Pole position přetavená ve vítězství. Ferrari v Imole potěšilo tifosi

Zhruba 50.000 tifosi přišlo do parku v Imole, aby viděli vítězství Ferrari a jejich poloboha
Valentina Rossiho. Neděle je odměnila jen částečně. Pier Guidi, Calado a Giovinazzi sice „dle
objednávky“ vyhráli pro Scuderii z Maranella, „Dottore“ Rossi ale svou výborně rozehranou
partii nedotáhl do konce.

Kvalifikace:
Jako při úvodu sezony v Qataru bylo pole účastníků také v Emilii Romagni co do kvality vozů
naprosto senzační. Velké automobilky Ferrari, Porsche, BMW, Peugeot, Alpine, Cadillac,
Aston Martin a Toyota měly na startu 18 sportovních prototypů třídy „Hypercar“, v
doplňkové podtřídě GT3 představily Ferrari, BMW, Ford, Lexus, McLaren, Chevrolet dalších
16 vesměs továrnami podpořených vozů. Ohledně kvality některých posádek se dá jistě
diskutovat – to je ovšem něco, co je pro velký vytrvalostní sport běžné.

Výsledky tréninků a kvalifikací poukazovaly na velkou show Scuderie Ferrari. Do
rozhodujícího rozjezdu deseti nejrychlejších o pole position se kvalifikovaly po dvou vozech
Ferrari, Toyoty, Alpiny, k tomu po jednom Porsche, Peugeotu, BMW a Cadillacu. Závěrem
této session vykouzlil bývalý pilot F1 Antonio Giovinazzi na trať čas, který musel
konkurenci demoralizovat: byl o 0,758 sekundy rychlejší, než sesterský vůz týmu AF Corse
Roberta Kubici a o celou sekundu před nejrychlejším ze skutečných soupeřů, Vanthoorovým
BMW týmu WRT. Puritáni si při tom stěžují na FIA udělené váhy vozů, které současně
Ferrari příliš upřednostňují a brzdí například Porsche – takové jsou ale předpisy WEC, se
kterými byli všichni v zimě srozuměni…

Ve třídě GT3 se děly nevídané věci. Naprostý hrdina publika, motocyklová legenda Valentino
Rossi osobně kvalifikoval svůj WRT-BMW poprvé na pole-position. Plné tribuny byly
pořadateli pro neděli jisté…

Závod:
Úvod 6hodinového závodu potvrdil dominaci vozů Ferrari z předešlých dní. Posádka Pier-
Guidi/Calado/Govoinazzi vedla před „žlutým exemplářem“ Kubici/Hansona/Ye a BMW s
Rastem, Frijnsem a van der Lindem v kokpitu. V relativně malém odstupu (díky početným
neutralizacím) následovaly obě Toyoty, vozy Peugeot a Alpine. Z hloubi pole se kupředu
propracovával druhý červený Ferrari, který musel startoval z posledního místa.
Právě to, jak strategie jednotlivých týmů „ladily“ s neutralizacemi, v průbehu podniku do
vysoké míry ovlivnilo výsledek. Závod měl v zásadě jen jediný kosntantní prvek: Lídry na
Ferrari číslo 51.

Všichni ostatní měly problémy nejrůznějšího druhu. Kubicův Ferrari musel do boxů vždy,
když to z pohledu neutralizace bylo nevýhodné, Fuoco (Ferrari) a Buemi (Toyota) se
připravili o dobrý výsledek příliš tvrdým duelem, vozy Porsche prostě brzdila přílišná váha.
A tak nakonec ze své spolehlivé jízdy a startegickému štěstí těžili Rast/van der Linde/Frijns
(BMW) a Gounon/Makowiecki/Schumacher (Alpine), kteří směli společně se zářivými
vítězi Antoniem Giovinazzim, Jamesem Caladem a Alessandrem Pier Guidim na stupínek
vítězů.

A „The Doctor“ Rossi? Pro hrdinu desetitisíců počátečně vypadalo vše výborně. Jeho kolegové van
der Linde a Al Harthy drželi vůz na prvním místě, „The Doctor“ ale v posledním stintu vše zkazil.
Při souboji s Ferrarim Simona Manna mu v zatáčce Rivazza 2 došla trpělivost a vystrčil
soupeře z dráhy, což mu vyneslo penalizaci. Třídu GT3 tedy vyhrál Porsche týmu Manthey v
sestavě Hardwick/Pera/Lietz.

Výsledek 6hodinovky WEC v Imole:

  1. Pier Guidi/Calado/Giovinazzi, Ferrari
  2. Rast/Frijns/van der Linde, BMW
  3. Gounon/Makowietzki/Schumacher, Alpine
  4. Kubica/Ye/Hanson, Ferrari
  5. Buemi/Hartley/Hirakawa, Toyota
  6. Vanthoor/Marciello/Mahnussen, BMW
  7. Conway/Kobajaši/de Vries, Toyota
  8. Estre/Vanthoor/Estre, Porsche
  9. di Resta/Vergne/Jensen, Peugeot
  10. Lynn/Nato/Stevens, Cadillac

Text a foto: Roman Klemm