Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 30.04.2024 Okruhy, vrchy Autor: Tisková zpráva

Salaquarda s Milotou bojovali v Portugalsku o první desítku

Česká posádka Filip Salaquarda a Libor Milota s Audi R8 GT3 týmu I.S.R. Racing vstoupila do letošní sezóny šampionátu International GT OPEN 10. a 11. místem ve třídě PRO-AM. V průběžném pořadí jim patří 13. příčka, další závod hostí již druhý květnový víkend německý Hockenheim.

I.S.R. Racing Portugalské Algarve hostilo první podnik letošního šampionátu International GT OPEN a ve startovním poli nechybělo ani české zastoupení v podobě posádky Filip Salaquarda, Libor Milota startující s vozem Audi R8 GT3 týmu I.S.R Racing.

Do Portugalska se přihlásilo 35 posádek, nejsilněji obsazená byla s 20 vozy třída PRO-AM, kde startuje i česká posádka. Ve čtvrtek proběhly první testy, na které v pátek navázaly oficiální tréninky. První den český tým řešil menší problém s převodovkou a přišel o druhou část jízd. V pátek fungovala technika stoprocentně, nicméně hlavní roli si vzalo portugalské počasí, které přineslo dešťové přeháňky komplikující učení se okruhu, se kterým ani jeden z jezdců neměl velké zkušenosti, i nastavování vozu na specifickou trať.

Do sobotní mokré kvalifikace vyjel Salaquarda, který pro tým vyjel 7 místo na startu ve třídě PROAM. To ještě malinko vylepšil hned v prvních metrech, nicméně i přes veškerou snahu na další předjíždějí až do povinné zastávky nedošlo. „Na vodě v kvalifikaci jsem se cítil dobře, bohužel brzo padly červené vlajky. Start se mi podařil, potom jsem se snažil dostat dále dopředu, ale soupeř neudělal chybu a v Potimao je předjíždění obtížné,“ zhodnotil Salaquarda sobotní část ze své pozice.

Samotné střídání jezdců při zastávce proběhlo bez problémů, ten nastal až s příliš brzkým výjezdem pod minimálním časem v boxech. „Střídání jsme hodně trénovali, abychom se vešli do časového limitu. Při ostrém pitstopu jsme byli až moc rychlí a při výjezdu jsem přehlédnul displej odečítající čas. Je to škoda, protože z jízdy jsem měl dobrý pocit,“ litoval Milota. V konečném pořadí skončila česká posádka s číslem 75 na 10. místě v kategorii PRO-AM.

Do nedělního boje o postavení na startu nastoupil Milota a na suché trati získal 9. místo ve třídě PRO-AM, což byl velmi dobrý začátek. „Z kvalifikace jsem měl hodně dobrý pocit a věřil jsem si i do závodu. Jeho start byl zvláštní, jeden z jezdců vepředu ulil start a nastal trochu chaos, ve kterém jsem byl možná až příliš opatrný. Zbytek stintu jsem si užil, jsou tady pořádné souboje a závodí se hodně ostře,“ řekl Milota a dodal: „Potvrdilo se očekávání, že startovní pole je šíleně našlapané a rozdíly minimální. Je to opravdové závodění, kde rozhodují malé detaily. Bohužel jsme nemohli využít oba čtvrteční testy, což jsme doháněli ve zbytku víkendu. Těší mě spolupráce s Filipem i jak funguje tým, neustále jsme se posouvali. Vidíme, že i v tvrdé konkurenci se rychlostně neztratíme, a když vše poskládáme, můžeme bojovat i o bednu.“

Salaquarda po výjezdu z boxů postupoval dopředu, záhy však na trať musel safety car. Ani po restartu se nezávodilo dlouho a opět přišla žlutá fáze. „Safety car nám nepomohl, startovní pole se sice sjelo dohromady, ale ani po restartu se dlouho nezávodilo. Je to škoda, protože auto fungovalo 2/2 perfektně a byla šance se dostat na bodované příčky,“ shrnul Salaquarda, který dovezl vůz na 11. místo ve třídě PRO-AM. „Výsledkově jsem doufal v lepší umístění, rychlost na to byla, ale víkend se nám nepodařilo poskládat, i v neděli jsme měli o čtyři desetiny rychlejší pitstop než je minimální limit. Víme, na čem musíme zapracovat a těšíme se na Hockenheim.“

„Věděli jsme, že jdeme do nabitého šampionátu, kde proti loňsku ještě vzrostla konkurence, a to zejména v naší třídě PRO-AM. Je tady spousta rychlých profíků a i řada jezdců kategorie AM je hodně rychlých, mnoho z nich má dlouholeté zkušenosti na mezinárodní scéně,“ říká šéf týmu Igor Salaquarda, který má za sebou přes tři dekády na závodních tratích. „Nebudu zastírat, že výsledkově jsme si věřili na více, nakonec rychlost na to byla, ale bohužel se nám nepodařilo poskládat celý víkend, a to se v takové konkurenci neodpouští. Drobné problémy s převodovkou nás stály cenné kilometry s nastavením vozu včetně loggeru na čas pistopu, proměnlivé počasí nám také nepomohlo. Nicméně podmínky jsou pro všechny stejné a rychlost i chování auta nám dává naději do dalších závodů. Hockenheim známe po měrně dobře, závodili jsme tam na rozdíl od Algarve s Audi R8 GT3 v minulých letech, takže to bude v přípravě o trochu jednodušší. Důležité je, že tým je motivovaný, Libor se adaptoval velmi dobře a chceme vše předvést za tři týdny v Německu.“

Další závodní víkend čeká na účastníky International GT OPEN 11.-12. května na již zmíněném německém Hocnkenheimu, který je snadno dostupný i pro české fanoušky, od českých hranic je necelé čtyři hodiny jízdy.

Zdroj: Audi Media Center