DTM/ADAC GT Masters

DTM/ADAC GT Masters

Motorsport      DTM/ADAC GT Masters

Datum: 29.04.2024 DTM/ADAC GT Masters Autor: Roman Klemm

Úvodní víkend DTM: Loterie v Oscherslebenu

O vítězech prvních dvou závodů šampionátu DTM nerozhodovala rychlost na trati, ale štěstí ohledně zastávek v boxech. Zatímco v sobotu přeci jen zavládla spravedlnost a nakonec vyhrál nejrychlejší muž dne, Jack Aitken na Frey-Ferrari, radoval se v neděli díky správnému načasování výměny pneumatik outsider Luca Engstler (Grasser-Lamborghini).

DTM Oschersleben Sobota: Aitken udělal vše správně

Červenou vlajkou přerušená chaotická kvalifikace se postarala o to, že se několik favoritů včetně mistra Preininga (Manthey-Porsche) musela spokojit se špatnou startovní pozicí. Lépe si vedl Jack Aitken na Ferrari týmu Emila Freye. Brit si před Mirkem Bortolottim (SSR- Lamborghini), Arjunem Mainim (HRT-Mercedes) a Ricardo Fellerem (Abt-Audi) zajistil na zatáčkovitém Motorparku tak důležitou pole-positition.

I v závodě udělal jednorázový pilot Williamsu F1 v zásadě vše správně – o vlásek ale přeci jen o všechno přišel. Start vyšel Aitkenovi výborně a do karet mu hrála i Bortolottiho blokáda vůči Abt-Audi Ricarda Fellera za ním. Zatímco soupeři za ním bojovali i mimo ideální stopy, mohl si „švýcarský Ferrari“ až do povinné zastávky v boxech vyjet 4sekundový náskok. V zásadě bylo o vítězi rozhodnuto. Aitken udržel prvenství i po přezutí na čerstvé pnaumatiky, za ním se díky stopu Feller konečně dostal před Bortolottiho. 25 minut před koncem se o změnu pořadí ale (bohužel) postarala neutralizace: Když pomalý McLaren mladého Bena Doerra na rovince ztratil kolo, museli všichni zpomalit.

Krátce před tím zahnul do boxové uličky k výměně Schubert-BMW Marca Wittmanna a díky nucené pomalé jízdě konkurence se tento jen ve středu pole jedoucí pilot znenadání ocitl jasně ve vedení! Někdy ovšem i v motorsportu zavládne něco jako spravedlnost: Sotva se mohlo jet znovu naostro, vypnulo Wittmannovo čerpadlo paliva a Němec odstoupil.

Pořádající ADAC si proto mohl uspořit trapné vysvětlovíní proč na úvod sezony nevyhrál nejrychlejší? Ten totiž skutečně zaslouženě vyhrál: Jack Aitken, který ani pro rok 2024 nesehnal lepší kokpit, než v DTM, slavil před 15.000 fandy své druhé vítězství v tomto šampionátu. Druhý dojel Bortolotti před Fellerem – Jižní Tyrolák měl přeci jen lepší závěr, než Švýcar.

Výsledek DTM v Oscherlebenu – sobota:
1. Jack Aitken, Frey-Ferrari
2. Mirko Bortolotti, SSR-Lamborghini
3. Ricardo Feller, Abt-Audi
4. Sheldon van der Linde, Schubert-BMW
5. Luca Stolz, HRT-Mercedes
6. Lucas Auer, Winward-Mercedes


Neděle: Prosadili se šťastlivci…

Nedělní kvalifikaci ovládl Bortolotti před Stolzem, sobotním vítězem Aitkenem a mladičkým Lucou Engstlerem na Lamborghini týmu Grasser. Zatímco předvedl Bortolotti start velkého šampiona, vjel Aitken do první šikany příliš nedočkavě a při kolizi se Stolzem poškodil své Ferrari. Až do zastávek byl čistě sportovní obrázek na trati jasný: Bortolotti a Stolz závod jasně ovládli.

Pak ovšem sehrály rozhodující roli opět prvky, které jsou v moderním motorsportu asi důležitější, než brzy akcelerovat a pozdě brzdit: Rene Rast poslal kolem poloviny závodu Vermeulena do svodidel. Následující neutralizace a fáze výměn pneumatik „sedly“ se štěstím Engstlerovi a zkušenému Marovi Engelovi (Winward-Mercedes) tak, že měli znenadání téměř půlminutový náskok na Stolze. A Bortolotti? U toho zpackal tým SSR zastávku stějně tak jako u kolegy Thiima a Italův sen o vítězství se rozplynul…

A tak bojoval na špičce 24letý Luca Engstler, syn Franze, bývalého jezdce DTM a TCR z jihozápadu Německa. Jezdec, který jede svou teprve druhou sezonu DTM, závěrem nechyboval a čerpal i z toho, že zkušený Engel za ním zanevřel na jakékoliv nerozmyšlené akce. Na Stolze zbylo jen třetí místo před dobrým Mainim a bratry van der Lindeovými.

Výsledek DTM v Oscherlebenu – neděle:
1. Luca Engstler, Grasser-Lamborghini
2. Maro Engel, Winward-Mercedes
3. Luca Stolz, HRT-Mercedes
4. Arjun Maini, HRT-Mercedes
5. Kelvin va der Linde, Schubert-BMW
6. Sheldon van der Linde, Schubert-BMW

Roman Klemm
Foto: Standa Hylán

DTM Oschersleben DTM Oschersleben DTM Oschersleben DTM Oschersleben DTM Oschersleben