Závodní okruhy

Závodní silniční okruhy

Motorsport      Okruhy, vrchy

Datum: 08.05.2024 Okruhy, vrchy Autor: Roman Klemm

Foto-Story ADAC-Hockenheim-Historic: Bylo nač se dívat!

„Hockenheim Historic – Das Jim Clark Revival“ se letos poprvé konal pod záštitou mocného autoklubu ADAC. Tato skutečnost zajistí podniku dlouhodobou budoucnost a již v sobotu bylo jasno o termínu pro rok 2025 (11. květen).

Návrat do velkých dob „Deutsche Rennsport Meisterschaft“: bývalý Zakspeed-Ford Capri Klause Nidzwiedze a Kremer Porsche 935 K3 Klause Ludwiga na pre-gridu. Úspěch „Clark Revivalu“ ovšem zajišťuje i jeho dobrá nevštěvovanost. I když bylo počasí krajně náladové, odhaduje autor víkendovou návstěvu na 35.000. Zdá se, že fandové začínají zesíleně chápat, co u „historiků“ za malý peníz dostanou: senzační auta a osobnosti doslova „na omak“ – něco, co F-Liberty už dávno nenabízí. V Hockenheimu bylo skutečně nač se dívat a lze vycházet z toho, že v červencovém Brně tomu nebude jinak!

Text a foto: Roman Klemm

Bývalý šampion sidecarů Ralph Bohnhorst předvedl tento překrásný Toj 206..

Bývalý šampion sidecarů Ralph Bohnhorst předvedl tento překrásný Toj 206..

Na střeše boxů fandy čekala zvláštní výstava na počest Herberta Lingeho...

Na střeše boxů fandy čekala zvláštní výstava na počest Herberta Lingeho...

Vrací se každý rok na „místo činu“: Jo Vonlanthen zde s tímto svým GRD poprvé jel v ME Formule 2 už roku 1973.

Vrací se každý rok na „místo činu“: Jo Vonlanthen zde s tímto svým GRD poprvé jel v ME Formule 2 už roku 1973.

Jedna z evolucí BMW M1, se kterým svého času v MS vytrvalostních závodů startovali Nelson Piquet a Hans-Joachim Stuck.

Jedna z evolucí BMW M1, se kterým svého času v MS vytrvalostních závodů startovali Nelson Piquet a Hans-Joachim Stuck.

Ještě jednou senzační Kremer-Porsche 935 K3 v barvách aperitivu Mampe-Mambo. Klaus Ludwig s tímto vozem až na jedinou výjimku vyhrál všechny závody DRM roku 1979 – a Le Mans!

Ještě jednou senzační Kremer-Porsche 935 K3 v barvách aperitivu Mampe-Mambo. Klaus Ludwig s tímto vozem až na jedinou výjimku vyhrál všechny závody DRM roku 1979 – a Le Mans!

Tímto Blitzen-Benzem na sebe chtělo upozornit krásné muzeum z nedalekého Sinzheimu.

Tímto Blitzen-Benzem na sebe chtělo upozornit krásné muzeum z nedalekého Sinzheimu.

Díky iniciativě firmy Gebhardt se do kokpitu vrací vítěz Le Mans 1989 Stanley Dickens.

Díky iniciativě firmy Gebhardt se do kokpitu vrací vítěz Le Mans 1989 Stanley Dickens.

Startovní pole třídy „Zlaté Éry Cestovních Vozů“ obsahovalo 40 perfektně restaurovaných cesťáků!

Startovní pole třídy „Zlaté Éry Cestovních Vozů“ obsahovalo 40 perfektně restaurovaných cesťáků!

Na cestě k Monaco Historique využil tým Chrome Cars „Revival“ co by malý test. Michael Lyons...

Na cestě k Monaco Historique využil tým Chrome Cars „Revival“ co by malý test. Michael Lyons...

...a Marco Werner ovšem museli na trať právě když silně pršelo.

...a Marco Werner ovšem museli na trať právě když silně pršelo.

Některé vozy F1, jako tento Minardi, bohužel zůstaly jen v boxech.

Některé vozy F1, jako tento Minardi, bohužel zůstaly jen v boxech.

Sběratel Georg Hallau na jeho senzačním Marchi-Chevrolet 85G.

Sběratel Georg Hallau na jeho senzačním Marchi-Chevrolet 85G.

Dva závody měly i historické vozy Formule V.

Dva závody měly i historické vozy Formule V.

V kokpitech usedlo i mnoho bývalých profíků, jako Marco Werner...

V kokpitech usedlo i mnoho bývalých profíků, jako Marco Werner...

...Hasi Kaufmann.

...Hasi Kaufmann.

Tři generace prototypů v zatáčce Sachs: Lola ze 70. let, Gebhardt z 80. let a prakticky aktuální karbonový Ligier.

Tři generace prototypů v zatáčce Sachs: Lola ze 70. let, Gebhardt z 80. let a prakticky aktuální karbonový Ligier.

Po vynucené koronové přestávce publikum objevilo historiky. Trendem je, že to tak zůstane i roku 2025.

Po vynucené koronové přestávce publikum objevilo historiky. Trendem je, že to tak zůstane i roku 2025.