Dobroslavem Kárníkem s AMG GT4 a J.M.Schuttrupfem (F) na
BMW M4 GT4.





Sériové vozy skupiny B měli taktéž v Brně plný rošt.
Jiří Bárta vévodil skupině B1 do 1600ccm. Michal Zimmer s Toyotou Altezza zvítězil před Pavlem
Zemanem s Mazdou RX8 a Milošem Mertou se Subaru BRZ ve skupině B2 do 2000cm. V B3
přesvědčivě vyhrál Karel Bárta na Fordu Fiesta před Jiřím Švecem s Porsche 944 S2 a Klárou
Sobotkovou s Toyotou Yaris GR. Radek Zimmer zvítězil s Lotusem Exige S v B4 do 3500ccm před
Tiborem Horvathem (SK) se Subaru STi a Jiřím Hoškem s Renaultem Megane Trophy. V B5 nad
3500ccm panoval Jan Bartoš s Porsche Gt3 RS, před Pavlem Sovičkou s Mustangem GT a Christianem
Arnoldem (D) s dalším Porsche GT3. V B6 třídě určené pro vozy Abarth Cup měl zlatý pohár v cíli
Martin Ďurík, před Rado Obrtalem a Ondrejem Szilagyiem.

Skupina C patří prototypům. V C1 se mezi slabo objemovými, ovšem rychlými Performery a
Pacemakery v Brně radoval Martin Tanzer s Revolutionem, když ani Hentschel tentokrát cíl neviděl a
Kahnt skončil už v kvalifikaci s utrženým řetězem jeho Pacemakeru. V C2 do 1800ccm si pro zlaté
pódium dojel Jiří Švec na Funyo Sp05 EVO Peugeot, před Jürgenem Kapellerem na Radicalu RS3 RS,
v silnějších C2+ rozhodl pěkný souboj mezi Markusem Hoferem na Radicalu SR3 RS Turbo a Maďarem
Andrásem Kirschnerem s Radicalem SR8, který právě dojel před Hoferem a třetí místo obsadil Pavel
Sovička s Lotusem Eleven 311. V Caterhamech do 1600ccm C3 si odvezl zlato Marek Bláha, před
Simone Agliettim a Tomášem Plchem, v silnějších C4 získal zlato Martin Křeček, před Jakubem
Křečkem a Rakušanem Kranzmüllerem.


Ve formulích D1 bral první místo Tom Flemming (D) před Radimem Reniersem na Glorii C8F, nováček
Pospíšil s konstrukcí Leastone, ani Kapr bohužel cíl vidět nemohli. V šestnáctistovkách D3 dojel pro
zlato David Nedbal s Tomisem 99-02, před Miroslavem Čulíkem s Formel Renault Campus. Mezideseti dvoulitry i přes penalizaci zvítězil Tsvetan Iliev z Bulharska na Mygale F3 FIAT, před Polákem
Jakubem Kanarekem s dalším vozem Dallara F3 a třetí místo patřilo zaslouženě Luboši Škardovi
s novým motorem na jeho formuli Renault. Hodně pěkné plné pole formulí. Dobrou podívanou
nabídla i poslední skupina D5 pro vozy specifikace F4. Mezi sedmi piloty rozhodl pro sebe získat první
místo Ralf Gläser před Timem Rädleinem a Martinem Stoyanovem z Bulharska. Zajímavostí je zřejmě
opravdu poslední závod Zdeňka Petana s F4, atak na závod Panattoni Carboniacupu si bude
pamatovat ještě dlouho. Gratulujeme.


Další závod se pojede 9. července na Autodromu Most.
Foto: Vláďa Rožánek a Pavel Jelínek