Je to jako vrátit se domů. Jiří Mičánek se po roční pauze znovu postaví na start legendárního vrchařského závodu Ústecká 21 v Ústí nad Orlicí. Se závodem ho pojí osobní pouto. U zakladatele závodu Miroslava Urbana a jeho rodiny trávil v dětství prázdniny. Vrchařskou legendu proto letos uctí speciálním designem své helmy. A zároveň chce opět stát na stupních vítězů.
„Za poslední rok jsme udělali specifický design helem pro Moravský Krumlov a Náměšť nad Oslavou. Ústí nad Orlicí nám zatím chybělo a jsem rád, že právě tady sbírku specifických helem symbolicky dotáhneme do počtu tří,“ říká Jiří Mičánek, závodník a manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. „Je to pocta nejen této trati, ale i panu Urbanovi, který závod desítky let pořádal. Závodil tu už můj táta a já jsem rád, že můžu v této tradici pokračovat a že se do Ústí vracím pokaždé jako domů. I díky skvělé atmosféře,“ doplnil.
O návrh a lakování helmy se opět postará Jakub Paleček ze studia EXD, jeden z nejlepších airbrusherů v Česku. „Návrh jsem samozřejmě viděl, hotovou helmu ne. Bude to pro mě v Ústí premiéra stejně jako pro fanoušky. Z nového designu jsem nadšený, dostali jsme do něj jak barvu města, tak samotný layout trati,“ prozrazuje pár dnů před premiérou pilot. A dodává, že pod unikátním lakem se stejně jako u všech předchozích helem ukrývá karbonová skořepina helmy Arai GP-7, kterou používají i piloti F1.
Na závodní trati pak čeká Jiřího Mičánka „bitva“ se stopkami, ale především s jedenadvaceti zatáčkami trati vinoucí se hustým lesem. I díky tomu závodníci připodobňují Ústeckou 21 k okruhové ikoně Nürburgringu přezdívané „zelené peklo“. „Je to jedna z nejkrásnějších a zároveň nejnáročnějších tratí v kalendáři. V lese jsou si zatáčky hodně podobné, člověk musí trať dobře znát, není tu prostor pro chybu,“ vypočítává manažer týmu, který loni získal první evropský okruhový titul a v boji o ten letošní v sérii GT2 European Series je ve vedení.
Zdroj: Mičánek Motorsport powered by Buggyra