Program Buggyry FACE OFF jako velká zkouška vůle a odhodlání. Po krizi v endurance přišly dva vítězné sprinty

Inovativní program Buggyra Academy s názvem FACE OFF pokračoval druhým závodem série GT Cup na německém Lausitzringu. V pátek se jel vytrvalostní závod a v sobotu byly na programu dva sprinty. Pod hlavičkou týmu Buggyra ZM Racing nastoupila do závodu dvě vozidla Mercedes-AMG GT4. V autě číslo 29 absolvovala svou letošní premiéru v závodech GT Aliyyah Koloc po boku osmnáctiletého Miroslava Mikeše. Ve druhém voze s číslem 55 spojili síly zkušený Adam Lacko a šestnáctiletý Filip Nedoma.

Po oba dny patřili jezdci Buggyry do čela třídy GT4, i když v endurance jim vítězství nakonec uniklo.
Výsledky z obou dní na německém okruhu ukázaly, jak vyrovnaní oba mladíci jsou. Po Red Bull Ringu a Lausitzu má v interním bodování Miroslav Mikeš 41 bodů a Filip Nedoma jen o bod méně. Bodování nezahrnuje jen výsledky, ale také další klíčová kritéria důležitá pro rozvoj mladých jezdců.

V klání obou částí garáže Buggyry stále jasně vede tým #29 se 130 body, ale tým #55 jeho náskok postupně stahuje. Z Německa odjížděl s 85 body.

„Projekt FACE OFF má dynamiku. Vytrvalostní závod nám jezdecky ani technicky nevyšel a tým nefungoval. Nejlepší práci předvedli kuchaři, kteří jsou také součástí projektu,“ prohodil šéf Buggyry Martin Koloc s úsměvem.

„Z porážky mám osobně fyzickou bolest a chci, aby to tak cítili i ostatní a probudili se. To se v sobotu stalo a fungovali jsme naprosto bezchybně,“ dodal.

Vytrvalostní závod, který byl vypsán na jednu hodinu, přinesl celou řadu výzev. Adam Lacko kvůli problémům s tankováním startoval z boxů, protože nestihl být včas na startovním roštu.

„Bohužel se nám rozbila tankovačka a nebyli jsme schopni naše auto dotankovat. Řešili jsme to krizově v posledních vteřinách. O to víc to ale bylo zajímavější, když jsem startoval z pit lane. Po první žluté fázi jsem na to šlápl a předjel jsem snad půlku startovního pole,“ uvedl Adam Lacko.

A jak hodnotil svého svěřence? „Filip se stále učí. Byly tam nějaké chybičky, dokonce i hodiny, ale pořád se zlepšuje a zrychluje.“

Druhé posádce nevyšla zastávka v boxech, za kterou dostala souhrnný trest 15 sekund. Aliyyah a Miroslav tak z prvního místa ve třídě GT4 klesli na druhé, Adam s Filipem byli třetí.

„Program FACE OFF ukazuje, jak důležité je se pořád učit. Dnes jsme udělali tolik chyb, kolik jsem jich v životě pohromadě neviděl. Ale tým se z toho poučil a známe další oblasti, na které se zaměřit,“ uvedl Martin Koloc.

Všichni čtyři piloti si spravili chuť v sobotu ve sprintech. Mladíci Miroslav Mikeš a Filip Nedoma se spolu utkali v prvním závodě. V cíli se radoval tým #29, když Míra vyhrál svoji třídu. Filip v ní skončil druhý.

„První sprint, první vítězství. Konzistentní časy, co víc si přát?“ zářil Mikeš po závodě v boxech.“Nabral jsem další velkou porci zkušeností a jsem rád, že se mi tu podařilo vyhrát.“

Také Nedoma byl se svým vystoupením spokojený. „Byl to krásný závod. Odjel jsem ho skoro celý sám a postupně jsem zrychloval. Porážka od Míry samozřejmě mrzí, ale jel krásně a já mu gratuluju.“
V druhém sprintu si krásně zazávodili Aliyyah Koloc a Adam Lacko. V cíli slavil tým #55. Adam ale porazil Aliyyah o pouhé čtyři desetiny sekundy. Buggyra opět brala první dvě místa v hodnocení kategorie GT4.

„S Adamem jsme si hezky zabojovali. Musím zapracovat na svých předjížděcích manévrech, protože Adam byl skoro celou dobu přede mnou. Ale tým získal dobrý výsledek. Byl to další skvělý zážitek a nabrala jsem nové zkušenosti,“ uvedla Aliyyah Koloc, která první díl FACE OFF vynechala kvůli startu v náročné čínské dálkové soutěži Taklimakan Rally.

Další díl výzvy FACE OFF se odehraje koncem července v Mostě.

Zdroj: Buggyra ZM Racing